DIFFEN: Om han inte har en klausul för Schweiz och nått lag norpar honom till nästa säsong istället. Den antiklimax en blir man ju inte så avis på i så fall.
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season 2026-27
SKRIDSKOSKENAN: nä,men trodde det var nutid. Tänkte varför ska han tillbaka.
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Intressant tankegång. Jag tippar exakt samma, möjligen att HV och Löven då hade hamnat under oss i vissa tips... Det har ju f ö blivit en sanning att det var Dahlén och ingen annan som räddade oss kvar. Det är klart man kan se det så, men man kan också se det som en KOLLEKTIV kollaps sista tio omgångarna och att om den inte inträffat hade vi - mycket tack vare Dahlén och Pettersson såklart - till och med kunnat bli topp 6-8, där vi ju låg stora delar av säsongen.
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : håller helt med. är ju svårt att säga att man är glad över tappet av dessa två men nått va ju tvungen att hända. förra säsongen o i synnerhet avslutningen var allt utom bra.
eftersom ja inte har någon spå kula kan ja inte säga att rockaden som skett är rätt, men att nått va tvungen att hända är ja helt bekväm med.
att vi också får in en ny tränare är väll de som känns absolut mest spännande. att det finns en möjlighet att få spelare som var bleka förra året att växa.
vad fan har man mer än hoppet?
eftersom ja inte har någon spå kula kan ja inte säga att rockaden som skett är rätt, men att nått va tvungen att hända är ja helt bekväm med.
att vi också får in en ny tränare är väll de som känns absolut mest spännande. att det finns en möjlighet att få spelare som var bleka förra året att växa.
vad fan har man mer än hoppet?
Sv: Silly Season 2026-27
Söderöver: Man hade ju velat se vart vi skulle bli tippad i tabellen om vi hade haft kvar Dahlén och Pettersson. Förmodligen i botten som vi är nu. Man kan skrika sig hes om tappen av dessa två, men ändå hamnade vi i botten trots att dom öste in poäng.
Personligen hade jag varit sjukt jävla otaggad på kommande säsong om den enda forward som lämna var Boyce, då hade vi alltså värvat enbart en forward.
Ännu mer otaggad hade jag varit om Tommy varit kvar. Då hade jag placerat oss toksist. Nu är man faktiskt spänd på se hur det är ska gå.
Personligen hade jag varit sjukt jävla otaggad på kommande säsong om den enda forward som lämna var Boyce, då hade vi alltså värvat enbart en forward.
Ännu mer otaggad hade jag varit om Tommy varit kvar. Då hade jag placerat oss toksist. Nu är man faktiskt spänd på se hur det är ska gå.
Sv: Silly Season 2026-27
Jugge:
Något som faktiskt talar för att man presenterade honom är ju att han är klar för BIF nästa säsong om han inte får ett nytt kontrakt där borta. På något vis lär man nämna det för supporterna.
Något som faktiskt talar för att man presenterade honom är ju att han är klar för BIF nästa säsong om han inte får ett nytt kontrakt där borta. På något vis lär man nämna det för supporterna.
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Ja, den där sticker ju lite i ögonen såklart. Men spelarna skriver väl kontrakt med out-klausul. Kanske de också borde skriva att det är en köpesumma vid outen isf?
Jugge: Det är ju jättekonstigt att man presenterar honom och inte är medveten om att det pågår förhandlingar på sidan av, eller har inte spelaren förvarnat om det? Blir ju som du säger, en jäkla dumstrut för Alcén.
Jugge: Det är ju jättekonstigt att man presenterar honom och inte är medveten om att det pågår förhandlingar på sidan av, eller har inte spelaren förvarnat om det? Blir ju som du säger, en jäkla dumstrut för Alcén.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Jugge: Däremot tycker jag att vi borde vara lite hårdare på NHL. Att tar de en under kontrakt så skall de få betala för det!
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Alcén får stå med dumstruten på idag! Har man väntat så länge att presentera spelaren så väntar man ju en vecka till om risken fortfarande finns att spelaren kan gå förlorad.
Tyvärr för vår del så gjorde ju Välimäki ett för bra Calder Cup slutspel, Alcén borde ha fattat att risken var stor enda fram till den 1/7.
Tyvärr för vår del så gjorde ju Välimäki ett för bra Calder Cup slutspel, Alcén borde ha fattat att risken var stor enda fram till den 1/7.
Sv: Silly Season 2026-27
TIK_TIK: Jag ångrar mig, är inte alls avis på den värvningen...
Men nog borde det bli nån ändring kring sånt här.
Vi kan inte sitta i knät på NHL hur länge som helst. Detta blir ju bara parodi.
Men nog borde det bli nån ändring kring sånt här.
Vi kan inte sitta i knät på NHL hur länge som helst. Detta blir ju bara parodi.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
Taskigt för Brynäs:
Brynäs presenterade nyligen sin stjärnvärvning Juuso Välimäki, 27.
29 timmar senare är han förlorad.
Backen har skrivit på ett nytt ettårskontrakt i NHL.
Brynäs presenterade nyligen sin stjärnvärvning Juuso Välimäki, 27.
29 timmar senare är han förlorad.
Backen har skrivit på ett nytt ettårskontrakt i NHL.
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
JonteD: Å du e Go & Gla som en Kex-Chokla efter bytet av ordförande.. =)
+ 1
