+ 1
Inlägg: 3039594
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:
Skulle mer vilja jämnföra honom med Samuel Vigneault.
Som inte hade så mycket starkare siffror än Calderroth
När han värvades in till vår 1: a center och gjorde succe.
Och den här värvningen är från början tänkt som att vara vår 3: e center och arbetshäst och ingen poängsoelare..
Eller typ.. varför plockade Färjestad Marcus Westfält han hade väl inte rosat marknaden på poäng i HA?
Och inte i SHL heller? Ändå är han kvar där?
Skulle mer vilja jämnföra honom med Samuel Vigneault.
Som inte hade så mycket starkare siffror än Calderroth
När han värvades in till vår 1: a center och gjorde succe.
Och den här värvningen är från början tänkt som att vara vår 3: e center och arbetshäst och ingen poängsoelare..
Eller typ.. varför plockade Färjestad Marcus Westfält han hade väl inte rosat marknaden på poäng i HA?
Och inte i SHL heller? Ändå är han kvar där?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Ah, okej. Så Caderoth är alltså "betydligt starkare defensivt" än Svartvadet med sina 247 NHL-matcher och 746 SHL-matcher.
Så om du hade fått välja mellan en Svartvadet i sin prime och Arvid Caderoth som rollspelare, så hade du alltså valt ...Caderoth.
Jag nöjer mig med att konstatera att vi ser på saken annorlunda.
Så om du hade fått välja mellan en Svartvadet i sin prime och Arvid Caderoth som rollspelare, så hade du alltså valt ...Caderoth.
Jag nöjer mig med att konstatera att vi ser på saken annorlunda.
+ 1
Man kan jämföra honom rätt mycket med Per Svartvadet i spelstil, tung, oöm och spelar för laget.
Dock har han inte lika stor uppsida offensivt som Per men däremot är han betydligt starkare defensivt.
Caderoth bör vara given som 3e center alternativt höger ytter om Ejk centrar, skulle stjärnorna stå rätt är det nog ingen otänkbarhet att Caderoth kan hamna i 2a, men den platsen är nog vigd åt Sundström initialt.