1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507711 inlägg · 4189 ämnen

Silly Season


Sv: Silly Season
Gavelo: När det gäller stommen tycker då jag att det vore ett tjänstefel och byta ut nästan typ hela truppen bara för att !

Sv: Silly Season
Gavelo: Håller med men vilka vill du behålla?

Sv: Silly Season
Smurfen:

ja jag håller med. Det är jobbigt att vara Modosupporter.

Det var många år man satt nästan ensam på sitt programblad på ståplatsläktaren för att inte frysa rumpan av sig. När det plötsligt kom mer folk ville man inte resa sig upp, det ar ju bekvämare på rumpan och programbladet än att tvingas ställa sig upp..

Lars Janssons skott i ribban i avgörande finalen hemma mot Brynäs klingar fortfarande i mina öron. Snart därefter så avgjorde Ove Molin. Då pratar vi ändå om en positiv upplevelse, som jag vägrade se. Jag satte mig ner och vägrade se det jag förstod skulle hända.

Sv: Silly Season
Smurfen: Det tycker jag!

Sv: Silly Season
Smurfen: Som sagt så tror jag vägen framåt är att Karlberg som nu verkar klar får sätta sin egen konstellation i båset.

Jag tror varken styrelse eller Hink kommer att flytta på sig så vi hoppas att Grundberg kan guida Hinken när han är på spelarjakt.

Sen tror jag vi måste behålla en klar stomme av spelare för ska vi byta ut 15 spelare igen så kommer vi vara ett mittenlag nästa säsong.

Sv: Silly Season
Znark: Man kommer nog köpa ett ståplatskort till höst ändå

Sv: Silly Season
Smurfen: Klart du ska fortsätta gå på matcherna. Önskar att man haft närmare och mer tid över för att besöka Hägglunds.

Sv: Silly Season
NuMo: Är själv på väg att fundera hur man vill som nästa säsong , har gått gått matcherna i över 50 år men har nog aldrig varit så less och besviken när man har gått hem efter varje match även trots vinster (missade vinsterna mot Löven och AIK) som denna säsong.

Frågan hur länge man pallar med att hela tiden få vara besviken.

Vet att många i min generation har nästintill sluta att gå på matcherna !!

Sv: Silly Season
NuMo: 100%

Sv: Silly Season
Smurfen:

Det går nog inte. Vi Modoiter har nog blivit av med alla ganska snart.

Sv: Silly Season
Smurfen: Det blir inte lätt men jag tycker att Widebro är ett bra första steg. Sen ör frågan vilka man man vill ha kvar i laget som bärande stomme?

Sv: Silly Season
Smurfen: denna säsong såg väl ut ungefär som den föregående? Uselt backspel, inga stjärnor levererar, ingen spikad förstakedja, knappt någon fungerande kedja för den delen, vi ser inte ut som ett lag.

Helt felkomponerade lag.

Sv: Silly Season
Znark: Undra hur dom skall vinna tillbaka folkets/fansens förtroende igen då ?

Sv: Silly Season
Bad_Brett: 100 %

Sv: Silly Season
Smurfen: Det skulle de väl göra redan förra säsongen? Jocke Grundberg skulle analysera vad som hade gått snett. Undra vad de kom fram till den gången.

Sv: Silly Season
Znark: Ja, det var ju inte Hinkens fel i varje fall. Han värvade ju rätt "karaktärer". Hur skulle Hinken kunna veta att dessa rätta karaktärer inte sedan skulle göra det som de hade kommit överens om...? Eller att de rätta karaktärerna han värvade året efter inte skulle göra det som de hade kommit överens om...? Eller att karaktärerna han värvade till denna säsong inte skulle göra vad de hade kommit överens om...?

Enbart korkade fans som inte begriper ishockey som har mage att kritisera detta hockeyorakel...!

Sv: Silly Season
Smurfen: rättare sagt vad som gick snett när vi tog steget upp. Visst vi gjorde en godkänd första säsong i shl men det var vår 1:a kedja från allsvenskan som bar oss.

Sv: Silly Season
Hoppas verkligen att föreningen verkligen går ner på djupet på vad som blev så fel denna säsong !

Att vi inte ha lyckats sätta ett grundspel på hela säsongen är ju helt galet sjukt !

Sv: Silly Season
Vargen:
Kan inte vänta..

Sv: Silly Season
Bad_Brett:

jag är ju Jesus som kommit till jorden för att skydda er från allt ont.

Från och med nu innebär brott mot hockeysnacks regler evig avstängning.

Hatar kriminella.

Sv: Silly Season
Bad_Brett: is it a plane is it a bird.....

Sv: Silly Season
Vargen: Jag tänkte dra ihop en enkät där man kan betygsätta samtliga spelare Hinken har värvat de senaste tre säsongerna och se vad medelvärdet landar på.

Sv: Silly Season
NuMo: Imorgon inviger jag en ny årlig serie på forumet: Vargens spelarbetyg. Först ut: 25/26. Håll utkik!

Sv: Silly Season
Bad_Brett: Olofsson värre hängskalle får man leta efter.

Sv: Silly Season
Bad_Brett: han tröstsuper väl med hinken. Tämligen uppenbart att om dom inte umgås så är dom iaf nära vänner. Skulle tom misstänka att Willow har släktband inom ledningen. Svårt att kasta sten I glashus.

Sv: Silly Season
Bad_Brett: Stängde av honom för evigt. Det var han ju värd.

Sv: Silly Season
Frontschwein: Ja, jag hade kunnat donera en redig slant för att lösa Hinkens, Freddans, Berglunds och Olofssons kontrakt.

Sv: Silly Season
Framnäs: ta med dig sopan berglund till Finland med jeppe om han inte är portad från hockey där. Kan vi inte dra igång en swishkampanj, men denna gång för att bli av med grannens grabbar. 10 ggr hellre matt Andersson än övriga trotjänare till backar.

Sv: Silly Season
Znark: Väldigt tyst från Willow nu. Hade hoppats på att få höra en hyllningskör om den nya "långsiktiga planen".

Sv: Silly Season
Bad_Brett: Bir det bättre om jag säger "knulla Hinken med en klubba, han skulle njuta av det"?

Sv: Silly Season
Framnäs: Hoppas!

Sv: Silly Season
NuMo: Jag är osäker på vilken poäng du försöker bevisa. Och gissar att ingen annan begriper det heller...

Sv: Silly Season
Gavelo: Jeppe är nära att signa med finsk klubb, högsta ligan där. De verkar tro att det är låga krav i MoDo som gjort att han gått ner sig. Haha, de kommer bli så jävla besvikna.

Sv: Silly Season
Bad_Brett: Du menar att moderering behövs? Även fast det var sant?

Sv: Silly Season
Smurfen: Jag vet att man inte får klaga modereringen, men... var inte detta ändå lite omoget?
Uppladdat:

500x0-profile_S2k2QSvNaJiVwKk.png


Sv: Silly Season
DrCox: Undra vad han har tillfört under dessa år ?

Sätt Freddan som ass sportchef istället

Sv: Silly Season
Smurfen: Lika bra det. Jag var säker på att han skulle vara en gigant i HA men såg noll i honom under grundserien och då satt jag och tänkte ja han kanske går igång i slutspelet men istället så blev han ju bara sämre. Ska tillägga att han var riktigt bra ändå var 10:e match typ?

Förvörigt måste vi ta bort Freddan om det är sant att han har 1 år kvar på kontraktet. Hur fan har Hinken lyckats att skriva dessa mega kontrakt med alla tränare nu?

Sv: Silly Season
Smurfen: Han skrev på för Modo för att han trodde det skulle vara den givna kandidaten till att spela SHL.
Nu nä han ser hur långt ifrån vi var och vilken inkompetent sportchef vi har så förstår han ju att detta mest troligt kommer bli en långbänk och inte fan vill han spela för korvören i Ha, då kan han spela för en hög lön i finska högsta ligan eller i Tjeckien ist.

Sv: Silly Season
Gavelo: behålla kelleher o Fitzgerald?... men fy faan va kasst... usch!

Sv: Silly Season
Gavelo: det är ju fan tragiskt och så tänker föreningen sänka spelare budgeten som sopan Felix Dahlin får vara kvar

Sv: Silly Season
Smurfen: Emil Larsson har bett sin agent om att titta på något nytt tydligen

Sv: Silly Season
Gavelo: Precis så känns det... Jag ger upp.

Sv: Silly Season
1921ofHockey: Till nästa säsong tar Modo in Karlberg samtidigt som Freddan som har ett år kvar på kontraktet blir assisterande…

Jag ger upp….

Sv: Silly Season
Nu plockar vi fram denna igen va

Sv: Silly Season
Gavelo: Fan vad skönt att det är över! Sitta och hoppas på något man egentligen visste inte skulle gå. NU säger jag tack och adjö, vi hörs här efter semestern. Ta hand om varandra!

Sv: Silly Season
SpecterV2: vi har bara värvat ren och skär breddskit. Det blir aldrig mer SHL med den här ledningen och budgeten ännu sämre. Hur fan ska vi kunna rubba topplagen? Det är en bedrift att kunna vaska en klubb så hårt på några år. Som jag sa för nån månad sedan. Inom 4 år är Örnsköldsvik hockey närmare lagranking än modo och typ björklöven eller Örebro.

Den här klubben är körd.

Lika bra att börja följa nåt annat för div 1 är närmare än shl med hinken kvar vid rodret.

Sv: Silly Season
SpecterV2: Swetlikoff och Måns ser ut att lämna.
Rundblad, Norén, Anderson, Bengtsson, Persson ser ut att få lämna.
Topping, Fitz och Kelleher har utgående kontrakt, där har Modo flaggat för att man vill behålla Fitz och Kelleher.

Larsson har alltså bett sin agent att titta på alternativ tros 2 år kvar på kontraktet och Modo är missnöjda med Anderson som också har år kvar på kontraktet.
Falken får förlängt och väntas få en större roll nästa säsong.
Och Olofsson har intresse från annan håll och kan tvingas lämna.

75% av alla spelare Hinken har värvat vill man nu bli av med 1 år senare.
Kan vara rekord i värdelös scouting!

Sv: Silly Season
Robalob: den enda intressanta värvningen är väl Wahlberg från Östersund/Frölunda.

Sv: Silly Season
Robalob: Wahlberg & Caderoth, inget nytt där.

Sv: Silly Season
Robalob: Arvid Caderoth och Oskar Wahlberg

« · 3022459 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB