Välkommen till HockeySnack

HockeySnack (HS) är en mötesplats där vi snackar hockey i allmänhet och svensk hockey i synnerhet. Bli medlem, välj ditt lag och börja snacka!
Vi har 10367 st hockeytokiga medlemmar som tillsammans skrivit 3039229 inlägg i våra forum. Just nu är 25 användare inloggade.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en till chans
Nu är samma fans förbannade över att nyförvärvet presenterades för tidigt

Hur ska ni ha det? Ska vi vänta med att presentera nyförvärv tills NHL-risken är borta? Kan ni då visa lite tålamod med värvningar?

Som någon annan skrev ni hade ni blivit lika förbannade om Brynäs släppt en nyhet senare om att man värvat en klasspelare men att den visst ska fortsätta minst en säsong i Nordamerika.

Kan förresten noteras att HV71 gjorde nyförvärvet Noah Phlip officiellt igår. Spelade i samma lag som Välimäki, och gjorde också ett starkt AHL-slutspel. Är de 100 % säkra på att ingen NHL-klubb tar honom?

Det har hänt förut för SHL-klubbar att nyförvärv inte blev av för NHL kom i mellan. Olyckligt att det bara blev ett dygn mellan nyheterna och säkerligen kunde det hanteras bättre men vi får tyvärr leva med det.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Exakt så. Men sedan kvarstår faktum - Finnen borträknad - att Alcen har sagt att ha ska värva spets till forwardssidan, har misslyckats med det i flera månader, för att ni börja köra sin "Näääämen vi har ju jättebra spelare, och vi ersätter bara begränsade spelare".
Det är tamefan exakt samma sak som förra året när det sket sig med en back. Han har lärt sig exakt noll.

Nu står vi där IGEN i samma jävla sits, trots att man har sagt att laget ska vara klart tidigare... Det kan inte ses som godkänt. Hur lång tid tar det innan vi får första "Nämen det är en dålig marknad, det finns inga tillgängliga!"? Två veckor?
Nä, hade du gjort ditt jobb i april som alla andra sportchefer som lyckats värva toppforwards så hade vi kanske inte varit här heller....

Och angående att man släpper Välimäki innan sista juni - Den personen, oavsett om det var Alcen eller någon praktikant, som tyckte att det var en bra ide borde få gå på dagen.
Det är ju tamefan tjänstefel, det är pinsamt och uselt skött. Att man dessutom knappt uttalar sig utan lämpar över ansvaret på ishockeyförbundet... Ja, vad ska man säga?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Catodenäldresspöke13: Ja, det här var ju ett haveri utan dess like och idag får Alcén stå i skamvrån med dumstruten på.. Har karln inte koll på reglerna eller?.. Fanns den minsta risken att tappa Välimäki innan den 1/7 så avvaktar man ju med att presentera honom tills dess!

Nu framstår man ju som en blåögd, naiv rookie! Enda anledningen som jag kan komma fram till varför Välimäki presenterades när han gjorde är att Alcén känner pressen från supportrarna att presentera spets. Finns ingen annan anledning som jag ser det. Har man väntat så länge med att presentera han så väntar man så klart en vecka till om risken finns att han tappas

Nu blir det väl Witkowski som ansluter i november när det visar sig att Djoos sockervaddskropp inte håller för mer än att knyppla Denna gång till 350K/månad Men det är ju bara under 5 månader.

Nu väntar jag bara på att Huge ska vakna och försvara Alcéns agerande med motiveringen att vi andra inte vet ett skit om Alcéns förutsättningar. Han blev så klart tvingad av Svedman att presentera Välimäki när han gjorde det

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite små uppdateringar då och då.

Sändningen från idag hittar du här (det var direkt i början som jag visade filmen):
youtube.com/live/6pAaLiAbg0M

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Trodde alla var ville ha lite drag under sillyn, Välimäki signar nytt dagen efter, Nya målvakten blir trade'ad, Gästrin som ingen tänkte vi skulle få testa i laget har också blivit bortbytt i NHL.

har väll aldrig varit så mycket konstigt som hänt en silly som i år.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Har ångrat mig i snart 14 år att att jag inte gick på förra utematchen så nu har jag köpt biljetter åt mig och farsan. Visst är 895kr pengar, men dom går till en god sak; Brynäs IF!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Trallgöken sjunger vidare...

Jag reggade nytt för det var omöjligt att återaktivera. fick bara felmeddelanden, trots att jag följde länkarna.

jag vill eg bara tacka för allt stöd jag fick häromkvällen . Det värmde

Tommy

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
aplusb: Vi har sett det förr. Målsättningen förändras med förutsättningarna. Det är på ett sätt helt naturligt. Men det är oskickligt medialt. Hade varit bättre att börja med den retoriken och sen eventuellt överraska positivt.

Sen skulle jag inte gå så långt som att kalla honom som skämt till sportchef. Han gjorde ändå det otroliga och byggde ett SM-finallag direkt från HA. Även om det delvis var byggt av hemvändare.

Jag vill dock gå så långt som att säga att det hittills är en mycket svag sillyseason. I stort underkänt än så länge. Får se vad som händer framöver.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Om jag som chef hade en anställd som inte lyckas med sitt jobb, alltså att värva spelare för att ställa ett konkurrenskraftigt lag på isen, så skulle jag vara rejält missnöjd.

Att Brynäs går på mina efter mina när det kommer till att värva meriterade spelare är ju inget annat än ett katastrofalt misslyckade. Att man dessutom försöker släta över sina egna tillkortakommanden med "Nää men det är ju bara begränsade spelare vi ersätter" för att kunna värva bredd istället är ju inget annat än pinsamt.

Man kan säga vad man vill om Brynäs sista åren, men faktum är att de ekonomiska resultaten är ett direkt resultat av två bra säsonger. Ett bra lag säljer säsongskort. Lösbiljetter. Merch. Korv i paus.
Ett mediokert lag utan möjlighet att utmana, not so much.
Man kan prata Brynäsare in i själen och brynäshjärta bäst man vill, men faktum är att man behöver få medgångssupportrar och folk som är måttligt intresserade egentligen att vilja gå på matcher om man ska lyckas. Det får man INTE genom att ställa en sämre version av förra årets lag på isen.
Det bör vem som helst fatta.

Så jag har extremt svårt att se att man ska vara nöjd med Alcen såhär långt. Visst, inget är över, men det är fan kniven mot strupen nu.

Annars står vi där snart igen med 5200 på en lördagsmatch mot Färjestad och 3600 en tisdag mot Malmö.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Om JA har hjärta för Brynäs så borde han ställa sin plats till förfogande under dagen.
Det här är ett fruktansvärt haveri av en kunnig yrkesman.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: jag vet inte mycket om detta men är det inte uppenbart att välimäki har skrivit på ett kontrakt med en NHL klausul? Som jag förstår det så bryts det aktuella kontraktet automatiskt om spelaren får ett NHL kontrakt?

Canes tog in honom nu och dom har just nu väldigt få backar under kontrakt i sitt lag. Jag kan tänka mig att dom vill ge välimäki en chans men jag tror att deras förhoppning är att trejda till sig något "bättre".

Som jag förstår det så är Brynäs kontraktet brutet iom klausulen. Trots att jag hoppas att välimäki kanske får 9 matcher i NHL i höst och inte platsar därmed vägrar gå tillbaka till Ahl och därför väljer Brynäs i slutändan.

Jag förstår att det är något så kallade önsketankar. Samma sak som flera forwardsvärvningar vi hoppats på känns som.

Är det någon som kan reda upp hur det verkligen fungerar?

Vill även punktera att jag tycker Alcen har haft väldigt mycket otur med värvningar och jag tycker verkligen inte att han bär det största fiaskot i detta. Trots att det onekligen blir en svårare och hårdare silly för oss.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Man kan såklart tycka vad man vill om det senaste bakslaget, men för mig är det största misslyckandet att man, för andra året i rad, försätter sig i en situation där man är beroende av att hitta den helt avgörande spetsen i juli och framåt. Dessutom handlar det om upp till fyra spelare, sannolikheten att träffa rätt på samtliga är låg.

De mest avgörande pusselbitarna borde rimligtvis lösas betydligt tidigare, precis som flera av topplagen gör säsong efter säsong.

Istället sätter man sig i ett sårbart läge där den mest kritiska delen av lagbygget ska lösas sent på sommaren. Det är för mycket risk.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: nja självklart skulle man väntat tills man var helt säker innan man presenterar en sån här värvning, klantigt!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: Det som de flesta har synpunkter på är ju varför man går ut och presenterar nyförvärvet när det fortfarande fanns en risk att han försvinner.

Det hade varit skillnad om Välimäkis säsong tog slut i april och man presenterade honom då. Nu spelade han fram till förra veckan och det fanns en uppenbar risk att han skulle bli kvar fram till 1/7 på grund av succén i Calder Cup. Varför då presentera spelaren när han gjorde? Finns absolut noll argument för det.. Har man väntat så länge kan man lika väl vänta 1 vecka till och vara helt säker på att spelaren är klar.

Jag är inte arg och besviken för att Välimäki väljer att spela kvar där borta, det gör alla som har möjligheten. Brynäs kan heller inte erbjuda 9 miljoner i lön.

Hade Brynäs gått ut och förklarat efter att Välimäki signat med Canes att man har ett 2-års kontrakt med honom men att man valt att avvakta att gå ut med nyheten just på grund av risken att förlora honom, då hade Alcén framstått i betydligt bättre dager.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Carlsson till Djurgården
Söderström till Schweiz
Finnen Klar Nej jag menar stannade i NHL

När kommer nästa pungspark.. väck mig ur denna jävla mardröm. Vanligtvis går jag och längtar att nästa säsong ska starta vid denna tidpunkt. Det kan man lugnt säga att jag inte gör nu.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sofialäktaren : Axel A, Charlie D. Kopacka. Bobby T.
Robert Hägg.
Kom ganska snabbt ändå, eller?

Till alla andra.
Denna soppan liknar när Andersén stack 15 juni.

Vad ska Alcén göra?

Läser man här så har han sumpat värvningen.
Hur då?
Förklara för mig hur han har misslyckats med att värva Jussi?
Undrar helt ärligt.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Intressant intervju med nya ordföranden. Känns verkligen som rätt man på rätt plats, samt att nya styrelsen verkar ha framtidsvisioner som sträcker sig betydligt längre än att bara vara med och delta.

Kul att se lite bilder från ombyggnaden i arenan. Sektion 23 såg så gott som klar ut.
Nya logerna ser ut att kommit långt, blir nog snyggt och bra, kanske lite trist dock att högläktaren inte blir speciellt hög längre, hoppas vi inte tappar publiktrycket pga det.
Nya publikkapaciteten verkar sänkas till 5400 så nu borde det bli fullsatt lite oftare och mindre gnäll över att det är glest på läktaren.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Med tanke på hur snälla GD brukar vara mot Alcen och försvara honom för i princip allt så är det där vidrigt hård kritik.

Har inte Alcen fruktansvärt bra på fötterna framåt så tror jag knappast att Svedman som affärsman är nöjd med hans arbete såhär långt. Han fattar att det här är en katastrof, istället för att sälja hype inför nästa säsong så blir det mest tragiskt av alltihop. Jag säger inte att Alcen hänger löst, men han behöver verkligen prestera nu - annars har jag extremt svårt att se att han kan sitta kvar när säsongen börjar.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Haha så det handlar alltså inte alls om att förbättra längre, utan ersätta spelare med "begränsade roller".
Vilket jävla skämt till sportchef han är.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Samsung: ''Om JA har hjärta för Brynäs så borde han ställa sin plats till förfogande under dagen.
Det här är ett fruktansvärt haveri av en kunnig yrkesman. ''

Men överdriv MER då. Helt sjukt vad ni lipar här inne över silly season. Andas. Det löser sig..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Snyggt sätt av Välimäki att sätta press på sin NHL-klubb. Fick det han ville.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Men ge dig nu. Varför ska man ens stå och prata om hur dåliga spelarna man ersätter är om man tänker värva spets? Varför inte säga "Vi ska in med toppspelare" om det är det som ska in?
Varför prata om "Jaaaa men TÄNK PÅ ATT DET MINSANN ÄR JÄTTEDÅLIGA SPELARE VI ERSÄTTER SÅ ALLT ÄR JU BÄTTRE!"?
För läsförståelse i all ära, men någonstans är det ju erfarenhet med Alcen också. Det är ju inte första gången han lovar vitt och brett tidigt för att sedan ändra sig och låtsas som att han minsann aldrig sagt något om toppspelare.
Det är ju helt uppenbart att karln tänker köra sitt race med att sitta lugn i båten hela sommaren igen och panikvärva bredd i november igen.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Fascinerande ändå. 61 ord som hade kunnat sammanfattas till "Vi har inte bestämt oss"
Uppladdat:

500x0-screenshot20260625-150212.png


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Petrov: Håller inte med.
Det enda som är fel är att Brynäs gick ut med att en spelare var klar - fast han inte var klar. Klantigt.

Om Välimäki fick ett SENT bud på 9 MSEK för att spela i NHL vore han väl snarare dum om han inte tog det och istället spelade med 75% rabatt i en liten B-liga.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Frågan är om inte hushållsekonomin ligger i farozonen nu?
En desperat Alcen ute på korståg för återupprättelse och fast besluten om att inte sänka ribban efter Välimäki.
Det är nog inte omöjligt att vi får bevittna klubbens första 400K/mån-kontrakt här framöver.
Eller så hoppas Alcen på att Välimäki inte tar plats i NHL och ansluter i okt/nov
Två riktigt kittlande scenarion
Nån måste på riktigt kasta fram en akut kontraktsförlängning med Alcen nu innan nån knycker honom.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: det låter rimligt.
Varför jag "fortfarande håller alcens rygg" är för att jag tror att han i första hand hade Söderström före Lucaw Carlsson när Söderström sa nej så valde Carlsson pengarna och Stockholm (förmodligen har familjen en del i detta) och att Alcen är nära på att värva in (förmodligen) shls bästa back och sedan tappar honom under dessa omständigheter kan jag inte klandra Johan för.

Jag förstår dock folks frustration.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
BlackBay: och han poängterade att Timrå inte skulle vara en liten klubb längre! Det var dags att snäppa upp ett steg!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Lilla farbrorn tror faktiskt att experterna har stora fel i sin uppfattning om vårt älskade Timrå!! Gath kommer att styra upp detta lag så att vi kommer att bli förvånade hela bunten han har krav ställan som inte liknar något annat enligt en kompis till jag som är lite bekant med en kille som spelat under Gaht han kommer att krama ur grabbarna allt som jag förstår o han ändrar på de mesta om de inte fungerar enl honom o killen som spelat under honom har sagt att han är den bästa han spelat hos!! Bara lite info som jag fick till mig igår han tror att många kommer att underskatta oss men de får vi ju se när cirkusen startar!!! Ha en trevlig kväll nu hejar vi på Sverige i kväll!!!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: Jaha, timingen från JA's sida att presentera nyförvärv var ju märklig. Ville han bara visa upp att han kan skriva kontrakt med bra spelare?
Dialogen med Juusos agent måste ju vart obefintlig..

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
BlackBay: Ser att Dahlen och Pettersson både bara har skrivit 1-års kontrakt i Schweiz. Då känns det ju inte helt omöjligt att dom är tillbaka om nåt år igen bara vi håller oss levande tills dess. Sen kanske Hållander kommer tillbaka efter sina 2 år i NHL om det vill sig väldigt väl. Då skulle det kunna se rätt bra ut igen om några av nyförvärven i år faller väl ut också.

Man måste ju få drömma lite i alla fall :)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Alcén får väl svara själv sedan, men det verkar ju kunna gå väldigt snabbt och utan större respekt för inblandade när NHL-klubbarna är i farten. Tänkte på det stod häromdagen att Milton Gästrin inte var informerad när nyheten om hans trade släpptes. En 19-åring som ställt in sig på att få spela i Brynäs och vars tillvaro vändes upp och ner på ett ögonblick. Hur respektlösa kan man bli.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Alcen brukar ofta säga att han inte ens kan kommentera spelare som tillhör andra klubbar.
Men här har han tydligen kontaktat och kontrakterat en spelare som tillhör en annan klubb innan detas avtal gick ut. Och Brynäs kommunikationsavdelning har gått ut med det medan han fortfarande tillhör en annan klubb.

Hmm. skulle vilja veta vilka KONKRETA regler som gäller. Finns det där NHL/SHL-avtalet att läsa nånstans?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
waker: Samtidigt måste inte Brynäs kommunicera ut avtalet överhuvudtaget. Man skulle lika gärna kunna kommunicerat ut avtalet nästa säsong, om det blev aktuellt då. Jag ser faktiskt inga tydliga fördelar med att offentliggöra det redan nu. Allt som sker är att vi blir hånade i sociala medier och får leva med diverse rubriker i media.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
CCD: Bra att du säger att det är du oxå.
Så man vet vem som skriver..

Stort välkommen tillbaka

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Ändå är det 10.000+ människor som valt att betala ockerpriset efter en halv dags försäljning. Bör betyda att Brynäs hittat ett bra jämviktspris.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: JA har under årets silly inte levererat något som inger förhoppning om ett bättre lag och ledarskap inför säsongen.
Så han behöver verkligen leverera för att komma upp i mer än två plus.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Catodenäldresspöke13: Den sämsta silly season på väldigt länge, kanske sedan i fjol, och det som är mest konstigt i allt detta är att värvningarna rimmar väldigt illa med föreningens målsättning. Man vill leda och vinna guld men det enda man gör är att man chansvärvar. Ständigt och hela tiden.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Tycker skuggan faller helt på spelaren här. Han skriver ju kontrakt med Brynäs men har en dold agenda. Det är ju i alla fall hur det ser ut för oss utomstående.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäs har missat helt klart.

Men kan inte vara ensam om att känna att Välimäki är inte välkommen längre. Råttigt beteende att signa med oss när han uppenbarligen inte känner sig klar i NHL. Att han skriver på för ett SHL-lag signalerar att han gjort sitt i NHL/AHL för den här gången. Uppenbarligen användes vi enbart som utpressnings/förhandlingsmetod.

Om han inte får förlängt nästa nästa säsong tycker jag inte han ska bemöda sig med att komma hit. Han visade sin karaktär direkt, den klarar vi oss gott utan.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Sven Tuta: Tar man backsidan så får vi faktiskt fem plus i betyg som enda lag av Hockeynews. Jag tycker många stirrar sig blinda på forwards, vilket kanske är lätt att göra med tanke på att vi där är på papperet mycket svagare, men det är lätt att glömma att en anledning till att våra forwards presterade så uselt (Kelleher gjorde väl flest poäng och kom 21a i poängligan) berodde väldigt mycket på dålig backsidan och uruselt spelsystem. Två bitar jag tror kommer bli mycket bättre och därmed automatiskt hjälpa forwards oerhört i poänggörandet.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nu måste det väl komma ett uttalande från Alcén? Dels där han berättar varför dom valde att presentera Välimäki när hela hockey världen vet om att han kan signa nytt med Carolina fram till sista juni. Samt berätta hur jobbet nu ser ut framåt för att hitta en ersättare till Välimäki och även berätta om man hade några som helst indikationer på att Carolina ens övervägde att skriva ett nytt kontrakt med Välimäki.

Men även klargöra om Chrona kommer stanna i Brynäs eller om det finns en risk att vi tappar även honom efter att hans rättigheter byttes bort för ett tag sen

Oavsett vilket så kan man konstatera att den här morgonen fått sämsta tänkbara start, och det är ju knappast så att det här beskedet gjorde Alcéns jobb lättare framåt utan nu är det tillbaka till ruta ett.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Om nu verkligheten är så att NHL fritt kan snuva spelare (klausul eller inte) fram till 1/7 så vänta då för fan med att presentera spelaren till 2/7. Det här är så jävla patetiskt. SHL är en knatteliga som står på knä för NHL.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Intressant intervju med nya ordföranden på Timrå live. Det finns en långsiktig plan och det ska satsas på ungdomslagen hos alla Medelpadsklubbar. Han kändes seriös och professionell. Kan nog bli bra det här!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Snacka om att hela dagen blev förstörd så jävla piss

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
waker: I sådant fall kunde man kommunicerat i efterhand att det finns ett avtal med spelaren ifråga inför nästkommande säsong också om det blir aktuellt.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Scerban: Bortsett från komiken med kinkiga och otåliga fans som grinar oavsett om en spelare värvas tidigt eller sent så undrar man varför Alcen gått ut med att Brynäs gjort klart med Välimäki innan det varit just klart, till 100%.
Har han medvetet chansat och sålt skinnet innan björnen varit skjuten, fullt medveten om att det här kunde hända?
Eller har han slarvat och inte haft koll på alla tänkbara varianter i regelverket vid såna här övergångar?
Lär väl komma en förklaring och då får man avgöra ifall hans agerande känns trovärdigt och begripligt eller inte.
Rent spontant känns det iaf som ett klavertramp
av en SC att basunera ut nåt innan
ett kontrakt är till 110% vattentätt.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Han verkar dock måttligt imponerad av JA och Brynäs i sin krönika idag.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Jag som trodde att målsättningen var att bygga ett bättre lag till kommande säsong, men det är jag det

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Ja, håller med fullständigt. Har sjukt svårt att förstå hur sparkboll, speciellt svensk, kan vara så poppis. Spelet är igång i c:a 10 sekunder, sen har antingen en svensk tjongat iväg bollen blint eller så ligger någon ner och grinar

Fotboll börjar bli samma sak som amerikanska fotbollen. Man håller på och ställer upp i 17 timmar, sen är spelet igång i ett fåtal sekunder innan alla ligger i en böghög på marken

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr: Man behöver inte presentera honom överhuvudtaget innan deadline. Tydligt är ju att Canes gör vad de vill fram till 30/6. Presentera EFTER 30/6.

1 ·
Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer