1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507735 inlägg · 4189 ämnen

Inlägg: 3038452

Sv: Silly Season
Gavelo: ja varför haka upp sig på 5 år sedan. Eller som alla överpositiva vad som hände för 2 år sedan.
Tittar vi på senaste säsongen så ser det hemskt ut, och tittar vi på snittet senaste 5 åren så ser det skit ut.

Det enda vi kan hoppas på, är att de som värvar vet vad de gör. Men utifrån de senaste 2 säsongernas förvärv så är jag inte så övertygad att de har koll.
Just nu känns det som en 50/50 lott och jag hoppas verkligen det slår väl ut.

Just nu känns det dock som att våra största chans på poänggörare är ungdomarna o det känns risky.

Men skam den som ger sig i förväg. Vi har 2 spelare kvar o de måste nog vara 40+ poänggörare om det ska bli en underhållande säsong. Sen finns ju chansen att gå långt med ett lag som har som ena underhållning att man går långt.
Och blir det så, får man väl va glad åt det då. Men tar helre roligt, poänggörande lag.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season
MorganaLefaey: Kurvan sedan han kom upp på riktigt i SHL har dock varit spikrak uppåt poängmässigt, även om den inte på något sätt tillhör toppen.
Vad jag förstår så drogs han med mycket skador förra säsongen och missade bland annat 20% av säsongen helt.

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB