Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 553033 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season inför 05/06
knaskamilla:

Det beror nog på att han har släktingar som bor och jobbar inom Mora IK som detta först och främst detta rykte uppstod. Sen att han brukats skådats ute på Moras uteställen med en drink eller två i handen gör nog inte saken sämre. Dock aldrig något som vart ett sk. "seriöst" rykte.

MrAce:

Bekräftar hans flytt gör de väl knappast. Han har fortfarande inte fått något konkret anbud, men däremot har han fått indikationer på att när konflikten är löst kommer han att få det.

I övrigt kan jag omöjligt förstå hur någon skulle ha kunnat tänka sig Steen som ett nyförvärv till Mora.

MrAce:

"Japp och Alexander Steen spelar utomlands nästa säsong, så han kan vi numer glömma helt. Om vi nu ens någongång tänkte honom som ett ev. nyförvärv.."

Som jag redan berättade för en månad sedan så bekräftar idag aftonbladet ang. Alexander Steens flytt över till atlanten.

1 point for me! :)

zeb: Jag tror inte att någon ES klubb är villig att sticka ut hakan och värva en så "het potatis". Blir det spel i Sverige så kommer det att bli MIF. Det är nog det enda lag som är villiga att ta emot sån kritik.

Danne_l: kommer snart

mr big:
jag tror hans agent skulle klassas som retarderad om han gick ut i aftonblaskan och sade att "inga es klubbar vill ha han".

Chad Hinz: vill spela i sverige, finns det någon som vet vilka klubbar som är intresserade av honom?

Enligt hans agent så ska det finnas en del es klubbar som vill ha han, stod i aftonbladet i går.

Sv: Träningsmatcher 05
peo m:

Absolut ett intressant resmål, vem glömmer senaste besöket i Danmark?(Kvalserien ´04? : )

Men Sundsvall är första valet fortfarande, förstås!

Är det ingen som reagerar på matcherna i Danmark?

Sensommarväder, mysiga gator och uteserveringar...låter i mina öron som en svår konkurrent till SCA-cupen. Kan dock bli kvällstidningsrubriker när bussen inte orkar över Hallandsåsen pga överlast!

Ola:

Jo det har den men den har vart preliminär lagd.

Db_04:
Själv var jag på Råsunda igår, och fick se en fantastisk match.

F ö har matchen mot Södertälje i Sala, funnits på Södertäljes hemsida i flera veckor.

MrAce: Leksand givetvis.......men ja satt på sittplats.........+ att ja va me bajen fansen på leksandsbaren innan å såg på bandyfinalen.....

Db_04:

Förra säsongen i Malung så var det en Hammabyare på plats..

Db_04:

Hur gjorde du då då, vilka höll du på en sånn match?

MrAce: Den var jag ej på ! däremot var ja på Leksand-Bajen 0-5 ...och den säsongen som var också!

Db_04:

Menar du 8-1 matchen här hemma i Mora, ja den var verkligen trevlig :)

Stigsson: i Fotboll så....är medlem i bajen fans.... är på mellan 7-10 matcher per år i allsvenskan..... sen brukar ja se nån hockeymatch per år också.....

Db_04: Är du svag för bajen också?

Stigsson: ja ska då dit och kolla hade ja tänkt! Klintan & Jimmie gör comeback

Db_04: En träningsmatch tidigt i augusti drar nog minimalt med folk utsocknes.

Stigsson: Hoppas de kommer lite BF-Folk dit....va en härlig upplevelse i kvalserien för något år sedan

Db_04: Ja.

Stigsson: Bajen matchen går den i er arena?

Sv: FM Matsson Arena.
Db_04: Jag avslöjar aldrig mina källor ;-)

Träningsmatcher 05
Två träningsmatcher till har tillkommit.

14/8 mot Hammarby och 22/9 mot Södertälje.

Stigsson: ok ok :) samtal till håkan lr :)

Db_04: En snabbkoll med mina källor säger att laget nu har ledigt från gemensam träning t o m 18/7 och därmed så faller den teorin fullkomligt.

Stigsson: ok :)ville kolla om mina källor hade rätt

Db_04: Det tror jag inte.

Stigsson: Stämmer det att Hossa Jr är med laget och tränar då?

Db_04: Vet inget mera än er andra om det. Det som är känt är endast alla de rykten som finns.

Stigsson:hur är det med Shawn Horcoff går mycket snack om att han skulle kunna nobba NHL och Edmonton för att stanna i Mora....eller eventuellt dra till Schweiz ?

Anders i Budum:

Vad man kan utläsa på NHL´s infosida är förhandlingarna stängda för denna vecka men återupptas på måndag.

Anders i Budum:
Taket kommer inte höjas till nästa säsong.

Köerna ut kommer troligtvis att vara kvar.

Dom övriga sakerna du nämner kommer att bli bättre i år eftersom man har flyttat grindarna längre ut till entrédörrarna just för att få en större "mingelyta".

FM Matsson Arena.
Startar ett nytt inlägg och hoppas att moderatorerna inte plockar bort det direkt...Hur blir det med vårt hockey tempel? Kommer taket höjas, samt försvinner dessa långa köer när man skall hem? Sen undrar jag, måste man stå och snacka skit precis i utloppet av gången, där alla måste fram för att komma ut? Kan man inte stå nån annanstans för att få det att flyta bättre? Än värre..måste Audi Video butiken ha ett lotteristånd där åxå?

Anders i Budum:

Nej, det är imorgon.

Danne_l: nä, men det är ju när som helst!

Anders i Budum:

Du skrev att det kan stå i tidningen närsomhelst. Jag säger att det inte kan stå förrens imorrn.

Fattar du?:)

Danne_l: Nu fattar jag inte??

Anders i Budum:

Ja men då kan det inte komma stå i tidningen när som helst.

Go_Bananas: ..jag har hört samma sak..men det florerar många rykten..å simons tiger som muren...tråkmåns!

Danne_l: ..det räcker väl?

Anders i Budum:

Kan inte stå i tidningen förrens imorrn tidigast.

Något nytt om the one and only - Horcoff? Hörde att han kanske var intresserad oavsett NHL, någon som vet?

Ola: ...en toppen granne...tyvärr håller han på fel lag...men alla kan ju inte vara perfekta..:)

Dino: Japp ..kommer stå i tidningen när som helst...

Anders i Budum: Jasså hade han inside information om det?

Anders i Budum:
Budum? Vasslågå? Finns det grannar där?

Dino: ..hörde att Nhl strejken är över...enligt grannen...

Anders i Budum Instämmer. Det finns lite krut i Djoos- Björn också......

« · 553033 · »