RE-building the future 2011/2012
Rent spontant känns det inte som någon större wow-faktor på denna back men som sagt - det är bara på try-out. Vi får se hur han presterar.
"Small-ish, quick, speedy, with great footwork, and great skating, with his best quality being his hockey IQ. He's a very bright defenseman who sees the ice very well. He's calm, patient, and deliberate with his actions on the ice.
"He's a good skater with good vision. He doesn't have great size, but is a smart player with some decent offensive upside. He has good hockey sense too. Many think he might have been the best Phantoms player out there last year. Down the road, at his peak he could be an average 2nd pairing puck mover, more than likely a serviceable 3rd pairing/7th."
Joonas Lehtivuori - HFBoards
Tollefsen - Pöck
Meyer - Ahnelöv
Hershley - Lehtivuori
Westin - Larsson/Bohman/Byström
En forward på det här skulle sitta fint!
Kul att Näslund återigen landar en kille som det inte har gått några rykten kring överhuvudtaget. Torde ju tyda på ett väldigt professionellt beteende.
Bra ålder och som du säger så rör det sig ju bara om ett try-out-kontrakt.
Utan att ha sett honom spela, känner emellertid även jag att detta kanske inte är den backtyp MoDo behöver. På beskrivningen låter det som att han är ungefär samma spelartyp som Meyer.
Hade jag fått välja, hade jag antingen sett en defensiv pjäs eller en riktigt bra powerplayback. Det här känns varken hackat eller malet, men å andra sidan betyder väl inte denna värvning nödvändigtvis att det är slutvärvat på backfronten. Det ska hursomhelst bli intressant att se vad han kan åstadkomma.
Lehtivuori's greatest strength is how he moves the puck. However, unlike a typical power play quarterback, he isn't that often involved in scoring, which sometimes shows in his point totals. When facing strong opposition, he is mainly supporting the offense and carrying the puck in all zones, and he is very valuable as such, truly showing the value of a puck-moving defenseman. Although one would think that the new NHL is a blessing for a defenseman as small as Lehtivuori, that isn't quite the case as he may struggle to stop a forward without resorting to obstruction. His impressive hockey sense still keeps him inside the play when on the defensive.
www.hockeysfuture.com/prospects/joonas_lehtivouri
Hade liksom du kanske önskat en stor stark defensiv pjäs, men helt rätt att bredda backsidan är det i alla fall.
Hoppla! Lite hårt kan tyckas. Det handlar ju ändå om spelare som ännu inte är myndiga.
Står mer på länken.
IIHF Eligibility
Jag har för mig att han måste spela i Sverige under två års tid först.
Sen borde väl Samuelsson jr ta en plats ifall de internationella reglerna tillåter.
Usch... Hoppas för hans egen skull att Viktor Scherrieble aldrig får chansen i Nordamerika. Annars är nog risken stor att han får smeknamnet "Scherrieble the Terrible".
Då borde MODO dominera i J18 i år - mot SM-guldet och svunna tider.
www.hockeysverige.se/article/12236202/sasongens-forsta-team-17-trupp
Nackdelarna är just skadorna, håller han sig hel eller har åldern tagit ut sin rätt på en 32 åring som har en väldigt aggresiv spelstil?!
Ja de blir väl kanske officiellt snart då?!
- Han är stockholmare, passar bra in med Stockholmsmaffian i laget.
- Han är en beprövad elitseriespelare
- Han har en spelstil som passar in i vårat tänk, med mycket skridskoåkning med riv och slit.
- Han är högerfattad, något som Uffe hintat om att de letar efter.
Tror också att han kan vara relativt billig. Verkar inte vara någon jätteefterfrågan på honom. Med tanke på marknaden så känns Hannula väldigt trolig.
Är han optimal? Antagligen inte.
Sen hade dom väl skrivit att en spelare från Colorado var klar för Modo?
Lumber Jack: Jag har inte ens läst artikeln. Jag går på det han skrev på twitter där han på frågan "Ren spekulation eller något bakom?" svarade:
"Nej, inte bara spekulation."
Poffa: Artikeln känns dock som ett höftskott, "enligt allenhandas källor" kan betyda en glutt i bloggosfären.
Det fanns ES-klubbar som var intresserade, men vilka höll agenten hemligt. 1 på 11 är oddset på att det stämmer.
www.youtube.com/watch?v=GYrJ-khizCo
Dragan 2k: Ingen aning om Mats Härd men PH har väl, lite för, länge varit en "bakbunden" journalist när det kommer till MoDo då hans (ÖA:s) VD satt i styrelsen.
Nu är han väl en mest en som slår in redan öppna dörrar i sina krönikor och dessutom lite Mats Olson-wannabee som droppar lite rockvideos och andra banaliteter i slutet av sina texter.
blogg.allehanda.se/perhagglund/2011/08/16/tippa-elitserien-enkelt-uppdrag/
Redigerad kommentar