Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Skillnade är att jag inte skyller på domaren utan bara komstaterar att ibland är dom med ditt lag och i bland e mot dit lag och detta hänger oftast i hop med hur ditt eget lags agerande på banan.
Har du en Foppa eller Sundström som ständigt klagar på dom slut så trötnar domarna till slut.
Vi har en Pebben som gnäller på domaren i varje match
Tror du att du får med dig domaren om du gnäller? Tror inte det va
Skit i domaren och spela hockey
Wayne Gresky:
Jag fullkomligen avgudar Peter Fprsberg och har alltid gjort och om jag får säga vad jag anser om hans beteende igår så förstår jag honom men samtidigt borde han hålla igen för spelare vet att skäller man eller svär eller gnäller åt domarna så har man 10 minuter på en gång. Igår förstår jag honom till 100 % även om det som sagt är lönlöst att säga vad man tycker till domarna. 2 minuter skulle det absolut vara för bentackling och hade den där träffat ännu mer än vad den gjorde så hade förmodligen säsongen varit över för Peter men green klarade sig också från en solklar 2;a i ett moment precis i samma veva så man kan säga 1 - 1 i felaktiga domslut. Att foppa är grinig och slashar beror ju oftast på att han på nåt sätt blivit provocerad, dock förekommer det även att han gör idiot grejer själv också vilket man sett i NHL många gånger men då får man som sagt räkna med stryk.
MagnusS:
"Jag kan hållmed dig att Kuben inte är så bra men ni måste sluta att skylla förluster på domarna eller andra fuktionärer utan inse att även MODO kan förlora matcher.
När ni mötte VF i Scandinavium sist så vann ni ju tack vare domaren men så är det för alla lag i bland får man dom med sig i bland e mot sig.
Heja Indianerna"
Det där var ju ganska komiskt skrivet.
Håller med, igår var vi ett odisciplinerat gnällgäng som fokuserade på domaren istället för på att hålla rent framför egen kasse och att göra fler mål än motståndaren
Ibland har man flyt med att domaren missar rätt situationer och upptäcker andra, igår hade vi lite otur.
Madsens skrek jag åt, det var en redig tabbe. Zuccas tar han ju bara på fel person. Mackes är solklar, Foppa ska vara djävligt nöjd med sitt utvisningsfacit etc.
Fan, mot Timrå ska vi ju vinna oavsett domarinsats med rätt inställning. Vi har oss själva att skylla förlusten på, ingen annan.
Och att Peter kommer undan med saker som inte andra gör är bara en faktor av att vi i publiken tittar på honom så fort han är inne oavsett om han har pucken eller ej, om du skulle fokusera på någon annan spelare varenda byte så skulle du upptäcka att alla spelare håller på.
När ni mötte VF i Scandinavium sist så vann ni ju tack vare domaren men så är det för alla lag i bland får man dom med sig i bland e mot sig.
Men MODO har ju oftast domare med sig pga herr Forsberg för det finns ingen spelare i Elitserien som kommer undan med så mycket fula grejer som han gör
Förr så tog och gav han mycke smällar men nu vill han bara ge inte ta
NÄ ni måste ransaka er själva och sluta skylla förluster på andra
Det käns som ni fokuserar på helt fel saker ALVARLIGT TALAT vem orkar ta fram och lägga tid på statistik om hur många poäng olika lag tagit med en viss domare detta säger ju allt om hur snätt ni tänker
Heja Indianerna
Kuben avgör mer eller mindre på egen hand kampen om de sista slutspelsplatserna men knappast till MoDos fördel.
När Andersson ensam dömt MoDos matcher så har MoDo förlorat 5 av 5 och som vi såg igår så kan han göra väldigt mycket "damage" i ett fyrdomarsystem också. Tittar man på konkurrenterna Luleå så har de på 7 matcher med Kuben 7 vinster!
Det skulle givetvis kunna ha andra förklaringar än domarinsatsen, men i Thomas fall är det ganska uppenbart att hans inkonsekventa bedömningar avgör flera av matcherna. Med den bakgrunden är det inte så jäkla konstigt att det brister för spelare och fans efter en sådan insats som han gjorde igår.
Hur kommer det sig att Kuben på egen hand fått döma 11 hemmamatcher för Djurgården? Matcher där de dessutom har ett lysande poängsnitt. Tyvärr är väl de flesta hockeyskribenter i det här landet för inkompetenta för att gräva ordentligt utan satsar istället på billiga poänger.
Redigerad kommentar
Har aldrig sprungit längre än till vindunken efter den!
SKÄRPNING! Det har varit alldeles för mycket personangrepp och patetiska inlägg från Timråiter och Modoiter här inne. För att inte personangreppen skall eskalera har en hel del inlägg tagits bort.
Personangrepp från och med nu raderas och är föremål för varning. Har ni några åsikter om den moderering som skett så kan ni kontakta mig via bubbla eller mail här på HS. Kommentarer om modereringen är INTE tillåten i gästböckerna.
Upprepade övertramp kommer föranleda i avstängning.
Tack och lov är jag inte det...
"Det kanske inte är så hemskt tråkigt att vara MoDoit just nu.
Men ha i åtanke att det kunde vara bättre.
Man kunde vara Timråit...
Timrå TV
-JK-: Madsen s utvisning var väl den mest pinsamma, hur fan lyckades dom hitta den då han kämpar om pucken mot fyra motspelare.
Mackes var nog klarare, han slog bort klubban är väl interference.
John K:
Kuben OCH sjöberg som domare....
grattis modo.
TIKbiff Kommentera Idag kl. 16:55
En klassiker.
Mannen i sekretariatet erkände att Sundström kan ha blivit kvar för länge i utvisningsbåset.
– Vad fan ska vi göra, frågade Andersson Sjöberg.
De beslutade sig för att ringa upp till videodomaren. Efter en tids samtal beslutade de sig för att godkänna målet.
Senare i matchen var en av domarna åter framme hos sekretariatet, då de hade missat att Timrå tagit time out.
– Ser ni inte att det är time out Timrå? Ni måste hänga med lite ni också, det är ändå elitserien det här. Ni kan inte bara skylla på mig hela tiden.
******
Nåja, nu tycker jag Freddan gör något konstruktivt av det här och ger Pääjärvi-Svensson ett kontraktsförslag.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
GodNatt.
Ikväll ska jag drömma om hur jag står med flytande het asfalt och gjuter en fin svart kub av ett hus i Gävle.
Att förlora tillhör sporten, men att förlora på grund av spektakel som funktionärer på isen och bredvid skapar det är svårsmält.
Pinsamt 2: Näslunds utvisning
Pinsamt 3: Domarna, "Vad fan ska vi göra?"
Ni verkar däremot ha ett orubbligt, grundmurat och gott självförtroende. Inte den där bräckliga varianten, som så lätt slår över i hybris och självhävdelsebehov.
Återigen: här har du kardan. Och tre cyber-poäng, som en liten gest.
Hockeykramisar//
Bragdis
Malek visar tyvärr att han inte alls håller klassen.
Näslunds utvisning var solklar även Susses.
Hasses kan man diskutera.Men Timråspelarens bentackling på Foppa skulle
rendera en utvisning.Andersson står och tittar på och flinar bara Foppa i ansiktet.
Vem hade inte blivit elak då.
Trösten är att Luleå tappade poäng.
Linköping och Hv närmast,ser mörkt ut..
Det lustiga är att mindervärdeskomplexet blir så tydligt. Timrå ligger fortfarande efter MoDo, har aldrig vunnit SM-guld och håller till i ett playwoodskjul ute på vischan.
Det är precis samma sak som när Filppula börjar skryta om sitt OS-brons och berättar hur han ska ta med medaljen och visa för Detroit-svenskarna.
*Vassego*
Något om A-lagare också, kanske? Socialbidrag?
Jag hade förmodligen hållt käften och sedan satt in en galen tackling i huvudet på någon av de yngsta spelarna i Timrå.
cdn01.tv4.se/polopoly_fs/1.1535095.1267476586!image/2796494132.jpg_gen/derivatives/w450/2796494132.jpg
Som jag sa ibland är dom med ibland emot
Jag tror att det är ganska jämt fördelat under en säsong
Om man inte är MODOit förstås för då är domaren mot dig vid varje förlust