Allsvenskan 2013/2014
( och egentligen är fan allt fel med timrå om man ska vara ärlig)
Timrå icon: schyyy ;) nu blir det öl efter 7 dagars arb vecka :)
Tror tyvärr Vargher85 är på rätt spår med Emil Lundberg
Redigerad kommentar
Det är sånna som du som gör att man knappt orkar sig in på HS längre. Heder åt er som orkar.
Men jag gillar läget och nöjer mig med att vi åtminstone är med och tävlar en säsong i Sveriges näst bästa liga, sen får vi ta det därifrån.
Nu väntar vi på den utlovade sista forwardsförstärkningen. Med lite tur är det nån som "har det i sig", det här med att göra lite "enkla" poäng. Då tycker jag ändå att det ser anständigt ut. Mittelimitten av AS-anständigt ut. Blir det så att vi flyttar upp en av våra yngre istället för att värva, ja då är inte gapet nedåt större än att jag tror att vi kommer fightas i botten.
Resultaten nu på försäsongen är ju klassiskt relativt oviktiga, i år för vår del mer än någonsin. Med det unga, oerfarna lag vi har bryr jag mig inte särskilt mycket, snarare tror jag att för bra resultat nu hade legar oss i fatet.
Vad man än tror är det svårt att inte påverkas om man radar upp segrar mot meriterat motstånd. Och ju oerfarnare lag, desto lättare att få in för mycket luft i skallarna och inte inse sådana segrars rätta dignitet. Som är av det obetydligare slaget.
Ett skott från höften: Emil Lundberg är kontraktslös. Skulle inte bli förvånad om Timrå gör ett försök att värva honom.
Nu vill man ju inte tjata sig hes om det här men under de här omständigheterna hade jag varit glad om till och med laget bestått av Kalle Anka & Co
Timrå Icon: Som jag förstått det är det här med en backuppsättningen en medveten strategi. Det snackades ju om en ny variant av rörligt försvarsspel, och då kanske det tarvas spelare av hobstorlek. Den som lever får se om det var ett genidrag eller om det hamnar på 'men vad kul att vi har ett lag, hörrni!!1'-kontot.
mikenomad: Nu förstår jag ju hur et är med ekonomin och att vi ska vara glada för att vi har ett lag och att det antagligen kommer att kunna slippa ytterligare kval iaf. Men jag kräver fortfarande att en trupp ska ha minst 1 utpräglad målskytt av bra Allsvensk klass.
Ett annat orosmoment är storleken på våra backar. Carlsson på 185cm och lite tyngd. 6st på 180cm eller under vilket kan va nog så svårt när en kedja större och tyngre forwards är på besök i zon.
Det är väl mest det att jag tänker att eftersom det ändå är elitidrott vi tävlar i finns det ju en nedre gräns för hur beige en sådan satsning kan se ut. Vi är i desperat behov av (minst) en färgklick framåt.
dr-nix: Har man inte målskyttar så har man inte, däremot kan man kanske möblera om och hitta formationer som fungerar mer effektivt. Eller nåt. Har som sagt inte sett en sekunds träningsmatchande. Dock vidhåller jag träningsmatchernas oerhört ringa betydelse när det gäller prestationer i skarpt seriespel.
Sen är det klart att det blir en tuff säsong. Därom råder få tvivel. Blir det återigen en säsong där vi producerar minst mål av alla lag i serien, så...tja. Vi får väl tänka 'men vi har i a f ett lag på isen!' tills korna går hem.
Bragd-Birger: Lagets bristande förmåga att göra mål är inget som bara kommer lösa sig när säsongen drar igång. Jag är övertygad om att vi kommer se matcher där Timrå lirar "bra" och "är med i matchen" etc. men förlorar med 1-2 eller 0-2 för att de inte lyckats få in puckuslingen i mål i en match de bör ha vunnit med t.ex. 3-2 eller 4-2 under normala fall.
Det har man inte råd med den här säsongen, det kan bli riktigt jobbigt för oss Timrå-supportrar den här säsongen tyvärr.
Tränarna (och laget) bör jobba på rätt hårt fram till seriestart.
En sak som gör mig genuint orolig inför säsongen är att jag inte tycker att man har en förstafemma. Okej tekniskt kommer man ha en förstafemma mot Västerås men den lär inte vara vassare än 3:e vilket är ett jävligt underbetyg för lagbygget som är väldigt ungt (menar att juniorerna är bra men de är knappast världstjärnor än)
Jag hoppas att Nubben presenterar minst ett bra nyförvärv snart.
Hövva.
Om Almtuna och Asplöven går kräftgång,har jag förhoppningargar om att slippa ett kval...
jobbbigaste säsongen kommer det bli sen klubben bildaddes...i särklass....