RE-building the future 2014/2015
zigge: Mja PP var mellanåt bedrövligt. Eller jag sälva problemet liknade det ifjol. Man dög inte till att komma in i anfalls zon med kontroll på pucken. Dom ggr man väl lyckades ha kontroll såg det väl helt ok ut. Alla spelade ju PP. Vet inte om Öberg, Torp och Hedman är optimala PP spelare alla ggr.
Reideborn stog inget. Tror det bara ökar risken för skada att hålla på å byta under match.
Amitiel: Till en viss del, men Skröder, Hedman, Torp och några till lär nog ta lite lugnare på det där. Påhlsson verkar som Snygg-Hasse bara ha en växel...
Jag tror att DP känner en oerhörd revanschlusta. Han värvades med nästan stjärnstatus efter sejouren i AHL (i alla fall de två första skadefria åren), men fick verkligen inte till det i Brynäs. Han vill nog mer än många andra visa alla tvivlare som fullständigt dömt ut honom. Sedan får vi se om han verkligen är mycket bättre än i Brynäs eller om han helt enkelt hypades för mycket.
Redigerad kommentar
J F K:
Fast nu är ju alla Modos nyförvärv ifrågasatt och även en del som är kvar i Modo sen tidigare säsonger, så alla spelare borde ju ha lika mycket motivation som han.
oraklet58: Nu tycker jag att det får räcka med beröm. DP var helt klart bättre än förväntat, men det var en försäsongsmatch och som ifrågasatt nyförvärv så hade han sannolikt lite mer motivation än många andra. Det är på tok för ofta Henrik Samuelsson-syndromet förekommit...
Samtidigt var det viktigt för DP att det lossnar. Han vet att detta kan vara sista bra chansen att etablera sig som en elitspelare (dvs, SHL eller bättre). Annars blir det en lång väg tillbaka...
ULTIMAVICI: I DENNIS PERSSON har ni fått en toppback om Anders Forsberg ger honom ordentligt förtroende,och det tror jag han gör. Har en känsla av att Forsberg skiter i vad det står för namn på tröjan,dom bästa spelar.
Hade gärna sett honom kvar i mitt kära Brynäs men det blev inte så.
Tänk på att det är en jättetalang som ändå gick i första rundan till NHL,var ju faktiskt uppkallad i slutspelet med Buffalo men spelade aldrig.
Grattis DENNIS till din fina start i Modo och grattis Modofans för ni har fått en bättre back än vad ni tror:-)
DP gjorde det riktigt bra! Framförallt framåt. Blev duktigt bortgjord i bp en gång men det är väl sånt som händer ibland. Om än dåligt.
Visade dock fina egenskaper i offensiv zon. Dock såklart försäsong, han kan ju fråga H Samuelsson Hur mkt det ger att dominera nu...
Hari såg ruggigt seg ut...
Och Torp verkar spela alla matcher likadant. 100% in i dueller och minst ett par ordentliga felpass! Fegas ingenting där inte. :-P
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Ser nu att DP hade assist på sista målet också! Då får han bli bäst i Modo ändå ;)
Att analysera spelet är egentligen ingen ide såhär tidigt på säsongen, dock kan sägas att Modo utnyttjar de större zonerna bra offensivt och spelar ett mycket rakare spel och kommer även till skott fortare än vi vant oss vid (skotten har dessutom en högre kvalité redan nu jämfört med förra säsongen)
Bäst i Modo: Skulle vilja trycka in DP här, men väljer ändå Rittola som kommer till skott snabbare och spelar en enklare hockey denna match än vad jag vant mig vid, fortsätter han såhär så kommer han lyfta sin kedja ordentligt.
Bäst i SAIK: Tycker ändå Kabanov som höll en hög fart och visar att han har ruskigt med hockey inom sig, dock känns han för oberäknelig för SAIK och det vette tusan om lagkamraterna och SAIK kommer acceptera hans sätt att spela hockey på.
J F K:
Håller med även om tomtarna som kommenterade hävdade att SAIK var överlägsna oss och det endast var Ullmark som höll oss kvar. Mycket av SAIK:s skott kom utifrån och var väldigt enkla för Ullmark. Sedan tycker jag vi var rakare och mindre omständiga framåt än SAIK. Vi hade ju dessutom två ramträffar i sista perioden.
Amitiel:
Slut nu 3-1 till Modo, sista målet Önerud assisterad av Påhlsson i PP.
För dom som inte kan se matchen så gjorde Skellefteå mål.
Redigerad kommentar
NuMo:
Ja vad håller han på med, han borde ju veta bättre =)
ULTIMAVICI:
Bra av Dennis att dra ett snabbt skott mot mål, sedan in med traffik och det tar på Skröder och in. Men sedan är ju tempot och kvaliten typisk försäsong.
Är du på plats Rytter?
Hade lätt accepterat att vi värvat honom än om han bara gjort 25p.
Monno: Skellefteå har helt klart mycket lättare att spela upp pucken mot ett samlat försvar. Därför kom de in i zonen lättare både i PP och även i lika många spelare på isen. Modo hade bra koll defensivt och även de klart flesta riktigt vassa målchanserna, även om Skellefteås spelövertag gjorde att de skapade mycket mer halvchanser och sköt skott på mål.
Modo ligger längre fram den här säsongen än förra på något sätt ändå. Förmodligen sitter spelet hos flera spelare som var med förra säsongen, vilket gör det lättare att få in nya spelare. Ifjol var det nytt för samtliga spelare...
Ullmark var som vanligt. Troligen hade vi tur när en SAIK-kille åkte in i pucken så den gick in i mål, för domarnen gjorde wash out. Samtidigt så var den domaren BÄST placerad av samtliga i hallen för att se situationen. Det hindrade givetvis inte Bert Robertson från att gnälla till media...