Truppen 15/16
Du får göra som Soran Ismail:)
Jo som sagt skönt och få in en bra back. ( inte bara en iofs)
Gilla Foppa intervjun oxå... Adam levererar
Han verkar vara en trevlig typ iaf. Och är nog en bra förebild för många.
Att bygga en artikel på ett nätrykte om att han valt Modo för att läsa till präst är väl tveksamt. En amerikan som tror på gud är väl inte så sensationellt heller. Samtidigt får man väl förstå att man som journalist måste leverera en artikel då och då... När det gäller "dravlet" så uppfattade jag honom som relativt uppriktig och ser inte att de skadar någon, snarare borgar det för att han sköter sin träning och inte partajar vilket är bra:)
Redigerad kommentar
J F K:
Det var så jag menade också, Att antingen är han avskriven eller så kommer han på ett artiskkontrakt.
Eller så väntar dom med den värvningen till jul. Då han är helt reab.
InVinoVeritas:
Bobby Butler
Antingen är han avskriven eller så har dom skrivit ett artistkontrakt så att han kommer senare.
Det kanske blir en julvärvning, Och att han muntligt är överens med Modo.
Eller så hamnar han SAIK
norran.se/hockeybloggen/thomas-till-modo-oppnar-for-butler-i-aik-415465
Redigerad kommentar
hellge: Mja, han säger så här i ÖA:
"Butler är inte klar för oss, i övrigt tänker jag inte kommentera namn det spekuleras om."
Han kan ju fortfarande vara aktuell och med tanke på hur diffust Svarten uttalat sig under den här våren, det gick ju alldeles utmärkt att tolka honom som att truppen var stängd en dag innan Thomas värvades, så skulle jag nog inte våga luta åt varken ena eller andra hållet i det här läget.
Blev själv lite fundersam på vad han mena, och håller med dig. Han har säkerligen en tanke med det hela. Förhoppningsvis slipper vi se att förste Fw jagar runt när motståndarbacken tar burskydd, vilket oftast ledde till att motståndarbackarna kunde åka rakt igenom banan med pucken under full kontroll.
jag tolkar Huras som att vi kommer pressa på och att vi kommer checka rätt så högt iaf enligt intervjun han gav på hemsidan. Skillnaden mot förra säsongen blir väl antagligen att vi kommer gå mer direkt mot mål... Inte så oväntat kanske...
En annan sak som man ofta ser idag är att man skriver exakt samma i ingressen som man kan hitta i övriga texten. För mig blir det en jobbig upprepning. Fast vad vet jag, man kanske gör så nuförtiden. Tjatigt i mina kritiska öron :)
Fast jag tycker nog inte att Adam så pjåkig, trots allt
Monno:
Jag tror han satte dem själv, i och med att det förut alltid gick att se på rubriken om han hade skrivit artikeln. Men det är klart att det kan ha varit en slump.
Hursomhelst har han blivit mycket bättre och det tycker jag är viktigt uppmärksamma.
Bad_Brett: Jo tänkte också på det. Inta samma ledande frågor. Dock lite hoptryckt text, men det kan ju bero på nå strul med webben.
Rubrikerna är det svårt å veta om han sätter själv? Fast kan allehanda verkligen ha en anställd rubriksättare? Nja?
Monno:
Måste säga att Adam har ryckt upp sig. Nu är hans artiklar rätt trevliga. För några veckor sedan hade artikeln hetat:
"Welch drömmer om kaptensrollen" eller "Så ska Gud fixa SM-guld åt MoDo".
Präst ryktet var alltså inte sant. Kanske inte jätte oväntat.
Han verkar vara en väldigt trevlig å bra person Welch. Men jag har oerhört svårt för denna sorts dravel... Nåväl, bättre än att han hade haft som passion att råna tanter och skjuta heroin.
Eventuellt ser det ut som laget är delat mellan en riktigt stark topp och spillrorna från fjolårets mycket svaga trupp. Frågan är vad laget klarar - stark press över hela banan, eller som du säger, kontringshockey.
Kanske föredrar jag det förespråkar med kontring och ett mer statistikt försvar.
Huras har en spelidé att Modo skall checka över hela banan
Så säger väl de flesta tränare men blir ändå lite fundersam
Ett antal tränare har sagt detta men det har bara blivit pannkaka
Går väl bra kanske i den tyska hawaiihockeyn men i Sverige?
Skriver detta mest för att jag hade önskat han sagt nåt annat, känns mest som nåt en tränare måste säga
Hoppas mer själv på en kontringshockey
Vem vet, med detta lag som ser riktigt bra ut kanske det funkar
Vad tror ni?
Monno:
tror du ligger bra på det. En kille från de utländska, en för de svenska en för de yngre.
Tror det är något Possler skulle hantera bra och som skulle som skulle göra honom bra.
Vi har sjukt många med kompetens att vara kapten och den enda som har facit är väl Huras...
J F K:
Eller Welch? Även om det inte är optimalt att han inte är med från början.
J F K:
9 min in i klippet...
Det verkar som om vi skall pressa över hela banan även denna säsong, iaf om man tolkar Huras. Skillnaden kommer väl ligga i att vi kommer attackera snabbare denna säsong.
ivandrago:
Hoppas Jonathan Lèman kan lägga på sig 4-5 kg muskler under försäsongen,Och får spela lite med Noah och Ryan Då kommer det hända saker med den grabben under den här säsongen. Han kan ta ett antal kliv kommande säsong.