Smurfen: "Hur kul var det denna säsong då med alla dessa stjärnor vi hade ?"
Så felet var alltså att vi hade för BRA spelare...? Det blir bara bättre och bättre!
Värvningarna av Carlsson, EJK och Karlberg känns alla som resultat av att Hinken har gått bet på spelare han hellre ville ha. Annars hade dessa givetvis presenterats direkt när säsongen slutade - inte i juni.
Och precis som ifjol, och föregående år, finns det ingen uppenbar tanke med var spelare som ovan nämnda faktiskt ska spela.
"Karlberg öste in mål i SHL förrförra säsongen!", säger någon. Jo, men det gjorde Magnus Häggström också... när han spelade med Peter Forsberg. Klart poängen kommer trilla in om pappa konsekvent matchar dig med Max Véronneau. Väljer man att se glaset halvtomt, kan man även dra slutsatsen att Véronneaus produktion hämmades av att behöva spela med Karlberg och Zackrisson.
Helt otroligt hur vissa har lyckats att dessa värvningar är en del av någon diffus plan om att "bli ett mer hårt jobbande lag". Den gemensamma nämnaren är att samtliga vill hit på grund av familjesituationen i kombination att samtliga har kraftigt nedåtgående trender och därför inte har så många intressanta alternativ. Tiden får utvisa om det är så man bygger ett topplag...
Välkommen att skriva i Modos gästbok.
Trivselregler
Hockeysnacks regler
Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)