1 · Nästa
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson: Gissar att Brynäs vill slå publikrekord för svensk damhockey. Det hade varit kul men samtidigt känns det lite ohederligt att slå ett sånt rekord om man bara gör det genom att locka folk till en herrmatch som spelas precis efter. Om vädret ställer till det med isen riskerar man även att göra den ännu sämre om en annan match spelas där precis innan.
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: Skönt kryss att dra in.
Känns ju som en seger efter 1-5 innan.
Samtidigt kunde vi mycket väl ha vunnit efter alla chanser mot slutet.
HEJA SVERIGE!!!
Känns ju som en seger efter 1-5 innan.
Samtidigt kunde vi mycket väl ha vunnit efter alla chanser mot slutet.
HEJA SVERIGE!!!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Joppe: Du behöver bara gå tillbaka till förra säsongen. Delia och Kempny (som la ner säsongen innan efter typ halva på grund av motivationsbrist) skulle jag säga var superchansningar. Witkowski var uppenbarligen en panikvärvning som man blev tvungen att göra när skadeläget på backsidan blev allt för kritiskt.
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
NuMo: Japanerna är naturligt lätta i kroppen, svenskarna har ett antal kilo mer att springa runt med.
+ 1
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen:
Japanerna verkar ju inte ha anlag för kramp eller så har de druckit saltvatten i tre veckor innan.
I Sverige var det många med krampkänslor. Men det gick ju bra ändå, den här matchen.
Japanerna verkar ju inte ha anlag för kramp eller så har de druckit saltvatten i tre veckor innan.
I Sverige var det många med krampkänslor. Men det gick ju bra ändå, den här matchen.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett:
Som sagt var så har vi 3 monster som skall slussas in i laget som kommer att få speltid.
Vilka jävla Monster ( Victor Hedman vibbar )
Vi har i dessa juniorer som skall slussas in på backsidan i år!
Gradin tror att John Hägglöf kommer att ta chansen och kriga i år om en plats!
Han är 18 år och en bjässe:
Height
191 cm / 6'3"
Weight
97 kg / 214 lbs
Heavy Shooter
Physical Defenseman
Two-Way Defenseman
Theodor Knights 18 år som jag tror på är i samma kaliber han också:
Height
194 cm / 6'4"
Weight
94 kg / 207 lbs
Defensive Defenseman
Physical Defenseman
Och sedan har vi den 21 åriga Norrbaggen i samma kaliber!
Height
195 cm / 6'5"
Weight
95 kg / 209 lbs
Fredrik Glader håller med när det kommer till backbjässens styrkor.
Framförallt sticker det ut att han är orädd.
Han vill spela fysiskt och vill få stopp i spelet.
Hans starka sidor är det defensiva spelet, att vara en stabil pjäs man kan lita på.
Där tycker jag att han tog enorma steg, säger Narvik-tränaren och fortsätter.
Han tog åt sig väldigt snabbt och tog steg hela tiden, varje dag.
I slutet av säsongen så var det en spelare vi slängde in i slutet av matcher, i avgörande boxplay och vid tekningar i egen zon, för att man vet att hans storlek och fysiska spel gjorde det problematiskt för motståndarlagen.
Fredrik Glader avslutar:
Sen gillar jag att han är ganska ilsken också, så han kan gå in och reta gallfeber på spelare. Han var inte blyg att stå upp mot de stora tuffa pojkarna i norska ligan, utan då satte han in näsan där.
Ingen skulle komma in på kontoret där han stod, det gillar jag.
Den egenskapen är något som han ska ta med sig och fortsätta jobba med.
Länkar:
www.eliteprospects.com/player/926710/john-hagglofhttps://www.eliteprospects.com/player/974093/theodor-knightshttps://www.eliteprospects.com/player/746965/peder-kyrkjeeide-oversveen
Som sagt var så har vi 3 monster som skall slussas in i laget som kommer att få speltid.
Vilka jävla Monster ( Victor Hedman vibbar )
Vi har i dessa juniorer som skall slussas in på backsidan i år!
Gradin tror att John Hägglöf kommer att ta chansen och kriga i år om en plats!
Han är 18 år och en bjässe:
Height
191 cm / 6'3"
Weight
97 kg / 214 lbs
Heavy Shooter
Physical Defenseman
Two-Way Defenseman
Theodor Knights 18 år som jag tror på är i samma kaliber han också:
Height
194 cm / 6'4"
Weight
94 kg / 207 lbs
Defensive Defenseman
Physical Defenseman
Och sedan har vi den 21 åriga Norrbaggen i samma kaliber!
Height
195 cm / 6'5"
Weight
95 kg / 209 lbs
Fredrik Glader håller med när det kommer till backbjässens styrkor.
Framförallt sticker det ut att han är orädd.
Han vill spela fysiskt och vill få stopp i spelet.
Hans starka sidor är det defensiva spelet, att vara en stabil pjäs man kan lita på.
Där tycker jag att han tog enorma steg, säger Narvik-tränaren och fortsätter.
Han tog åt sig väldigt snabbt och tog steg hela tiden, varje dag.
I slutet av säsongen så var det en spelare vi slängde in i slutet av matcher, i avgörande boxplay och vid tekningar i egen zon, för att man vet att hans storlek och fysiska spel gjorde det problematiskt för motståndarlagen.
Fredrik Glader avslutar:
Sen gillar jag att han är ganska ilsken också, så han kan gå in och reta gallfeber på spelare. Han var inte blyg att stå upp mot de stora tuffa pojkarna i norska ligan, utan då satte han in näsan där.
Ingen skulle komma in på kontoret där han stod, det gillar jag.
Den egenskapen är något som han ska ta med sig och fortsätta jobba med.
Länkar:
www.eliteprospects.com/player/926710/john-hagglofhttps://www.eliteprospects.com/player/974093/theodor-knightshttps://www.eliteprospects.com/player/746965/peder-kyrkjeeide-oversveen
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Sofialäktaren :
Sömnpillret har gått ur i alla fall. Surt med ett i baken, tur att Elanga pressade hårt i sitt "inlägg" Eller var det det ett skott? Det blev ju ett i alla fall.
Sömnpillret har gått ur i alla fall. Surt med ett i baken, tur att Elanga pressade hårt i sitt "inlägg" Eller var det det ett skott? Det blev ju ett i alla fall.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Ja, håller med fullständigt. Har sjukt svårt att förstå hur sparkboll, speciellt svensk, kan vara så poppis. Spelet är igång i c:a 10 sekunder, sen har antingen en svensk tjongat iväg bollen blint eller så ligger någon ner och grinar
Fotboll börjar bli samma sak som amerikanska fotbollen. Man håller på och ställer upp i 17 timmar, sen är spelet igång i ett fåtal sekunder innan alla ligger i en böghög på marken
Fotboll börjar bli samma sak som amerikanska fotbollen. Man håller på och ställer upp i 17 timmar, sen är spelet igång i ett fåtal sekunder innan alla ligger i en böghög på marken
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Hockey har mycket att lära av fotbollen. Dels proletärandan att man inte måste vara son till Fimpen (med träningsläger och favorisering för 100 000kr om året) för att lyckas, dels ett VM och EM där de verkligen är de bästa mot de bästa.
+ 4
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
-Sputnik-: Riktigt sömnpiller. Stroud riktigt bra idag resten svaga insatser JWZ också bra.
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
-Sputnik-:
Hien drog ju på sig ett kort också och äntligen får Bergvall en rejäl chans. Lindelöv som mittback är i min känsla ett plus i den här matchen, jämfört med Hien.
Vi har på högerbacken - Lagerbjelke - stora problem då 10 meter säkerhetsavstånd inte verkar räcka till för att få kontroll på bollen.
Brenhardsson verkar ha för långa ben och hamnar även han i tidsnöd.
Potter såg extremt nervös ut på slutet, vilket inte var så konstigt. Vi har sämre och sämre kontroll på vårt eget spel med boll. Passningskvaliteten är usel. Vi har ju knappt något som våra anfallsspelare kan göra något med. Nu är vi ju säkerhetstänkande, men vårt eget spel är vår största säkerhetsrisk.
Hien drog ju på sig ett kort också och äntligen får Bergvall en rejäl chans. Lindelöv som mittback är i min känsla ett plus i den här matchen, jämfört med Hien.
Vi har på högerbacken - Lagerbjelke - stora problem då 10 meter säkerhetsavstånd inte verkar räcka till för att få kontroll på bollen.
Brenhardsson verkar ha för långa ben och hamnar även han i tidsnöd.
Potter såg extremt nervös ut på slutet, vilket inte var så konstigt. Vi har sämre och sämre kontroll på vårt eget spel med boll. Passningskvaliteten är usel. Vi har ju knappt något som våra anfallsspelare kan göra något med. Nu är vi ju säkerhetstänkande, men vårt eget spel är vår största säkerhetsrisk.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kan inte förstå fotbollstittare. Det här är sä fruktansvärt tråkigt.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Frontschwein: Backsidan är jämn, men jag är orolig över att vi inte har de rätta rollspelarna. Bortsett från 20-årige Wahlberg har vi ingen back som väger mer än 84 kilo.
Hade gärna bytt bort Bella mot en riktigt vass powerplayback och fått in en sann försvarsgeneral. Men i övrigt ser det såklart väldigt bra ut.
Hade gärna bytt bort Bella mot en riktigt vass powerplayback och fått in en sann försvarsgeneral. Men i övrigt ser det såklart väldigt bra ut.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.
Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket annat större och svårare ni tänkt på för att göra oss attraktiva.
Det gäller ståplats. Närmare bestämt bortastå. Dessa kvarglömda stolpar som ger intrycket utav att glaset fortsätter hela vägen upp. Dessa stolpar _måste_ kapas till nivån med glaset.
Detta skadar vår bild utåt. Senast denna säsong hörde jag i 3 olika supporterpoddar att dom nämnde Timrås bortastå i negativ bemärkelse pga att man var hel inglasad 3 meter upp. Detta hör alla andra och det blir ett slagträ för andra att använda. En falsk bild målas upp. Intäkter går i spillo.
Detta arbete tar ca 16-20h. Dvs en mån och tis med lite övertid. Om inte snabbare. Det är som att det är för enkelt att fixa så det inte görs. Arbetet som måste läggas ner kontra vår image vi får ut av det är oslagbar. Jag gör det själv om det sitter i kronorna.
Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket annat större och svårare ni tänkt på för att göra oss attraktiva.
Det gäller ståplats. Närmare bestämt bortastå. Dessa kvarglömda stolpar som ger intrycket utav att glaset fortsätter hela vägen upp. Dessa stolpar _måste_ kapas till nivån med glaset.
Detta skadar vår bild utåt. Senast denna säsong hörde jag i 3 olika supporterpoddar att dom nämnde Timrås bortastå i negativ bemärkelse pga att man var hel inglasad 3 meter upp. Detta hör alla andra och det blir ett slagträ för andra att använda. En falsk bild målas upp. Intäkter går i spillo.
Detta arbete tar ca 16-20h. Dvs en mån och tis med lite övertid. Om inte snabbare. Det är som att det är för enkelt att fixa så det inte görs. Arbetet som måste läggas ner kontra vår image vi får ut av det är oslagbar. Jag gör det själv om det sitter i kronorna.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
dempa: Fast det är väl en rätt rimlig observation att det saknas kreativitet bland forwards? Just nu står hoppet till Elton och Milan.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: Lite nyfiken, vilken ingång var det du menade som skulle byggas bort?
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Modano: De va ungefär de kompisen sa hur Gath fungerar har stora krav o hårda nypor men han är även tydligen en som ger mkt beröm oxo och pepp för att få alla att göra sitt yttersta i varje byte som jag förstår av de han säger!!
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
JonteD: Helt rätt en krävande tränare som kräver ALLA står upp fysiskt jobbar stenhårt över hela banan annars upp på läktaren spela ingen roll vem det är gjort tidigare. % min typ av tränare i min smak en svensk Tortorella älskad hatad av motståndare som kan BRINNA TILL HATAR FÖRLORA
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: oj vad det loopas här inne, tur man har semester och inte hinner läsa allt dag för dag.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: Sedan ser jag den största förändringen i ledarskap, karaktär och hårt jobb jämfört med förra säsongen på spelare vi rekryterar. Yoon och Karlberg är väl inga jättar direkt, utan är snarare rappa på skridskorna.
Vad som vi offrat är fina namn bland forwards.
Vad som vi offrat är fina namn bland forwards.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Vi får se. Tror vi har spelare på backplats I Yoon, Hallin, Rosen och Wahlberg där flera kan fördela puckarna bättre än alternativen ifjol (även om Rundblad såg bra ut på papper).
Hallin har gjort det väldigt bra i U20, men HA är såklart tuffare och vi vet inte om han är där ännu. Oavset vem eller vilka som får spela pp bland backarna så har vi klart mer kreativitet där än ifjol.
Sedan bör Hermansson och Milan kunna göra en hel del, men jag tycker också att vi måste ha minst en men helst två kreativa forwards med skills inom spelfördelande om jag får välja. Vi har ingen Näsen I detta lag.
Hallin har gjort det väldigt bra i U20, men HA är såklart tuffare och vi vet inte om han är där ännu. Oavset vem eller vilka som får spela pp bland backarna så har vi klart mer kreativitet där än ifjol.
Sedan bör Hermansson och Milan kunna göra en hel del, men jag tycker också att vi måste ha minst en men helst två kreativa forwards med skills inom spelfördelande om jag får välja. Vi har ingen Näsen I detta lag.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: Vi har exakt samma problem som vi haft de senaste 2-3 åren. Dvs att vi har en fullkomlig avsaknad av kreativitet bland nyförvärven.
Sakta men säkert har Hinken ersatt spelskicklighet med storlek och tyngd. Vem ska slå passningarna? Vem ska styra powerplay?
Sakta men säkert har Hinken ersatt spelskicklighet med storlek och tyngd. Vem ska slå passningarna? Vem ska styra powerplay?
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: nu tror de på att VNL blir defensiv mittfältare, har han testat det förr??
Ojdå, straff nu för
Sorry fick slå en mygga, det blev inte straff.
Ojdå, straff nu för
Sorry fick slå en mygga, det blev inte straff.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Löven och ät ägg ser inte direkt respektingivande ut. Sen är det fem sex lag som som jag tycker är ganska likvärdiga, där befinner sig Timrå i min värld. Men det vore inte hockey om inte några lag flippar och några floppar.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Robin Ztorken L: jag tycker ändå att backsidan känns jävligt bra förutom #51 som antingen måste upp 250% eller ställa sin lönepost till förfogande.
I övrigt är defensiven kanon. Men det kommer inte räcka till avancemang om inte forwards av klass kommer in.
I övrigt är defensiven kanon. Men det kommer inte räcka till avancemang om inte forwards av klass kommer in.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
moment22: Var på Timrå-matchen. Kallt men minne för livet. Kommer inte att missa detta.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Får väl passa på att gå upp på läktarn i pausen mellan matcherna. Eller offra dig och se Brynäsdamlag för en gångs skull.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Misstänkte det. Med andra ord får vi som inte är intresserade av SDHL-matchen skitplatserna på SHL-matchen eftersom det är free seating. Tack för kaffet när man har varit på varje herrmatch sedan hedenhös.
+ 2
1 · Nästa

























Många skrev under kvalet att Sverige har ingeting i WM att göra, Nu är vi vidare som bästa 3: a.
Så små är marginalerna i Fotbollen..
Vi har haft landslag som har gjort sämre WM än det här laget.