Välkommen till HockeySnack

HockeySnack (HS) är en mötesplats där vi snackar hockey i allmänhet och svensk hockey i synnerhet. Bli medlem, välj ditt lag och börja snacka!
Vi har 10368 st hockeytokiga medlemmar som tillsammans skrivit 3039532 inlägg i våra forum. Just nu är 33 användare inloggade.
· 186 ·

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vikingmodo :

Leksand må vara en liten stad, men bygden runtomkring behandlar föreningen som om den vore någon slags statsreligion.
Att de skulle gå i konkurs känns ungefär lika sannolikt som att dalmasarna frivilligt skulle prioritera mat på bordet framför att rädda klubben.
Den dagen konkursförvaltaren knackar på dörren till Ejendals Arena lär ungarna i Dalarna få lära sig att “kärlek mättar bättre än middag”.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo:

Sedan är ju Fredrik Söderström den bästa experten utan konkurrens.

Fotboll > Fotbolls VM 2026
Startar en tråd inför stundande Fotbolls VM som spelas i USA, Kanada och Mexico mellan 11 juni till 19 juli

Spelschema finns i länken

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gathlopp: Borde det inte vara viktigare med huvudmatcher för ett lag som har massa supportar runt om i landet? Klart det är svårare att gå på hemmamatcherna om man bor en bit bort. På Brynäs hemmamatcher hör man massa olika dialekter på lördagsmatcherna och stadens hotell har många gäster de helgerna, så det går ju att ta sig till arenan även om man bor en bit ifrån. Veckomatcherna är naturliga lite annorlunda om man har vanliga arbetstider.

Brynäs hade väldigt få huvudmatcher när man var ett bottenlag (minns att en del gnällde över det) men fler nu. TV4 gör ju säkert bara vad de tror kommer generera störst intäkter.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Knafus: TV sändningarna är klasser bättre på alla plan, det är alltid mer folk på matcherna.
Hockeyn är bättre på precis alla plan, ofta snabbare och bättre, spelarna är skickligare på att spela system och därför kan det kännas otroligt låst emellanåt.
Men det är såklart en helt annan värld mot för HA, allting är betydligt bättre.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
grimiss: håller med. Första säsongen var kul, men när hinken slarvade bort vår toppcenter Dickinson tappade man framtidshopp. Värvningen av finlandsfärjan True var the cherry on the top.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Knafus: första säsongen på hösten var det himmelriket. Andra säsongen not so much.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Knafus:
Roligare spelar och spel. I allsvenskan kan få en 3-4 segrar rätt så regelbundet, i SHL är varje kväll en kamp. Men tror du kommer tycka det är kul. Exv är redan Wallmark på plats

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
DenRöda: Blir det idag istället då kanske?😁

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Luddf: Nej, de lämnar. Har inte fått några chanser i a-laget, tycker de.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Spec G: Utlåningar?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäskjell: De är klara för Mora till hösten

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza: Hur var det egentligen att vara supporter när ni var uppe i SHL? Var matcherna roligare? Uppfylldes förväntningarna från uppgången? Efter 25 år i HA har jag svårt att föreställa mig hur det kommer att vara. Det beror såklart på hur vi får ihop laget. Känslan är att själva uppgången i sig är det stora. Vardagen i SHL innebär bara bättre produktioner i tv men det kvittar för min del. Blir vi ett bottenlag lär säsongen bli hemsk även om det är i SHL. Eller?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: Nu får vi tänka nygammalt och startar en NY era med dessa 🇫🇮🇫🇮 , säger bara Mikko Leinonen å Juha Tuohimaa !!!!

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Znark: tänk att detta var en av ledarna vi skulle bygga kring, osar inte vinnare direkt.
Skillnad mot exempelvis Marcus Krüger.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Det har sin legitima substans och orsaker. Glöm ej det.

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Carolina är 1 seger från att svepa andra laget i rad

Vinst med 4-1 mot Philadelphia på bortaplan i match 3

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: finnar brukar väl knappast blomstra i MoDo de senaste åren heller...

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen:
Mer imponerade att du har mage att säga att inte gjorde utifrån vad uppfattar från en läktare.

IF Björklöven > Sv: silly 25-26
Klåparna: Blir intressant att se vad ni kan hitta. Ni har ett bra läge att komma före 4-5 lag i SHL om ni träffar rätt. Äckligt torr liga som kräver rätt lirare för det spelet. Värva rätt bara!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silly season är Brynäsbokens värsta tid , då sätter vi alltid årets all time low, beträffande innehåll!

IF Björklöven > Sv: silly 25-26
JoseGonzales: Det är nåt som inte varit genuint hos den killen. Tror ingen MoDoit kommer att gråta. Säkert topplön som kommer loss. Börjat som sagt bli intresserad av toppjuniorer med rätt skalle. Det gör oss väl inte direkt till topp HA, men roligare att följa. Billigare än Primadonna Jeppe O.

IF Björklöven > Sv: silly 25-26
Costanza: Läste precis intervjun med Jesper Olofsson i expressen och det är nog en av de mest unlikeable personerna jag vet. Han har verkligen 0 hjärta för Modo och bryr sig 100% enbart om sig själv. Tycker han var en av era sämsta spelare i år genomgående och helt utan någon slags vilja att anstränga sig.

Ert bästa nyförvärv till nästa år är att han lämnar

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Knylan: Jaha, det var sömnen det

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Du hade kunnat spara ännu mer tid på att skriva 45 istället för Hallquisths namn i och med att han blixtrade förbi i senaste Youtube-klippet med #45 tryckt på tröjan. Något för finsmakarna.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: själv saknar jag användaren Tigerhjärta.
Han hade rimliga analyser och ett sympatisk sätt.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Tung kravställan från ett random fan efter 2 gintonic i slitet travtält. Om OP bara visste att det var Galne George från Hockeysnack.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Maktankan: numren på spelarna är ju minst 1 säsong gamla på alla, Var kmr hatet ifrån haha? Han flexar inte med några superskills här.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Maktankan: Näe för man sparar ju inte tid och plats på att göra så. Skön snubbe (?)

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Maktankan: skavsår i ögonen?

Tycker du det är fel syn?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza: Om han gör det så vet vi vem vi ska tacka hehe

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Blicken hos OP på travet i lördags då jag daskade till honom och sa: "Vill se 22 mål från dig nu och alla ska sitta stenhårt i Kryllan!" Ah, det var magiskt! Kan leva på det ett tag.. haha!

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Framnäs: Nånting sånt ja men om vi tar in Teräväinen så behöver sista backen vara riktigt riktigt bra för Teräväinen är ingen första back i ett lag som går upp. Han var grym i PP men det var Barkemo som drog det tunga lasset annars.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Mattias Persson hintade på X med en finlandsflagga i ett svarsinlägg på frågan om nyförvärv till MoDo. Så det kanske är han då.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Hur gör vi då, för visst sa Hinken till hockeynews att norrbaggen kommer blir kvar som en av sju?

NY - Wahlberg
Berg - Teräväinen
Hallin - Berglund
Øversvinet

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Teraväinen hade varit en grym värvning som en topp 4 back. Hoppas ryktena är sanna

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Lovande med en back som gjorde lika många mål som storstjärnan Olofsson

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Rundblad borde skämmas när han åker hem. Känns som en jävla fejklirare. MoDo borde ha en elak jävla HR-chef som för i helvete blockar bort lökiga slöpittar till denna klubb igen!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Vad duktig du är som kan alla nummer. Och duktig på att berätta att det är så.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
JoJo2613: Intressant. Hinken har alltså äntligen lyssnat på Bad Brett. Bra ålder och uppåtgående formkurva. Riktigt bra värvning om det stämmer.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza: Att vi ändå slipper se Rundblad och Jeppe nästa säsong hallelujah!

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Jeppe O - Primadonnan.. å så skönt att slippa.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Znark: äh, det funkade inte. Jag har inga hard feelings mot Jeppe trots allt.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen: Bra back och han är välkommen!

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
JoJo2613: Han har ibland rätt och ibland fel om man säger så. Vet inte riktigt vad jag tycker om den värvningen faktiskt.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
jonsson: Tydligen ska Eero Teräväinen vara klar enligt någon random sillysnubbe. Edit: sen på bollen.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vikingmodo : Därför jag tycker vi ska satsa stenhårt på Milan, Elton och nye backen från Räkriket... Menar att vi kommer vara effektiv om vi kan köra med dessa och lasta in tungt längre fram.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Znark: Man kan konstatera att klubbhjärta inte föds från att man supportat laget från sin barndom eller kommer från staden.

Att han ens har mage att säga att han gick all in.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson: Leksand har alltså snäppet högre budget än Modo? Trots konkursbo. Och kommer förmodligen vara större favoriter än Modo inför nästa säsong.

Om inte annat är det är en liten försmak vad som komma skall när framtida klubbar åker ur SHL. Det är full satsning att gå upp direkt. Modo måste haka på tåget, så är det bara.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: vilket klipp?


· 186 ·
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: har träffat Gällstedt några gånger och som inflyttad Gävlebo ska jag dra en lans för han.
Jag skulle säga tvärtom, trevlig och sympatisk. Det kanske beror på hur man är själv vilket bemötande man får?
Jag är också ... | Läs mer