Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Hade det kostat mer när säsongen summeras om man haft 3-4 milj mer i lönebudget?
Är det värt det att leka knös nu när man går mot slutspelsmiss och ev. kvalserie?
Varför satsa på en budgetvariant av laget när pengar finns/fanns och sponsorer och publik står/stått i kö?
Hade det kostat mer i slutändan om Lars Jonsson och Kimmo Kapanen varit kvar? (För inte är väl Blake Sloan värd 100.000 i månaden...?)
Varför tillsattes inga pengar från din sida när Orszag, Pavlikovsky bl a var lediga på marknaden?
OM vi nu åker ur, vem ska ta på sig ansvaret då mot publik, sponsorer och framförallt mot klubben i sig?
Vad kostar det då att driva verksamheten med hall, personal osv när intäkterna minskas och pengar från hockeyligan och tv-avtal försvinner?
Hur många av sponsorerna är i det läget villiga att ställa upp i en förening som slarvat bort chansen att nå toppen?
Var ska alla unga talanger ta vägen, och hur ska hockeygym och hockeyhögstadiet kunna bedrivas utan pengar?