Db_04: Kent är väl på jakt efter en engelskspråkig skola. Har Mora en sån? Jag är ytterst tveksam. Men annars vore det ett finfint nyfärvärv. Han skulle nog passa bra in i Mora.
Goal: Mora - MODO 3-1 (2-1, 1-0, 0-0) Period 1 0-1 Hans Jonsson (N Sundström, P-Å Skröder) SH 1-1 Mikael Simons (K Bergqvist) 2-1 Marco Tuokko (P Brendl) Period 2 3-1 Tomas Skogs
RQT: Tycker det låter som en perfekt säsongsupptakt för oss. Om det går riktigt åt helvete kan vi slå ur underläge och förhoppningsvis nå en tolfte plats om vi har tur.
Hur ser det ut för Miroslav Blatak? Jag har inte hört något om honom, hur han ser ut att vara eller nått. Jag har hört många fina ord från de som har sett honom spela i Zlin, men hur ser det ut här?
Db_04: Ja visst är det det. Helst om de har blivit upplärda i MIK;)
Hur kan det komma sig att Aftonblaskan hoppar över en dag i sina rapporter om träningsmatcherna? Beror det på att MIK vann med 7-1, eller att Frölunda fick styk med 9-0? Kan det bero på en kombination av dem bägge? Jag vet inte men "lustigt" är det.
Det var inte direkt tjockt på läktarna, men ganska bra ändå. Här kommer en länk från DD.
MIK 7-1: menade givetvis backen Andreas Melin (Näst mest poäng av alla backar i J20 superelit i fjol)som har flyttat hem till sin moderklubb Borlänge som träningsspelade borta mot Arboga.... Melin gjorde 0-1 målet
Mike Skinner: ”ingen av dem var något vidare förra året heller tycker jag” vad grundar du ditt resonemang på? Deras j-20 facit? Hults 5 elitserie matcher? Danielssons a-lagsträningar? något annat?
Dino: Cedergren är klart mycket bättre än Danielsson,kommer nog att ta en plats hoppas då jag att han gör, en sådan bra kille var det länge sen jag såg superlöfte helt klart