+ 5
Inlägg: 3039621
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Är det nåt vi alla kan kramas om så är det att MoDo Hockey är bäst vad gäller hockey, bästa juniorerna varje år. Sen att äckliga klubbar köper upp dem måste vi skita i. Vi får miljoner varje år.
Såhär
Vi saknar svenska spelare som går i bräschen, vi hade ingen svensk spelare förutom Gästrin förra säsongen som visade vilja och ledde laget, Arvid är en sådan spelartyp.
Arvid är en ledare, givet kaptensämne och visar det genom att spela för laget, han gör sällan eller aldrig en dålig match och man vet exakt vad man får, dock är han verkligen ingen stjärna eller ens en spelare som drar ner applåder, men han är viktig på sitt sätt.
Han är inte snabbast, inte starkast, skjuter inte bäst och gör inte speciellt mycket poäng, men det är en ledare, han loggar helt sinnesjukt mycket speltid om det behövs och har en väldigt jämn nivå i sitt spel där defensiven är starkt prioriterad.
Som 3:e center där det handlar om att jobba ner motståndarna och hålla tätt bakåt så är Arvid klockren.
Jag tror den värvningen blir succé ur Modoperdpektiv att vi annars saknar ledare, men han kommer inte vara flashig utan bara en hårt arbetande och smart center, inget mer , inget mindre.