-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4974)
- Apropå nånting... (188096)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Hade det kostat mer när säsongen summeras om man haft 3-4 milj mer i lönebudget?
Är det värt det att leka knös nu när man går mot slutspelsmiss och ev. kvalserie?
Varför satsa på en budgetvariant av laget när pengar finns/fanns och sponsorer och publik står/stått i kö?
Hade det kostat mer i slutändan om Lars Jonsson och Kimmo Kapanen varit kvar? (För inte är väl Blake Sloan värd 100.000 i månaden...?)
Varför tillsattes inga pengar från din sida när Orszag, Pavlikovsky bl a var lediga på marknaden?
OM vi nu åker ur, vem ska ta på sig ansvaret då mot publik, sponsorer och framförallt mot klubben i sig?
Vad kostar det då att driva verksamheten med hall, personal osv när intäkterna minskas och pengar från hockeyligan och tv-avtal försvinner?
Hur många av sponsorerna är i det läget villiga att ställa upp i en förening som slarvat bort chansen att nå toppen?
Var ska alla unga talanger ta vägen, och hur ska hockeygym och hockeyhögstadiet kunna bedrivas utan pengar?