Skadeläget ljusnar för HV71
« Föregående · 1701418 · Nästa » Till forumet
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
snowden: 5-0
Wilson.
Vi är överallt och får utdelning mot målvakten som stod på öronen i första perioden.
Wilson.
Vi är överallt och får utdelning mot målvakten som stod på öronen i första perioden.
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
Monno:
Possler har hamnat i något M. Kempe syndrom.
Går alltid, alltid åt höger runt backen och blir infångad eller hamnar i hörnet.
Prova och variera att gå innanför backen och kom direkt på mål.
Possler har hamnat i något M. Kempe syndrom.
Går alltid, alltid åt höger runt backen och blir infångad eller hamnar i hörnet.
Prova och variera att gå innanför backen och kom direkt på mål.
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
Sawchuk: Synd bara att inte startade med detta spelsyster, ja ja efterklok.
Nu har den goa lördagswhiskeyn åkt fram o den smakar gött, fick ju ställa in den sist :)
5-0, jösses
Nu har den goa lördagswhiskeyn åkt fram o den smakar gött, fick ju ställa in den sist :)
5-0, jösses
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
Blake:
Fel match att stanna hemma, verkar det som. Nu kommer hoppet tillbaka
Fel match att stanna hemma, verkar det som. Nu kommer hoppet tillbaka
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
Sawchuk: Fast Skröder påstår att inget är ändrat:
"Ju mer vi hjälper varandra, desto lättare blir det att spela hockey. Vi har inte ändrat något utan bara gått igenom och förtydligat hur vi vill spela", säger MODO:s Per-Åge Skröder till C More.
"Ju mer vi hjälper varandra, desto lättare blir det att spela hockey. Vi har inte ändrat något utan bara gått igenom och förtydligat hur vi vill spela", säger MODO:s Per-Åge Skröder till C More.
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
hellge: Skröder är diplomat. Han säger också att dom nu hjälper varandra och inte är en mot en hela tiden. Precis vad det handlar om.
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
tjern:
Kontrar med en annan klassiker:
www.youtube.com/watch?v=at6oe0UYBoI
"Det har väl en jävla betydelse. Det beror väl på hur man kommer dit. Inte är det första matchen du är på heller, va?"
Kontrar med en annan klassiker:
www.youtube.com/watch?v=at6oe0UYBoI
"Det har väl en jävla betydelse. Det beror väl på hur man kommer dit. Inte är det första matchen du är på heller, va?"
+ 2
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
Tekningar: 24-11.....vilken säsong tkade modo senast så här bra? Inte under 2000-talet iaf..?
+ 3
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
Sawchuk: Såg Dennis Persson den där passningen till Wilson så var det lysande. DP har överaskande bra siffror hittills den här säsongen. 2 assist ikväll...
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
J F K: Skröder säger att dom inte bytt försvarsspel. Förmodligen säger han bara det för att inte såga sina tränare. Alla ser att det inte är samma spel.
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
Sawchuk: Fine. Om du säger att de har upphört med Huras sociala experiment så är jag glad :)
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
Ogie Ogilthorpe:
Gött för självförtroendet att dom här killarna får göra lite mål nu.
Det är illa när Dennis är lagets målkung i ett SHL lag :-)
Gött för självförtroendet att dom här killarna får göra lite mål nu.
Det är illa när Dennis är lagets målkung i ett SHL lag :-)
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
hellge:
Indirekt säger han att de har ändrat taktik i försvarspelet när han pratar om att de inte jagar "en och en" längre.
Det jag gillar allra mest är att avsluten är kliniska. Får vi in två riktigt bra backar och fortsätter spela såhär, kanske det inte blir så tokigt trots allt.
Indirekt säger han att de har ändrat taktik i försvarspelet när han pratar om att de inte jagar "en och en" längre.
Det jag gillar allra mest är att avsluten är kliniska. Får vi in två riktigt bra backar och fortsätter spela såhär, kanske det inte blir så tokigt trots allt.
+ 1
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
Bad_Brett:
Nu har det varit några sekvenser där det varit väldigt tydligt att dom bytt system till överbelastande zonförsvar.
Nu har det varit några sekvenser där det varit väldigt tydligt att dom bytt system till överbelastande zonförsvar.
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
Sawchuk: Nu skulle jag tagit time out. Klart tveksamt spel och man är på tok för avvaktande.
+ 1
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
Sven Tuta: Gillar att DP reste sig upp direkt, inget simmande här.
Aj då.
Aj då.
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
Silly: Såg konstigt ut. Ungefär som hv-killen sparkade undan benen på ritchie samtidigt som han tacklade. Tror det var knät tyvärr.
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
NuMo:
jahapp.. Då får vi nog få kommun att sälja en gatstump och köpa en ny center!
jahapp.. Då får vi nog få kommun att sälja en gatstump och köpa en ny center!
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
modomille:
Såg inte bra ut för Ritchie, vi behöver verkligen inte den skadan nu.
Överbelastande zonförsvaret är jättetydligt nu, tyvärr har dom blivit lite väl passiva och stationära. Väldigt viktigt att vara på tå och inte hamna på hälarna.
Då vi får stopp i spelet ute vid sargen så överbelastar vi till och med med tre precis som Skellefteå brukar göra.
Såg inte bra ut för Ritchie, vi behöver verkligen inte den skadan nu.
Överbelastande zonförsvaret är jättetydligt nu, tyvärr har dom blivit lite väl passiva och stationära. Väldigt viktigt att vara på tå och inte hamna på hälarna.
Då vi får stopp i spelet ute vid sargen så överbelastar vi till och med med tre precis som Skellefteå brukar göra.
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
Sawchuk: Hur många saknade Torp ikväll?
Han klarar aldrig att spela såhär...
Han klarar aldrig att spela såhär...
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
Sawchuk:
Tror inte korsbandet är av, utan gissar uttänjt ledband. Gissar på en månads frånvaro.
Härlig seger!
Tror inte korsbandet är av, utan gissar uttänjt ledband. Gissar på en månads frånvaro.
Härlig seger!
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
Nieminen: Ja, en fantastisk vräkning, men lite tur att få dit klubban på pucken.
Skönt för Reideborn, men för hela laget också.
Skönt för Reideborn, men för hela laget också.
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
Bad_Brett: Tyckte det såg ut som foten, hoppas bara inte det är allt för illa.
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
Sawchuk: På lördag kommer det garanterat att bli tuffare. Då får vi se om förbättringarna verkligen fungerar.
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
Bad_Brett:
Såg inte själv intervjun. Klippte bara in det som stod på SHL.se. Det låter i alla fall bra. Vi får hoppas att experimentet är över
Såg inte själv intervjun. Klippte bara in det som stod på SHL.se. Det låter i alla fall bra. Vi får hoppas att experimentet är över
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
ivandrago: försvaret får utan tvekan fem surströmmingar i betyg😷
+ 1
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
hellge: Snacka om att bli förvånad ikväll. Jag hade väntat mig att Önerud skulle hänga dit 2-3 mål också detta.....
Även om vi inte spenderade så mycket tid i försvarszonen tycker jag att backarna gjorde en riktigt bra match med fina uppspel.
Även om vi inte spenderade så mycket tid i försvarszonen tycker jag att backarna gjorde en riktigt bra match med fina uppspel.
+ 1
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
Sven Tuta: Ullman var riktigt bra, såg nästan minst stressad ut tillsammans med DP.
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
mr_brasco: Verkligen, tom när han snubblade på pucken i egen zon så verkade han lugn och löste situationen. Spelade enkelt, sarg ut när det var besvärligt. Gillar!
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
mr_brasco: Hela backlinjen gjorde ett mkt bra jobb. Med denna orutin som finns där bak så var det briljant. Men, i nästa match sätts de på ett riktigt prov, bävar inför lördagen. För historiskt sett så är Färjestad en mardrömsmotståndare. Förhoppningsvis så ger denna seger ett grymt självförtroende.
Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
Sven Tuta:
Poäng på Lördag vore en härlig bonus. Men det man hoppas mest på är att spelet fortsätter att se bättre ut.
Äreft ju svårt att säga efter denna matchen att det har vänt, för ska sanningen fram så var HV riktigt jävla dåliga idag och inte någon rejäl värdemätare.
Poäng på Lördag vore en härlig bonus. Men det man hoppas mest på är att spelet fortsätter att se bättre ut.
Äreft ju svårt att säga efter denna matchen att det har vänt, för ska sanningen fram så var HV riktigt jävla dåliga idag och inte någon rejäl värdemätare.
« Föregående · 1701418 · Nästa »
Visst han har inte gjort jätte mkt poäng men tycker ändå Possler spelat bra mest hela säsongen ja.