Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season
dempa: Fast det är väl en rätt rimlig observation att det saknas kreativitet bland forwards? Just nu står hoppet till Elton och Milan.
Sv: Silly Season
Bad_Brett: oj vad det loopas här inne, tur man har semester och inte hinner läsa allt dag för dag.
+ 2
Sv: Silly Season
Willow: Sedan ser jag den största förändringen i ledarskap, karaktär och hårt jobb jämfört med förra säsongen på spelare vi rekryterar. Yoon och Karlberg är väl inga jättar direkt, utan är snarare rappa på skridskorna.
Vad som vi offrat är fina namn bland forwards.
Vad som vi offrat är fina namn bland forwards.
Sv: Silly Season
Bad_Brett: Vi får se. Tror vi har spelare på backplats I Yoon, Hallin, Rosen och Wahlberg där flera kan fördela puckarna bättre än alternativen ifjol (även om Rundblad såg bra ut på papper).
Hallin har gjort det väldigt bra i U20, men HA är såklart tuffare och vi vet inte om han är där ännu. Oavset vem eller vilka som får spela pp bland backarna så har vi klart mer kreativitet där än ifjol.
Sedan bör Hermansson och Milan kunna göra en hel del, men jag tycker också att vi måste ha minst en men helst två kreativa forwards med skills inom spelfördelande om jag får välja. Vi har ingen Näsen I detta lag.
Hallin har gjort det väldigt bra i U20, men HA är såklart tuffare och vi vet inte om han är där ännu. Oavset vem eller vilka som får spela pp bland backarna så har vi klart mer kreativitet där än ifjol.
Sedan bör Hermansson och Milan kunna göra en hel del, men jag tycker också att vi måste ha minst en men helst två kreativa forwards med skills inom spelfördelande om jag får välja. Vi har ingen Näsen I detta lag.
+ 1
Sv: Silly Season
Willow: Vi har exakt samma problem som vi haft de senaste 2-3 åren. Dvs att vi har en fullkomlig avsaknad av kreativitet bland nyförvärven.
Sakta men säkert har Hinken ersatt spelskicklighet med storlek och tyngd. Vem ska slå passningarna? Vem ska styra powerplay?
Sakta men säkert har Hinken ersatt spelskicklighet med storlek och tyngd. Vem ska slå passningarna? Vem ska styra powerplay?
Sv: Silly Season
+ 1
Sv: Silly Season
Robin Ztorken L: jag tycker ändå att backsidan känns jävligt bra förutom #51 som antingen måste upp 250% eller ställa sin lönepost till förfogande.
I övrigt är defensiven kanon. Men det kommer inte räcka till avancemang om inte forwards av klass kommer in.
I övrigt är defensiven kanon. Men det kommer inte räcka till avancemang om inte forwards av klass kommer in.
Sv: Silly Season
Den första klubben som konkret visade sitt intresse var Modo.
Samtidigt fanns en uppenbar komplikation. Pappa Micke Karlberg är huvudtränare i klubben och frågan om att spela under sin egen far blev en central del av diskussionerna.
Det gjorde att Modo länge inte var någon självklar destination, trots att intresset från klubbens sida var tydligt redan från start
Enligt HockeyNews uppgifter fanns tidigt ett konkret intresse från finska mästarklubben Kärpät. Omgående efter degraderingen hörde flera SHL-klubbar av sig.
Samt klubbar i Tyskland och övriga Europa undersökte möjligheterna att värva Karlberg.
Trots det valde han att inte stressa fram något beslut. För honom var det viktigt att hamna i en miljö där han var högt värderad både som spelare och människa och där han skulle få en tydlig roll. Och ett tydligt mål som finns i Modo ta dig tillbaka till SHL
Kan inte klistra in allt pga reglerna, men vi var väldigt intresserade av Stakkestad också men han valde Leksand istället. Det gjorde att vi intensifierade jakten på Karlberg och efter bra samtal valde han att skriva på.
Obs ta det här med en nypa salt eftersom det är hockeynews trots allt..
Samtidigt fanns en uppenbar komplikation. Pappa Micke Karlberg är huvudtränare i klubben och frågan om att spela under sin egen far blev en central del av diskussionerna.
Det gjorde att Modo länge inte var någon självklar destination, trots att intresset från klubbens sida var tydligt redan från start
Enligt HockeyNews uppgifter fanns tidigt ett konkret intresse från finska mästarklubben Kärpät. Omgående efter degraderingen hörde flera SHL-klubbar av sig.
Samt klubbar i Tyskland och övriga Europa undersökte möjligheterna att värva Karlberg.
Trots det valde han att inte stressa fram något beslut. För honom var det viktigt att hamna i en miljö där han var högt värderad både som spelare och människa och där han skulle få en tydlig roll. Och ett tydligt mål som finns i Modo ta dig tillbaka till SHL
Kan inte klistra in allt pga reglerna, men vi var väldigt intresserade av Stakkestad också men han valde Leksand istället. Det gjorde att vi intensifierade jakten på Karlberg och efter bra samtal valde han att skriva på.
Obs ta det här med en nypa salt eftersom det är hockeynews trots allt..
+ 1
Hade gärna bytt bort Bella mot en riktigt vass powerplayback och fått in en sann försvarsgeneral. Men i övrigt ser det såklart väldigt bra ut.