DomarenOne: ärligt talat...tror du att det är nåt debatt när det är bara moringar som ger beröm till varann och sjungar om hur bra är mora... tur att det finns nån som höjer upp stämmningen.....
Knogen: kom igen Knogen...du är moring och du gör alla morigarna som är här kåta på dina smikrande ord....jag säger bara EN TILL MORING SOM GNÄLLER....skål på er
Varför har plötsligt Moras gästbok översvämmats av drantar som vill stänga elitserien?
Iofs tycker jag det är helt ok, eftersom det undergräver Leksands status som "Sveriges lilla kelgris". Osportsliga preferenser är väl knappast något som gör att populariteten ökar, och varje spik i leksadskistan är en bra spik. Jag har nämligen länge tyckt att leksands epitet som sveriges populäraste lag varit oförtjänt. Något som allt fler runt i hockeysverige börjat upptäcka.
Samtidigt blir jag rädd. Var finns känslan för det sportsliga?
LEKSING1977: För att nu citera en av dina medtrafikanter längs osportslighetens leriga traktorstig; I denna fråga är moras klubbdirektör "hockeyns moder Teresa", även om jag själv vill mena att han agerar så som det anstår en som sysslar med SPORT (minns du det ordet?). Leksands dito å andra sidan är den store satan!
Anders i Budum: Backlund har på dom 2 säsonger han spelat i Leksand gjort 62 matcher i A-Laget (03-04 29 Elitseriematcher , 10 Kvalserie) (04-05 20 Allsvenskan Norra , 2 Super Allsvenskan , 1 kvalserie)
De kan du jämföra med Sperrle som gjort 20 matcher i LHC´s A-Lag (4 Med AIK 03-04) 4 med LHC J20.
Vehanen har dock vart förstemålvakt i Lukko mellan 01-02 och 03-04...i fjol spelade han endast 17 matcher.
Anders i Budum: vi är fortfarande ute efter en kanon målvakt...Zidlisky hade ett lockout kontrakt.så ingen har förvantat sig att ska ta på sig den blå vita dräkten!till skilnaden med mora som är beroende av NHLs sena beslut...att förlänga transfer fönstret till 15/8
Db_04: ..men jag tror att tappar ni Marek Zidlicky är det en betydligt tygre förlust för er än om vi skulle tappa Ross Lupaschuk. ..och vad gäller målvakterna har väl era ALLTID agerat båsöppnare...?
Dino: hehe ni har 2 målisar som båda agerade båsdörrsöppnare ifjol......nu enligt dagens tidning så verkar de som att de är fler än Leksand som mister spelare på grund av att NHL kommer i gång :)
Db_04: Visst är det så men bara i dagsläget med de människor som lever med och verkar i och runt klubbarna. I framtiden vet man dock aldrig vad som händer om det skulle gå knackigt för båda. Det kanske en dag blir så att man väljer att samarbeta p g a att det är enda möjligheten att klara av konkurensen. Man ser mer och mer hur tillverkande företag börjar samarbeta för att t ex klara sig mot kineserna m fl. Det är ju faktiskt så att hockeyn och de flesta idrotter blir mer och mer komersiell med vinstintresse. Detta är naturligtvis inget jag själv förespråkar i högre grad än i dag men se bara på NHL och deras system med draften mm.
Nu jämför du ju äpplen och päron! Leksand har enligt mig v'ärvat bättre än Mora men det skall ju avgöras på isen i slutändan och det är bara att de vilka som har " värvat bäst "
Jimmie tror jag kan bli bra men wallenberg är jag mera skeptisk till eftersom han inte lyckats tidigare.
Dino:det här är ett vanlig snack lilla Dino.inget med sandlådan att göra.du verkar vara upprörd över allt!att ha för många utläningar är nåt som vi Leksingar diskuterar ofta.vi är oroliga över våra junior verksamheten. men du kan skriva nån lista över vad vi ska och ej ska prata om
Anders i Budum: frågan är ej om nån allsvenska spelare!Jimmy Ericsson,Wallenberg håller ES klassen. Real madrid har ej vunnit nåt med sina utlänningar som kostar milljarder!!!
tur att det finns nån som höjer upp stämmningen.....