1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614799 inlägg · 6214 ämnen
3038436 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season 2026-27
JanneH: Ge oss ett tydligt besked Tack! Finns det nått hopp om nödvändig spetsvärvning? Hur ser budgeten ut?
Känns inte bra alls att dif, snor kontrakterade spelare av oss.

Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: En 7/8 back på sin höjd.

Sv: Silly Season 2026-27
Puckat: Komiskt vilken nyhetstorka det är på Expressen. Där Barklund får en helt egen artikel med djupgående analys hur han skall användas etc.

De gör verkligen allt för att försöka hypa upp Löven.

Sv: Silly Season 2026-27
DenRöda: ja med tanke på vilka löneposter som lämnat och vilka som tillkommit så borde det enligt all logik finnas gott om utrymme i lönebudgeten... om det inte är så att att lönebudgeten har sänkts och ledningen försöker mörka detta, eftersom de tror att alla fans är dumma i huvudet och inte kan addition och subtraktion

Sv: Silly Season 2026-27
AIK får 600.000:- av Löven för att släppa nobodyn Alfred Barklund med gällande kontrakt. Blir intressant att höra summan för Hartmann när det sipprar fram

Sv: Silly Season 2026-27
mattias - 74: Helt sjukt att Tkachuk blir invald istället för sådana som Rod Brind'Amour och Zäta

Sv: Silly Season 2026-27
Kulltorp: Nej, men det har ju sagts att spelarbudgeten skall vara den samma i år. Därav får jag inte ihop matematiken?

Sv: Silly Season 2026-27
Kulltorp: Yes och Nubben spånade ju om att det kan bli en till forward som kan lämna, men att varken Hartmann eller denna kommer att ersättas.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen :
Någon som är på årsmötet imorgon bör ställa den frågan.
Hur ser budgeten för lagbygget ut.
Finns det pengar kvar för ytterligare värvningar om det behövs.
Bor själv för långt bort för att medverka.

Sv: Silly Season 2026-27
Kulltorp: Precis, så vi har ju inte så mycket spelrum med budgeten med andra ord.

Sv: Silly Season 2026-27
DenRöda:
Det är väl rätt troligt att Hartmann faktiskt var den som ville bryta kontraktet? Jag tror knappast att DIF, eller någon annan klubb för den delen, jagar spelare med kontrakt i andra SHL-lag om de inte hört att spelaren vill lämna klubben.

Sv: Silly Season 2026-27
DenRöda: Håller med i allt såklart. Men enligt Nubben så var ju delar av vinsten i affären redan allokerad på jänkarna.

Sv: Silly Season 2026-27
Har haft lite semester från skrivandet men jag känner att det började klia så in i helvetet i fingrarna just nu gällande övergången av Hartmann.

Enligt min stora höftning så skulle övergångsbeloppet ligga på mellan 500k-1,5milj. Hade Hartmann bråkat sig ur, så skulle beloppet vara det lägsta. Runt 500k. Men att vi ändå väntade 3 månader från det att Nubben sa att det kan vara en spelare som vill lämna, så tänker jag mig att vi kan ha varit i en relativt bra förhandling. Djurgården behövde rightare och Hartmann är en jäkligt bra sådan, där han dessutom visat bra spel i Tre Kronor. Ingen poängspelare men en otroligt bra rollspelare.
Många spekulerar i att han ligger på en lön mellan 100k-150k. Han hade högre än så. De uppgifter jag hade låg på runt 200k. Vi frigör en stor lönepost plus att vi får en slant över med utköpet.

Jag skulle snarare säga att vi har råd att ta in 1 eller 2 bra spelare i höst/vinter om det börjar gå knackigt. Enligt mig så är det här extremt bra för det innebär att vi har svängrum i budgeten framåt att röra oss med.
Visst, det hade varit klart roligare om vi nu gick för Wallinder, och det skulle vi kunna ha råd med också.

3038436 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.