Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : det där var en liten lustig sak som nyen tog upp i intervjun idag. Vi ska bli en så pass stor klubb så att "experterna" tippar oss automatiskt topp 6 i förhandstipsen!
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : ja det är svårt att sia lixom!
Identiteten på isen kommer sannolikt att ändras med MCL och Gardiner.
Känns som att dom och Gathen kommer stå för en annan ton än Pettersson och Dahlén.
Det tar inget från någon av de offensiva talanger de båda Schweizproffsens har!
Men en ändrad attityd kan påverka ganska mycket i spelet så lite öppen för att det kommer se annorlunda ut kommer man nog behöva vara.
På gott och ont!
Jag förväntar mig inga sjumilakliv på spelare men Genborg kan involveras lite mer i spelet genom att bli bättre med puck och vässa sitt avslut och jag tror han har mer i sig än vi sett.
Heiki har mer i sig med. Vi fick inte ut det och kanske kan det bli lite mer verkstad där
Vi får se. Jag ser fram emot hösten med, så får vi se vart det går åt.
Mediatipsen kanske stämmer men det känns vanligare att dom bommar ändå. Dom hade ganska rätt ifjol men det var ju tack vare en fruktansvärt otroligt jävla usel avslutning annars hade majoriteten bommat tipsen bland media ifjol med
Låt det vara tändvätska
Identiteten på isen kommer sannolikt att ändras med MCL och Gardiner.
Känns som att dom och Gathen kommer stå för en annan ton än Pettersson och Dahlén.
Det tar inget från någon av de offensiva talanger de båda Schweizproffsens har!
Men en ändrad attityd kan påverka ganska mycket i spelet så lite öppen för att det kommer se annorlunda ut kommer man nog behöva vara.
På gott och ont!
Jag förväntar mig inga sjumilakliv på spelare men Genborg kan involveras lite mer i spelet genom att bli bättre med puck och vässa sitt avslut och jag tror han har mer i sig än vi sett.
Heiki har mer i sig med. Vi fick inte ut det och kanske kan det bli lite mer verkstad där
Vi får se. Jag ser fram emot hösten med, så får vi se vart det går åt.
Mediatipsen kanske stämmer men det känns vanligare att dom bommar ändå. Dom hade ganska rätt ifjol men det var ju tack vare en fruktansvärt otroligt jävla usel avslutning annars hade majoriteten bommat tipsen bland media ifjol med
Låt det vara tändvätska
Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Så är det, men då kan man inte kalla det att man har ett samarbete med alla klubbar i Medelpad. Iofs har man en dialog mellan klubbarna men att kalla det samarbete är lite mycket sagt.
Sv: Silly Season 2026-27
Maktankan: Rögle är väl en av medias nya gullegris? Tycker dom hypas varje år, men det kanske är med all rätt dom då tagit enorma steg både på planen och utanför senaste 10 åren.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Vargher85: Vi får nog för evigt leva med att vara blekaste/anonymaste klubb i experternas ögon. Vi och Örebro och i viss mån Rögle. Jag menar, Lakers tog ju t o m en radda guld utan att bli särskilt hypade av expertisen. Dahlén var den ende spelaren experterna kunde namndroppa om väckta mitt i natten, och nu är han borta. Klart vi blir sist.
Men det där med att JVM-trion totalt negligeras blir jag lite häpen över. Liksom att Löven i detta läge tippas högre. Den genomsnittlige experten var ju knappt född när dessa senast var hypevänliga och det är ju inte direkt ett övermått av sus och dus kring den klubbens nyförvärv utöver Wallmark. Märkligt.
Men det där med att JVM-trion totalt negligeras blir jag lite häpen över. Liksom att Löven i detta läge tippas högre. Den genomsnittlige experten var ju knappt född när dessa senast var hypevänliga och det är ju inte direkt ett övermått av sus och dus kring den klubbens nyförvärv utöver Wallmark. Märkligt.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla: kan tänka mig att det kommer ta ett tag innan sammarbetet med Sundsvall Hockey fungerar.
+ 2
I en perfekt värld så stannar han hemma och anser att han redan "gjort grejen" med JVM i och med guldet. Och att det är viktigare att spela med Timrå och kampen att ta allt annat än en 13:e eller 14:e plats.
(Ja eller om stjärnorna står rätt kanske kämpa om ädlare tabellpositioner)