Agera Nubben?
Förstår verkligen att man vill ha hit nån snabbt nu, men nog hade vi kunnat vänta liite längre än ta hit Machulda.
Teamreux: finns en halv dags inlägg i ämnet, bara att läsa ikapp.
Sammanfattningsvis är han en besvikelse men kan kanske göra nytta och nubben vet nog vad han gör men det luktar panikvärvning. Typ.
Som ersättare för Robban kanske han är helt OK...
Steffe: Svar direkt:
1) Jodå
2) Nej
3) Instämmer. Men om än lätt repititivt tycker jag det varit en ganska intressant diskussion om dagens man.
Han har väl inte sitt jobb bara för att ...
Låt Machulda visa vad han går för INNAN ni dömer ut honom.
"Namn: Ruisma » Svara på inlägg
Sänt: 2006-11-16 20:20:17
Hur fan kan Kerman få spela ännu? Machulda är klasser bättre än finnen."
JO tack Luleå ratade Machulda för Kerman och alla vet hur bra kerman var förra året i rätt miljö Mora. Men nu med Lener i Båset är det bara skit med kerman?
Machulda kommer prestera bra i ett så pass fint gäng som Timrå!!!
Jag tror på honom och om han blir en flopp så får jag stå mitt kast men jag hoppas över allt annat att denn Tjeck nu ska vara nyttig för Timrå!
Nemecek gick ju alltid för sig själv när han var här. vad gäller Jindrich så vet jag inte hur han trivdes....
Då blir ju Machulda bara en breddvärvning och inte en spetsvärvning för den kanske kommer snart.
Men anser man att Machulda är tänkt att ersätta Pärssinen då blir man ju lite brydd....
Men ju mer jag tänker på det ju mer övertygad blir jag att Nubben var i Tjeckien i andra ärenden.. för Machuldas del är det ju bara att lyfta på telefon
Jag vet inte vilka kriterier du har när du bedömmer en duktig skridskoåkare. Men han uppfyllde inte en enda av mina.
I dag kanske han är det, men du kanske är bättre uppdaterad med din direktlänkt till agenternas enade skvallcentral, vad vet jag.
Att du ens tar upp Tenkrat så fattar väl vem som helst att det är lättare att skaka fram pengar till en landslagstjärna än till en spelare som Machulda.
Vänta med att döm ut honom innan du sett honom.
Jag anser att 2mål 5 ass i den tjeckiska serien utifån statatisken inte är bra men inte heller ur kass.. den är Godkänd.
www.hokejcb.cz/stats.asp
Sådana växer inte på trän.
Vi har råd att avvakta 3-4 matcher och få e n "Riktig" spelare än att plocka in någon från gatan. Typ Dr. Sloans linement.
Tänk om vi ändå inte släppt Mandy, då hade vi haft back up så det räckt.
Men som sagt, besvikelsen kommer ju av att man snackat om att inte panikvärva osv. Se vad som händer lixom
Alltså ej gjord!
Han kanske försvinner i alla fall?????
Dock verkar vi vara skadebenägna i år och då är 15 forwards ett ypperligt ta :D
Budgeten kan väl inte vara några större problem när man tydligen var beredd att ge Tenkrat flerårskontrakt.
RocknRolf2: hockeysnacks Sverker Olofsson. Nubben gäst i studion,
RocknSverker2 rasar: *umeådialekt* Vladimir Machulda är svag i egen zon och har sett poängproduktionen gå ner. Är det den här typen av spelare som du tror Timråpubliken betalar entrepengar för att se?
Nubben: Vi har väl framförallt tänkt oss honom som en breddning av truppen med tanke på skadeläget och att våra forwards är hårt matchade. Det finns ett begränsat utbud på marknaden och vi tycker att vi vet vad vi får eftersom han var i Sverige ifjol.
RocknSverker2: Här väntar vi hockeysnackare på spelare ur Tjeckiska landslagets förstafemma, en allsvensk talangfull skyttekung eller åtminstone en spelare på gränsen till att ta plats i ett NHL-lag. Du kommer med en ordinär andra- tredjeformationsanfallare i slutet av sin karriär. Vill du inte Timrås bästa? Är det så? Är det så? Är det så?
Nubben: Jo men det finns bara ett begränsat spelare tillgängliga. Vi tycker det var bättre att agera snabbt och få in avlastning i laget men söker fortfarande spetsspelare.
RocknSverker2: Så du tror att Machulda ska ersätta inte bara Pärssinen utan även Wargh, Hallin och Carlsson! Det är ju helt orealistiskt! Vill du lura Timråsupportrarna? Är det så? Är det så? Är det så? Har inte hockeykonsumenterna i Timrå förtjänat bättre? Är det inte så? Va? Va?
Machulda är en bra kille som kommer bidra med mkt denna säsong får lira första nu med heddan och hahl sedan kommer han kliva ner i andra eller tredje så ingen harm done!
här är lite statestik, dessutom ligger machuldas dåtida lag på position nr 7 i den tjeckiska ligan.
tråkigt med statestiken är att killen har minus 3 i plus minus, (nu blir det gnäll) dock verkar det inte finnas ngn direkt målspruta i detta lag så 7 pinnar på 21 matcher är nog inte så dåligt i alla fall. Denna serie kanske är tajt och det görs inte så mkt mål svårt då att komma upp i statesitken..
men som sagt mins 3 i plus/minus :D
Timrå har inte Färjestads budget utan en betydligt stramare som sääkerligen gick åt att värva stjärnor i höstas.
Det hade kunnat vara värre.
Han hade kunnat heta Blake Sloan.
Och visst, jag vet att jag är en gnällig typ, men vafan Machulda? cmon!
Men... är Machuldas pris ungefär runt genomsnittet i laget eller mer så är det en katastrofvärvning och ett hån mot alla ordinarie i laget som nu tjänar mindre pröjs än han.
Sedan kan man ju undra om ni inte gråter lite väl mycket över spilld mjölk. Det här är inte det sista nyförvärvet.
Dock jag är en av dem som Hoppas! som du redan Märkt :D