RE-building the future 2011/2012
Men om jag säger så här: tycker du att Ritchie eller Nagy eller i viss mån Bartecko var kass ifjol det kan du inte i ärlighetens namn tycka och du tycker inte heller att Susse Skröder eller Danielsson var kass!? Jag håller med dig isåfall men det är ju dom här spelarna som var våra leading lines en stor del av säs.
Varför kom vi då sist? Ska vi skylla på vattenbärarna?
Nej kontentan för mig blir att våra bärande spelare inte spelade en effektiv modern ishockey med mycke skridsko åkning. Därför vill jag att våra 2 första linor (som får mest istid) i år spelar en sådan hockey.
Schwartz: Anledningen till att vi kom sist ifjol hade med backar och målvakter att göra, tillsammans med en coach som inte verkade ta saker på allvar. Att skylla det på vad du kallar för "leading lines" säger mycket om ditt sätt att se på detta.
Var du försöker komma med ditt snack om Ritchie, Nagy mfl förstår jag verkligen inte. Den meningen får du allt förklara närmare, då jag inte har något "Schwartz till svenska"-lexikon tillgängligt.
Och du, gör gärna listan ändå. Även om jag inte håller med om den, så kan det ju hjälpa dig att förklara vilken typ av centrar du hellre vill se i "leading lines" än Sundström.
Backarna och målvakterna mmm... Perfekt vi skyller allt på dom...
Det talar väl väldigt mycket för Skröder och Sundströms kvalitéer ifall de är så himla omoderna och de gör 41 respektive 33 poäng (med privata problem) var förra säsongen? Men vi borde kanske ge speltiden till två spelare som gjorde 29 respektive 18 poäng förra säsongen? Låter skitlogiskt.
För mig är det jävligt enkelt. De bästa spelarna ska ha mest speltid. Skröder och Sundström är bättre än Madsen och Andersson.
Schwartz: Skröder var 8:e bästa poängplockare i fjolårets grundserie. Sundström var på delad 26:e plats. Båda hade plusstatistik i +/-. Sundström hade tom finfina +13, delad niondeplats i den statistiken. Rätt skapligt, för två omoderna, oeffektiva hockeyspelare.
För min del får de gärna stå still och spela hockey om de kan visa upp den statistiken nästa säsong.
Jo det var ingen dom vann guld vi kom sist....
Schwartz: Och ändå gnäller du på två av de spelare som verkligen producerade OCH hade plusstatistik i Modos trupp. Förstår du inte hur fel ute du är?
Nobbar HV71 ? vill ta chansen i NHL | NHL | Internationellt | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Nikki Nine: Jag tror inte ett dugg på detta rykte. Som du säger, han borde utan större problem kunna få ett nytt kontrakt i NHL eller en stor, fet check i något av KHL-lagen. En spelare som de senaste fyra säsongerna snittat ungefär en halv poäng per match i NHL känns lite för bra för Elitserien. Framför allt då han inte har några band till Sverige.
Men skulle han, mot all vett och sans, välja Modo så är det bara att tacka och ta emot. Han är högerskytt och känns som en vettig partner till Susse och Skröder. Med honom i laget har vi fem-sex spelare av hög, eller mycket hög, elitserieklass på forwardssidan. Med en sådan värvning har vi, i mina ögon, en av de starkaste och mest intressanta forwardstrupperna på många år.
Det enda som hade oroat mig då, spelarmässigt, är back-sidan. André Lakos är fortfarande inte klar för någon klubb. Men mer troligt är kanske att vi får vänta och se om Philip Samuelsson inte tar en plats i Penguins organisation och om vi isf kan få låna honom kommande säsong.
Miettinen? MoDoKollen sätter allt på ett kort kan man säga. Efter att ha varit relativt tysta ett längre tag, släpper de en sådan bomb. Om det inte stämmer så sjunker trovärdigheten ganska radikalt.
Å andra sidan... stämmer det så är det otroligt imponerande.
Bad_Brett: Nåja, de säger ju inte att det är klart. De säger att en obekräftad källa, som tidigare både haft rätt och fel, påstår att det ska vara klart.
Deras källa är rätt körd om det är fel, men ModoKollen kommer nog rätt lindrigt undan, skulle jag tro.
Ja, jag läste det nu. Det är såklart bra att de vågar ifrågasätta sanningshalten i det. Vore otroligt häftigt om det stämmer i varje fall.
Så kan det omöjligt vara. Om källan är Sune Ödla hade det varit snudd på kriminellt att ifrågasätta sanningshalten.
Mer givande än så blev de inte just nu.
hockeysverige.se/article/12228057/kazan-sajnar-upp-ny-finsk-stjarna
Månad kvar och det saknas en forward, börjar bli lätt bråttom
Precis som väntat med andra ord. MoDoKollens källor verkar inte speciellt tillförlitliga.
Modo hade väl någon i fjol som det vart just så med, han vände typ på flygplatsen?!
Modokollen i detta fall kan ju ha vetat om att han är överens med modo och gått ut med detta sen sket det sig ändå av nån anledning, kan ha varit familjära saker, andra klubbud, läkarundersökningar mm
Modokollen i detta fall kan ju ha vetat om att han är överens med modo och gått ut med detta sen sket det sig ändå av nån anledning, kan ha varit familjära saker, andra klubbud, läkarundersökningar mm
Publicerat den 6:e juli:
"Antti Miettinen är den senaste i raden av finländska ishockeyspelare att pröva på lyckan i ryska KHL. Miettinen har tecknat ett kontrakt med Ak Bars Kazan."
svenska.yle.fi...s&antal=10
Först nu blev det officiellt. Varför?
1) De tidiga ryktena var tagna ur luften; I själva verket vad MoDo hans huvudspår. Sedan ångrar han sig och väljer Kazan istället. Att det är samma lag som det tipsades om redan den 6:e juli är en slump.
2) För att han hade en NHL-klausul som gick ut den 15:e augusti och därför ville Kazan vänta med att göra värvningen officiell.
Vad tror du?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Anton H om Räkan.
145p på 57matcher... Ja tack!
En Forumledare har lagat länken
Enda sättet att få reda på MoDos framtid är att slänga ut ett antal knotiga voodooben. Just nu tuggar jag på frysta räkskallar från Lidl så att Rob skall få en bra start på säsongen...
Oavsett hur det går, kan vi nog räkna med att Räkan kommer att ge valuta för entrépengarna i många matcher.
Ett räktifo är naturligtvis ett måste. Tänk om man kunde kasta ut djupfrysta räkor på isen om han gör hattrick, det vore ruskigt coolt. Kan bli svårt att ordna dock.
Redigerad kommentar
Det är främst backsidan jag är lite orolig över. Ser inte stabilt ut. Kan Ludvig Byström göra en "Victor"?
På spelarsidan sitter ju Hannula och väntar på öppningar (nä, inte tjejer), så det är nog en vettig strategi...
"Där kommer, åtminstone inledningsvis under försäsongen, nyförvärven Dick Axelsson och Rob Schremp att sättas ihop med Nicklas Danielsson."
Fast Robbie kommer ju en vecka innan seriestart och dagen innan sista träningsmatchen. Konstigt skrivet.