hellge: Vilka skulle döma... OK att det skulle kunnat vara en Jänkare och en knickedick. Men det är 2 av världens 10 domare vi ser på isen och jag tycker INTE dom är snett ute.
Dom är dessutom vana att döma kanadensiska NHL-lag emot amerikansa diton VARJE vecka utan att bli klassade som partiska.
Visst hade dom kunnat ta nån till utvisning osv men dom håller i matchen på ett bra sätt. Och hemmalag har väl alltid en viss fördel.
Jag tycker nog det är "värre" partiskhet att Anja Pärsons PAPPA fick sätta portarna i en gren där Anja tävlar.
Redigerad kommentar
hellge: En bra sak som hände var att dom släppte Prongers utvisning och att USA protesterade. Nu kan de inte blunda igen.
Men visst, en kanack och en jänk hade varit mer fäär (för att hänga på våra kommentatorer).
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
hellge: You bet it is. Förutom när snöhelvetet smälter och rinner ner från balkongtaket och tar sig innanför inglasningen och skapar ett innanhav på balkonggolvet.
Herminator: Ja, det är då ni med hus tar fram hammare, spik, tvåtumfyror, gräsklippare, räfsor med mera. Vi i lägenhet åker till polare med hus och grillar, dricker öl och njuter av det positiva med hus. Sedan åker vi hem till lägenheten medan ni återgår till era hammare.
Och nu gjorde USA 2-2.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Har jag förstått det rätt när ni anser att det är bra och rättvist att en kanadensisk domare dömer en OS-final där ena laget är just Kanada och matchen spelas i Kanada?