Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 648175 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: FMM Cup
eltifoso:
Nej - när FBK gjorde 4-3 tog MIK ut sin målvakt men det lyckades inte lika bra :-(
Annars är det rätt ovanligt att både lagen tar ut sin målvakt under slutskedet av matchen.

Stigsson: Starkt att lyckas knipa andraplatsen, det trodde jag inte om jag ska vara ärlig. Men det verkar som det är bra tåga i "de våra". Inte ofta det lyckas med att ta ut målvakten i dagens ishockey.

I sista matchen i grupp A gör Färjestad 4-3 på Mora efter att ha tagit ut målvakten i slutminuten. Därmed är det Färjestad som blir tvåa i gruppen efter HV71.

Snart avgörs grupp B när Brynäs och Djurgården möts i en ren seriefinal.

Sv: Mora - Leksand
insu:
Jag går helt på din linje där. Löjligt är bara förnamnet.

Våra coacher har lyckats få till en mycket fruktbar konkurrenssituation målvakterna emellan. Det finns absolut inget att tjafsa över.

Metal Guru: Nu har FBK vänt och Mora ligger för tillfället risigt till. Oavgjort räcker, om Färjestad vinner är det dom som tar platsen bakom HV OM inte det blir just 2-1 som det står nu. Då är det Malmö som får den andra semifinalplatsen.

Stigsson:
HV vann med 3-2, och Mora stänker in 1-0 mot Färjestad efter 31sek.

Jag måste säga att jag inte alls hajar denna pro-Sperrle-hysteri som ett par skribenter driver i den här gästboken, och att med versaler hävda att det är SKANDAL om Vehanen får stå tycker jag är rent löjeväckande.
Vi har två bra målvakter som båda har gjort flera kanonmatcher varvade med ett par något mindre lyckade insatser. Sett till serien i stort tycker jag Vehanen är snäppet vassare, men det är målfoto och kan säkert diskuteras.
När Harri väljer målvakt är det inte bara dagsformen som avgör utan också vilken motståndare vi möter och vilken typ av match han förväntar sig. Hittills tycker jag inte det finns särskilt mycket att anmärka på coachernas val av målvakter.

Mike Skinner: hehe jaa men jag har hört en hel del rykten om att det är vehanen som ska stå utan att harri hade en direkt anledning!
Sperrle gör ju kanonmatch efter kanonmatch när han får hoppa in såhär..men om han inte får spela mer så kommer han ju inte klara av att göra supermatch efter super match.. kolla förut när han stod mot färjestad och vi vann me 5-2 han fick inte stå matchen efter mot leksand fö att vehanen hade varit bra mot dom förut! jag trodde att man skulle gå på dagsformen.. och jag har mäsrkt att det gäller bara när det är vehanen som står.. inte när sperrle står :S ibland blir man ju lite sur på sånt där! jag hoppas för harris skull att sperrle står imon! annars så blir nog inte många spec. glada!!

FORZA MIK!

Viktig match för Mora i cupen pågår just nu. HV leder med 1-0 i första perioden mot Malmö. Om något av lagen vinner den matchen räcker det fär Mora att få oavgjort i kvällens match mot Färjestad. Blir det X i Malmö-HV så måste Mora slå Färjestad.

IsCaN:
Han borde få stå, men på något konstigt vis känns det som de inte har någon vidare struktur i målvaktsvalet. Sperrle har ju gjort flera kanonmatcher, ändå är det Vehanen som står nästa match.

Nej, låt Sperrle stå.

Stigsson:

Du är ju stendöv :P

IsCaN: DU BEHÖVER INTE SKRIKA VI HÖR DIG ÄNDÅ!!!!

Mora - Leksand
SKANDAL OM SPERRLE INTE STÅR FÖR MORA!! MED TANKE PÅ VILKEN JÄVLA BRA MATCH HAN GJORDE MOT LULEÅ! DET VAR JU HAN SOM RÄDDADE SEGERN!!!!

FORZA MIK

Sv: Media
sold:
Ja jävlar vad snäll han var. Men de s.k experterna lär väl kanske snart börja erkänna sina feltippningar i början av säsongen, starkt av Wikegård att göra det först :)

Metal Guru: I och med att Timrå och Brynäs spelat 0-0 alldeles nyss i FMMA så är det klart att det blir Djurgården och Brynäs som går till slutspel från grupp B. Vilken som blir gruppvinnare avgörs i kvällens sista match kl. 20.30 när de båda möts.

Sv: Årets siljansbo
Knogen:
Sorry Knogen.....ska inte upprepas;-)....klart Orsa är med oxå. Älvdalen ingår inte i Siljan Turism som har ordnat denna tävling,däremot hör de till Siljanskommunerna.

Sv: Siljansnäsborna har problem med Tero!
North Shore: De e inte annat än att man gillar vår gammla målvakt Men vi Moringar e ju vuxnare än vissa andra suportrar som äldar upp gammla spelares namn när dom lyckats rymma från förläggningen i södra siljan (avloppet!)

Tubest:
"....Rättvik, Mora och Leksand."

Glöm för f-n inte Orsa! ;-) Sen är det ju även så att Älvdalen hör till Siljanskomunerna, trots sin frånvaro från själva sjön.

Albert Hall och LL:

Ta ett sakta andetag, och blicka honom djupt ned i ögonen. Känn medvetandevågorna kalibreras med varandra, känn hur era astralkroppar projiceras, och krummar sig runt varandra... Ni blir till ett,och strax... strax... förstår ni vad det var som fick ådrorna att pulsera på tinningarna...

Varför... Tero... Varför... Tero... Varför..! Tero..! VAFFÖR!!! TERRO!!!
W A F F Ö    T E R R O M I F F O ! ! !

LL:

Jag funderade också på vad det var i ditt matchreferat som gjorde killen så upprörd. Du berättade ju bara vad som hände förutom att du kanske antydde lite ironiskt att det inte är bra att kasta in saker på isen. Fast det kanske man tycker är helt ok i Ejendahls Arena?

North Shore: Dom där killarna är ju i större obalans än vad jag hittills misstänkt. Stackare.

North Shore: onekligen en intressant diskussion... och citerat mitt matchreferat har de gjort också, fast jag fattar inte riktigt vad det är som gör snubben så upprörd i det jag skriver :-)

North Shore:

Signaturen P-A på mik.se har funnit en bild på en av de som tänkt busringa Tero.

North Shore:
Det är väl bara för att han har vart målis hos oss, men såna är dom därnere;-) En Leksing har aldrig klarat att ta en motgång, oavsett idrott.

Siljansnäsborna har problem med Tero!
Efter att Tero retats lite med leksandsklacken har dom tydligen gått i taket söder om Siljan. Se länken.

Sv: Lillebror - Mora IK
belair: Mitt tips skiljer sig lite mot ditt. Jag tror att Mora spelar ut ordentligt denna gång, samtidigt som Leksand faller igenom.

Mora har vinden i ryggen, presterat mycket bra moraliska matcher sedan uppehållet och är rejält taggade efter den lilla fadäsen vid senaste mötet mellan LIF-MIK.

Leksand står på gungfly, spelar dock bättre än i början av säsongen men kommer som sagt att falla igenom rejält mot ett heltänt MORA.

Mitt tips: 1-9

:-)

Sv: Media
Har ni kollat in Wikegårds webbkrönika?
Om inte,kolla in det.Han öser beröm över Mora IK.
Lite andra tongångar än tidigare i säsongen,

Lillebror - Mora IK
Startar en ny tråd för matchen på torsdag!

Om jag får tippa lite så tror jag på seger för oss i de norra delarna av länet.

Rumpmasarna lyckas trycka in 2 mål i vår bur, men får 5 mål i häcken !

anton: Förstår inte vad du menar med ditt inlägg .
Det jag svarade på var Db_04:s inlägg , men du får gärna förklalara mina brister i geografi .

Alisandali: Väldigt vad logisk du är.Förresten var var du på geografilektionerna?

Alisandali:
Precis....Rättvik, Mora och Leksand.

Andra dagens spel i cupen är avklarad och hemmalaget leder sin grupp efter ytterligare en seger idag mot HV71.
I grupp A är AIK borta från slutspelet och i grupp B så är det godnatt för Modo och Leksand. Övriga lag står inför spännande matcher under morgondagen.

Grupp A:
Färjestad-Malmö 0-1, HV71-AIK 6-2, Malmö-Mora 1-2, AIK-Färjestad 0-3, AIK-Malmö 1-3, Mora-HV71 1-0

1. Mora 2 +2 4
2. Malmö 3 +2 4
----------
3. HV71 2 +3 2
4. Färjestad 2 +2 2
5. AIK 3 -9 0

Onsdag: HV71-Färjestad, Mora-AIK, Malmö-HV71, Färjestad-Mora

Grupp B:
Modo-Djurgården 2-2, Timrå-Leksand 1-1, Brynäs-Modo 3-0, Djurgården-Timrå 5-0, Leksand-Brynäs 1-3, Modo-Timrå 1-2, Djurgården-Leksand 2-0

1. Djurgården 3 +7 5
2. Brynäs 2 +5 4
----------
3. Timrå 3 -4 3
4. Modo 3 -4 1
5. Leksand 3 -4 1

Onsdag: Timrå-Brynäs, Leksand-Modo, Brynäs-Djurgården

Db_04: Årets Siljansbo gäller nog bara runt Siljan , inte hela Dalarna .

Db_04:
Jag vet. Jag skojade med dig.

insu: dom var inte ens nominerade..... finns väll andra personer som gjort en del för dalarna som inte har ett skit me hockeyn å göra

insu: Men hallå hur skulle en Leksing kunna få priset som bara gör bort sig hela tiden.....Det är klart att Moring kan ta hem det lätt då :)

Db_04:
Jag förstår att alla leksingar tycker att Masken, Jonas eller Pirro borde få priset istället ;-)

Db_04: Ja visst är det så :)

Dj_Pooh81: klart du tycker! du är ju moring :)

MRMILAN: Härligt att Jan Simons får priset...De är han värld mycket tycker jag.....

Sv: Drakarnas Hemsida
Knogen:

Nja, i valet mellan Dragons och exempelvis Redhawks skulle jag nog föredra det förstnämnda. Men det är målfoto. Båda suger åsnepenis. Dessutom tror jag inte vår supporterklubb Drakarna skulle uppskatta renommésnyltningen ;-)

Knogen:

ja det är han värd!!!

Stigsson:
Härligt!

Vi får väl hoppas att priset INTE delas ut någon gång när vi möter Leksand den här gången då ;-)

Årets siljansbo
Enligt nyheterna på radio just nyss så är det klart att våran klubbdirektör har blivit vald till årets siljansbo, priset som man trodde att han skulle få redan förra året men blev då snuvad av Harald Lückner.

Vem blir det nästa år, världens bäste presschef Olle Matsson?

insu:
Hmm, jag tycker nog inte det är en förmildrande omständighet ändå. Som du säger så suger det likväl. Ett NHL-wannabenamn är ett NHL-wannabenamn.

Skulle det vara en förmildrande omständighet att vi haft S:t Mikael och draken på klubbmärket om vi skulle döpa om Mora IK till Mora Dragons? ;-)

Å fy tusan!!!!

insu: Sicka påhopp... bara avundsjuk :)

Db_04:

Nej det får dom inte göra heller....

mattias - 74: som tur är så har dom då inte förstört matchtröjjorna än.....vilket många va rädda för ett tag

mattias - 74:
I valet mellan pest och kolera tycker jag i alla fall, liksom skribenten P-O i bifogade länk, att Stars är att föredra framför exempelvis Indians eller Redhawks med tanke på att det i Leksands fall faktiskt finns en koppling till den gamla matchdräkten. Men visst suger det likväl!

« · 648175 · »