Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 709906 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Skitsnack (allt som inte rör hockey)

Slinger:
Så då spelar du - trummor..? 

Classe Karlsson är en hyvens guralirare. 

Sv: Truppen 06/07

RQT:
Nu kommer Camilla och vad-tvillingsjälen-nu-heter byta fokus. 

Stigsson: Skit! och åter skit! Hade viljat se honom gå till Bofors istället...

Ett lite märkligtbeslut av Sperrle, kan tyckas, men vi vet ju inget om BIF:s locktoner. Honken flyttar man nog inte på så lätt. Men signalerna från tränare och organisation i MIK kanske inte heller gav så ljusa framtidshopp. Trist dock, jag tror att Sperrles utveckling hade sett bra ut om han fått stå mer under säsongen, potentialen finns onekligen.

Slinger: Spelar du nått nu för tiden då??

henrikj: Trodde Sperle tyckte han själv öppnat för många båsdörrar genom åren....

henrikj: Personligen tror jag ju att Holmqvist drar till Nordamerika. Frågan är om Sperrle är så iskall att han också räknar med det?

oddset: Ja, verkligen.

Om han inte vill stå och vakta båsdörren längre borde han ju välja ett topplag i Allsvenskan (Exempelvis Bofors). Det tror jag skulle varit bättre för hans utveckling men nu blir det väl en säsongs dörröppning till.

Oj vad mkt speltid Sperrle kommer få i Brynäs när Honken är där.

Forever MIK: Det blev Brynäs för Sperrle.

Stigsson:

Han hette Dahlström tidigare, jag spelade med honom och Classe Karlsson under nåt år och det var väl därifrån han gick till Nickes band.

Knogen: Det stämmer nog som du skriver att han tidigare hette Dahlström. Orwin låter väl för övrigt mycket taget/konstruerat?

Stigsson:

Det för tankarna till när jag tog studenten. Stone me into the Groove låg på listorna, vi hade en klassföreståndare som hette Sten. Förljdaktligen stod det Sten me into the Groove på våra studenttröjor :-)

Såg att Petter, orsingen i bandet, på bas tydligen bytt efternamn. Hette inte han Dahlström förut?

Snälla, snälla J Simons ge oss något namn. Förstår du inte vilken plåga du utsätter oss för med denna tystnad. Ge oss en liten godbit i väntan på den stora.

Sv: Hemsidan
insu: trots att jag sågar sidan ger jag ditt rätt i avseendet användarvänlighet, sidan är gjord av kompetent folk och det märks alltid tydligast på navigerbarheten.

En ny sida vill jag inte ska vara fulla av effektsökerier, animationer och annat som inte hjälper dig hitta den information du vill ha. De flesta slösurfar inte på en klubbsida, dom vill snabbt in och hitta information.

Men designen måste snyggas till och mängden information måste bättras, fördjupas, utökas och uppdateras oftare.

För att fortsätta snacket kring gamla Mora-band så hittade jag i tidningen i morse denna artikel om att Atomic Swing återuppstår med en ny platta nu i Maj.

Richard Demén-Willaume är utan kontrakt i Frölunda. Nu är ju risken såklart stor att han sticker över pölen och provar hockey där. Men om han inte gör det så hoppas jag verkligen att Mora är där och hugger.

SIVASN:

Japp, fråga Harri låter intressant!

m o r a:
Never heard of him - så jag vet inte hur jag ska tolka ditt inlägg... (Jag får fråga min jobbarpolare, som utnämndes till "innehållsguru" i någon internetblaska).

Mitt inlägg nedan verkade lite förvirrat, klart stygga skall skrivas som snygga, sidor alltså.
Självklart är innehållet det viktigaste, med ett snyggt yttre är väl att föredra, om valmöjligheten finns......

insu: Ditt hyllande av morahockey.se fick mig att tänka på den gamla danske användarvänlighetsgurun Jakob Nielsen =) Vet ju inte om du har läst han men men ...

RQT:
Ah. Nu förstod jag din högst berättigade fråga. Sorry.

Puven: 97%, det låter väldigt nära. Å andra sidan förvånar inget när det gäller Simons förmåga att locka skickliga spelare till föreningen.

97%, lite udda men tvärhäfigt.

Slinger: Jag håller åxå med insu men fråga Harri vore kul.

insu:

Jag håller med insu i denna fråga, mycket bra skrivet insu!

Hur blir det med Stana?,och vart kommer ryktet med Johan Bulow ifrån?

www.elithockey.net/guestbook.php

insu: En uppsnyggning skulle inte skada, den är lite öststatstrist i sin design tycker jag. Det finns föredömligt stygga sidor utan dessa styggelser du nämner. Men helt klart är underhållet av sidan det viktigaste, ivrigare uppdatering kring fler ämnen vore vore kanon!

insu: Javisst är det det. Men du skrev mik.se , bara en rättning, inte alls samma sida :)

RQT:
Självklart - det är väl den sajten vi pratar om?

insu: Du menar morahockey.se va? mik.se brukar väl vara först med det mesta, i gästboken då.

Eftersom jag jobbar i närliggande bransch (sade han med en lätt överlägsen attityd) måste jag vara käringen mot strömmen och hävda att MIK har en av elitseriens bästa hemsidor: den är fokuserad, har en bra navigering och har en hel del matnyttig information som är lätt att hitta.
Ingen spagettistruktur, inga popups, inga flash-animationer och inga användarovänliga öppningssidor (som exempelvis Leksands sajt), som man måste passera förbi för att komma fram till den riktiga sidan.
Problemet ligger på det personella planet – sajten uppdateras alldeles för sällan, förmodligen för att man inte har avsatt resurser för detta. Mik.se är sist med det mesta som gäller klubben, vilket förstås är åt skogen.
Min rekommendation är därför: lägg hellre stålarna på en snabbare uppdatering av innehållet än på en ny hemsida, som sannolikt blir betydligt sämre än den nuvarande.

saftas: Efter problemen med egen GB tidigare så stred jag och MrAce rätt bra för att styra över hit till HS istället och jag tycker att det har fungerat bra under de två åren som vi har hållit till här.
Här har vi en fungerande stab med moderatorer som sköter GB´n åt MIK. Dom får funktionen men ändå är det ingen officiell GB för klubben.

saftas: Gästbok endast för medlemmar då?

Jag har skickat en liten lista till Peo men mina synpunkter.

saftas: fråga Harri vore kul om de fumgerade

Som sagt. Nya hemsideförslag finns. (har sett) Ska visa några för Jan/styrelsen nästa vecka och höra vad de är villiga att betala. Sen kommer det förmodligen bli bättre angående nyheter, uppdateringar, och framförallt mer fans-vänlig sida.

Ni får gärna komma med mer ideér vad ni vill ha.
Spelarblogg, fråga Harri, inför och det som redan tagits upp här ska jag se till kommer in. Angående egen gästbok är det nog ej nån sån bra idé, med tanke på personangrepp och sånt skit. Visst man kan IPbanna. Vi hade väl en öppen gästbok förrut som stängdes ner? Eller är jag ute och cyklar?

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Slinger: Ja, med tanke på att FBK säkert vill spela alla hemmamatcher, så blir det säkert 2 läggmatcher från deras sida :)

RQT:

Har man 2 livlinor kvar sen?

Slinger: Precis ! :D

RQT:

Fråga publiken situation alltså! ;-)

Slinger: Ja, men jag menar såklart att dom kanske får svårt att välja. Därför omröstningen :)

RQT:

Då skulle dom inte välja Mora, dom skulle välja Leksand (trots att dom spelar i Div 1), dom vill ju inte förlora!

Slinger: Kan omröstningen gå ut på att om Färjestad går till final nästa år, så får dom VÄLJA motståndare? Kanske en ny regel? :D

Japp, nu är Mora nästan i final efter att jag har röstat!

Det känns förjävla skönt att gå in på ALLSVENSKANS dropplist och kika in på B-laget Leksand!

In på Färjestads sida och lägg en röst på Mora :)

horcoff: Hehe, jo jag har hört att Karalahti har kommit på drift. Men det jag hört är att det inte är honom som ska vara klar, någon annan.

Inte heller säkert att det är Stana som är på G som målvakt, som sagt vi får vänta och se, tror detta löser sig utmärkt till slut :)

RQT: Om du menar Karalathi så är han på drift?? ingen vet var han befinner sig. Stana är också HV 71 intresserade av.

RQT: ja vi får väl se när det händer något,om det finns något kvar

zeb: Håller med, men det ryktas ju att en målvakt ska vara klar, samt en finsk back från Sm-liiga

RQT: Ja det är långt ifrån färdigt Backsidan ser inte bra ut, målvakterna??????????

zeb: Jag tycker främst det är en målskytt som behövs. Vi blev av med Kerman, därför behövs en ny Kerman. Harri har säkert någon sniper på gång från SM-liiga ska du se. Än finns det ju rätt många luckor att fylla. Wessner tycker jag verkar väldigt intressant.

« · 709906 · »