+ 1
Inlägg: 3038967
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 2026-27
Vargher85: Vi får nog för evigt leva med att vara blekaste/anonymaste klubb i experternas ögon. Vi och Örebro och i viss mån Rögle. Jag menar, Lakers tog ju t o m en radda guld utan att bli särskilt hypade av expertisen. Dahlén var den ende spelaren experterna kunde namndroppa om väckta mitt i natten, och nu är han borta. Klart vi blir sist.
Men det där med att JVM-trion totalt negligeras blir jag lite häpen över. Liksom att Löven i detta läge tippas högre. Den genomsnittlige experten var ju knappt född när dessa senast var hypevänliga och det är ju inte direkt ett övermått av sus och dus kring den klubbens nyförvärv utöver Wallmark. Märkligt.
Men det där med att JVM-trion totalt negligeras blir jag lite häpen över. Liksom att Löven i detta läge tippas högre. Den genomsnittlige experten var ju knappt född när dessa senast var hypevänliga och det är ju inte direkt ett övermått av sus och dus kring den klubbens nyförvärv utöver Wallmark. Märkligt.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
Vargher85: Jag kan för mitt liv inte förstå hur alla experter anser att tappet av Dahlen och Emil är större än våra tre utländska nyförvärv.
Jag tycker att vi har gått plus på det bytet.
Men jag kanske inte fattar jag...
Jag tycker att vi har gått plus på det bytet.
Men jag kanske inte fattar jag...
+ 3
Jag har tänkt precis samma sak, angående experternas tips. Det är ovanligt att Timrå har tipsen på sin sida, så att säga. Jag misstänker att man får backa omkring tjugo år för att hitta ett sådant tillfälle.
Med det sagt så har jag inte höga förväntningar på kommande säsong. Nu är inte trupperna klara, så jag tycker det känns oseriöst att tippa i nuläget. Men om jag ska känna efter varthän det blåser så finns det många osäkra kort. Många lag är svårbedömda, och det är ingen vild gissning att något lag kommer underprestera och något kommer överraska.