Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Stor känga till Canal plus dock som inte ens visar när spelarna tackar den enorma klacken. Tänk vilket liv det hade varit om DIF hade varit på plats i SSK med en liknande klack.
Docka av tjockt segt vax: Mattias Karlsson
Docka av sågspån: Ilkka "Small Dick" Pikkarainen.
Men sedan tar vi och lugnar ner oss och fokuserar på Färjestads-matchen på tisdag, det här var ju faktiskt bara Timrå vi slog.
Hoppas att man slipper er "glädje" i vår gb åtminstone för ikväll. Vissa förstår nog inte varför, men jag hoppas att andra har så pass mycket innanför pannbenet iaf.
Nu har jag en del videomaterial att klippa ihop. :)
...visst ja jag hejar ju på timrå, fyfan skit lag!
Grattis till segern!
Konstigt matchstraff på Oscar Lindberg. Klockren axeltackling.
Nu är det inte kul att vara en Tik, alltså ännu värre än vanligt...
Det är kvalserieångest och CAPS AVGÅ ALLA !!11ONE
Vi har varit där och vi har, förhoppningsvis, genomgått vårt stålbad för ett par säsonger sen - och det är en fortgående process.
Så låt oss alla vara snälla denna kväll och inte trolla i deras trådar. :)
Vi måste behålla våra ledord från bannern:
Fokus!
Ödmjukhet!

Redigerad kommentar
Gustafsson: Jag funderar lite på varför Ritchie startade den där fighten överhuvudtaget. Det är ju knappast så att Timråspelaren tacklar målvakten eller något sånt. Antar att inte Hallin fick någon utvisning för att han snuddade till Tarrki som rusar ut heller. Lite löjligt, anser jag.
Gillar Byron Ritchie annars, riktigt bra spelare.
Redigerad kommentar
Det där sitter nog i ryggmärgen från tiden i NHL. Avstängning nästa?
Redigerad kommentar
Kul att vi vann, men jag är orolig. Vi spelar inte särskillt bra. Vi håller inte ihop laget, vi bjuder på för mycket. Så om jag är orolig, vad ska då inte en jycke vara..
Vi vinner för att TIK är så otroligt dåliga, ska vi få framgång denna säsong så måste vi upp på allt. Tycker vår trend inte är särskillt bra även om vi vunnit.
Icing-Ove: Njaa, jag är tveksam till att någon skulle bry sig om en sån där grej i NHL. Folk verkar tro att i NHL, där jävlar slåss alla så fort någon kommer i närheten av målvakten. Riktigt så är det inte. Det är inte så jävla ofta man ser ett slagsmål i NHL längre ens. Alla fighter är ju nästan uteslutande mellan två slagskämpar som kommer överens om att de ska göra upp.
Sedan står de upp för varandra om en lagkamrat råkar ut för något fult såklart, men det här? Jag menar, han dundrar ju in i sargen alldeles brevid Tarrki. Han försöker bara stänga sargen så inte Tarrki kan lägga pucken i rundeln. Inget fel, inget fult, ingenting.
Redigerad kommentar
blogg.expressen.se/hockey/entry.jsp?messid=643589
Tror faktiskt att den spelades in någonstans efter Indalsälven.
Hemma igen, efter en HÄRLIG resa.
Modo dominerade på planen. På läktaren ägde Modoklacken tillsammans med övriga tillresta Modoiter. Jag har aldrig varit med om en sån makalös stämning på en bortamatch. Att kunna dra igång ÖKA/KÄMPA med ett par hundra på sittplats, på andra kortsidan, säger det mesta. Nåt så förbannat underbart.
Och räcker inte det, vad säger man då om att bortapubliken drar igång vågen och får den att rulla runt på de Modosupportrar som fanns utspridda på sittplats. MAGISKT!
Spelarna möttes för övrigt upp vid arenan av ca 60 supporters. De såg chockade och förlägna ut. Deras sammanfattning var dock "Ni är helt galna och vi älskar det".
