1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507896 inlägg · 4189 ämnen

Inlägg: 3039147

Sv: Silly Season
Robin Ztorken L: Både Rosen och Yoon tror att vi har en stor chans att gå upp och att vi blir ett topplag. Nu fattar jag att Yoon har dålig möjlighet att värdera det, men hans agent lär ha kollat upp det. De tror att du har fel i vad Hinken och MoDo har för ambition och att du nedvärderar våra chanser...

Själv tror jag definitivt vi kommer topp fyra, men om vi rent av vinner serien har jag ingen aning om innan vi har en full trupp och då blir det som bäst en utbildad gissning

Svarskommentarer

Sv: Silly Season
Den första klubben som konkret visade sitt intresse var Modo.

Samtidigt fanns en uppenbar komplikation. Pappa Micke Karlberg är huvudtränare i klubben och frågan om att spela under sin egen far blev en central del av diskussionerna.

Det gjorde att Modo länge inte var någon självklar destination, trots att intresset från klubbens sida var tydligt redan från start

Enligt HockeyNews uppgifter fanns tidigt ett konkret intresse från finska mästarklubben Kärpät. Omgående efter degraderingen hörde flera SHL-klubbar av sig.

Samt klubbar i Tyskland och övriga Europa undersökte möjligheterna att värva Karlberg.

Trots det valde han att inte stressa fram något beslut. För honom var det viktigt att hamna i en miljö där han var högt värderad både som spelare och människa och där han skulle få en tydlig roll. Och ett tydligt mål som finns i Modo ta dig tillbaka till SHL

Kan inte klistra in allt pga reglerna, men vi var väldigt intresserade av Stakkestad också men han valde Leksand istället. Det gjorde att vi intensifierade jakten på Karlberg och efter bra samtal valde han att skriva på.

Obs ta det här med en nypa salt eftersom det är hockeynews trots allt..

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB