Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 554211 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Europaranking
Knogen: när menar du senast att mora var rankade före leksand?

Dessutom hur seriös är den där rankingen ? den är på en FRANSK hockeysida...

Db_04:

Och du kan din hockeyhistoria ser jag.

MrAce: För första gången ligger ni bättre än Storebror...men de blir bara 1 gång :)

Europaranking
Mora IK rankas som nr. 55 i Europa och stiger med +27 placeringar mot förra säsongen. Europas bästa lag är numer Frölunda som tagit platsen från HV71. "Storebror" *host* hittar man först på plats 75..

För fullständig lista se länktips

Sv: Silly Season inför 05/06
Dino: Klart som fan man hellre bor på Tomtebo, än nån sunkig lya i Centrum av Edmonton...

MrAce: Jag vill ändå inte sluta hoppas att det är just Horcoff som är denna förstacenter vi saknar..... Och förresten alla vill väl bo i Tomtebo, eller?

Anders i Budum: Han ska hit om jag så ska åka och hämta han

MrAce: Tänker aldrig sluta hoppas på Horcoff! :) I alla fall inte förens serien börjar och det i så fall är för sent. Fast i och för sig - det finns ju transfer förster även längre in på säsongen, så vi får väll se.. Man ska aldrig sluta hoppas!

MrAce: Varför har ni redan skippat honom? Det är ju bara juni månad är..räcker det inte om han kommer ibörjan på augusti?

MrAce:

Låter gott.
So far so good, hoppas att det blir spel där borta nu då så att de yngre förmågorna värkligen får chansen att visa upp sig...

mr big:

En back för första femman, sen så ska och en förstecenter tillkomma, ev. en ytter också, beroende på hur det ser ut på andra sidan atlanten om en månad. Det är det man söker efter, vad facit blev ser vi i September.

mr big: De skulle jag nog också tippa på :) ni har 7 backar nu....dom flesta lag brukar ha typ 8-9 backar

MrAce:

Men nog ska det till ytterligare en stabil back va?

MrAce: jo det är nog så

MrAce: Jag ska aldrig glömma Horc.

Det har gått alldeles för lång tid.. Jag tror inte att Horcoff kommer, men jag vill..

Db_04:

Enda "troliga" som vi möjligen skulle kunna återvända är Marcel, om någon av proffsen skulle återvända är det just han. så glöm Horc nu, once and for all..

Db_04: Med tanke på det kommande lönetaket kan det nog bli svårt att få vår käre Horcoff tillbaka. Den enda chansen att han kommer är att han trivdes så bra hos oss att han väljer Mora för den skull. Han struntar alltså i plånboken.

För övrigt med gällande lönetak är jag säker på att Shawn är en av Edmontons fyra bästa forwards. En spelare som uträttar massor för sitt lag till en rimlig penning för de stora klubbarna på på andra sidan atlanten.

Over and out.

Dino: och Horcoff är ´´rester´´ tror du ? ....han hör till Edmontons 4 bästa forwards...

Cleary däremot kanske ni kan få tillbaks

Sv: Nu är lönebråket slut?
Db_04: Det var väl bra det... iofs inte mer än rätt!

Sv: FM Matsson Arena.
MrAce: Jag såg Lakers bilen när jag var i mora....ganska snygg bil förövrigt :)

Dino:

Det kanske är Gretzky som åker runt i Växjö Lakers bilen som det diskuteras om på mik.se?

Sry, fick lov.

Back to serious.

Nu är lönebråket slut?
Lönetvister och bonussystem har fått en lösning i Mora IK. Alla parter bekräftar detta.

De uteblivna lönerna till både Rastislav Pavlikovsky och Andreas Lilja har betalts av Mora IK.

Och de pengar, enligt ett bonussystem, som Mora IK:s spelare ansågs ha rätt till, har nått en lösning och pengar har betalts ut.

- Allt är avklarat och löst internt. Jag kommenterar inga summor och tycker att det har varit för mycket dramatik i det här, säger klubbdirektör Jan Simons.

Lagkapten och medlem av spelarrådet, Magnus Sandberg, bekräft-ar att bonuspengar har betalats ut till spelarna och att dialogen mellan spelarna och styrelsen har fått en lösning. Tvisten har handlat om att Mora IK:s spelare har tyckts sig ha rätt till pengar, enligt ett bonussystem som grundats på hur mycket publik Mora IK har haft under första elitseriesäsongen.

- Vi har nått en hyfsad lösning med styrelsen, samtidigt som det känns skönt att det är ur världen. Jag kommenterar inga summor. Det vill vi hålla internt inom föreningen, säger Magnus Sandberg.

När det gäller de uteblivna lönerna till både Rastislav Pavlikovsky och Andreas Lilja, så bekräftar spelarfackets SICO:s sekreterare Peter Hagbergh att tvisten nått en lösning och pengar har betalts ut.

Anders i Budum: va inte jag som började prata om skidåkare och cyklande kanadensare

Db_04: Hur vore det med lite mer seriöst hockeysnack?

Dino: nope

Db_04: Tror du Wayne Gretzky har mött Horcoff på cykel?

Ola: Ja kanske Wayne Gretzky också ? :P

Db_04:
Han kanske tränar i Hemus. Undrar om han också mött Shawn Horcoff på cykel.

wille: kanske där på semester? eller så är han å tränar nånstans i krokarna

Anders i Budum: Den enda Tobias Fredriksson jag känner till är skidåkaren.

wille: Tobias Fredriksson? Har aldrig hört namnet. Vem är det, och var har han spelat? Själv väntar jag fortfarandet på esset..Horcoff!

Db_04: Såg tobias fredriksson i mora idag...kan han ha något med lagbygget att göra kanske?!..:P

MrAce: precis

Db_04:

Japp vi har ju Micke, vem är Marian i jämnförelse mot honom..

Anders i Budum: Men inget å sörja för ni har ju micke simons

PixelZorba: Jag har åxå svårt att tro det..det måste vara ett skämt...eller en skenmanöver för att luras..

PixelZorba: Jag tror inte heller på de.... (Det är Marcel Hossa det diskuteras om i fall nån skulle tro det gäller Marian)

Db_04:
Hur mycket jag än vill så har jag väldigt svårt att tro det..

Anders i Budum: enligt Stigsson & MrAce nej....men enligt andra moringar så ska han vara de

Db_04: Va?? Är Hossa med på Moras träningar??

wap.hockeysnack.com
Nu är man besviken inte en enda MIK tröja såg jag när jag väntade på Svegs bussen. Däremot en Brynäs t-shirt såg jag :-) Trevlig Midsommar på er Moringar så ses vi Sunsdsvall samt under eran Cup

Sv: Träningsmatcher 05
Ola: Tack, tänkte väl det.....

Ola: VA?!...pallar dom inte två matcher samma dag?!?!...
vad är den om... :)

Dino:
Träningsmatchen mot Södertälje i Sala, spelas inte samma dag som Moras bortamatch mot HV. Rätt datum är 22 september.

Stigsson: Det står på Morahockey.se att Mora- SSK spelas den 22/10 i Sala. Är det riktigt, eller ska det vara den 22/9? Det känns iallafall inte som om det är något uppehåll där i oktober, men det är bara som det känns...... Nån som vet?

Ola:

Jo Alex farbror var sportchef i Mora IK förra säsongen.

Malte tillsammans med Thomas Steen, som du sa har hand om Steens Hockeyskola som nu mer går i Mora igen efter renoveringen av FMMA.

65selander:
Förra året körde man i Älvdalen, då FMMA var en byggarbetsplats.

MrAce: Har inte farsan han skridskoskolan uppe i Älvdalen också.

Sedan vet jag att han umgås med en Superstare från Borlänge också eftersom dom har hästintresset ihop., tror nästan att dom har köpt en häst ihop också

« · 554211 · »