Allsvenskan 2013/2014
hubbenorlen: Trist, för experterna har alltid rätt...
MrMadhawk hade fjolårets superjumbo Karlskrona på niondeplats, vilket får mig att undra om det är favoritlaget. Själv är jag övertygad om att de får slåss som djur för att undvika kval.
Tilltron till Djurgården förvånar mig också. Visst, man har imponerat på försäsongen, men det betyder inte nödvändigtvis att det kommer att bli samma visa när serien drar igång. Jag är inte heller övertygad om att topptippade lag som Rögle och Västerås kommer att gå som tåget (möjligen då SJ). Tvärtom tror jag att det kan bli en riktigt tuff allsvenska i år.
Redigerad kommentar
fredriko74: Det har nog hänt en hel del på två månader. Det ligger Nubben till last att han sa så då.
Man skulle nog för enkelhetens skull kunna påstå att orsaken till att man inte värvar helt och hållet beror på att det helt enkelt inte finns några pengar att värva för. Och när egentligen det enda vi ska få ut av den här säsongen på förhand är att få se Timrå IK existera även säsongen 14/15 så har jag svårt att se att man jobbar stenhårt för en "spetsvärvning" redan inför säsongsstart.
Redigerad kommentar
T9 levererar inte idag
Redigerad kommentar
Förutom att lägre serie innebär minst en nivå ner kvalitativt på varje lagdel. Vi hade ett profillöst lag elitserien och nu har vi ett profillöst lag i allsvenskan. Jag såg inte vilka som skulle göra poängen i es i fjol och jag ser inte vilka som ska göra poängen i as i år.
Hade vi däremot haft ett lag som åtminstone haft en liten reell chans att utmana i toppen av AS hade jag varit rejält pepp. Nån jävla hockeybilaga har jag inte ens tittat åt och det var många år sedan jag inte införskaffade båda dessa.
Redigerad kommentar
Faktiskt och utan ironi. För så tänker jag mig min hockeyframtid de närmaste åren, att min lust ligger lite i träda. Nu är det nöd som gäller några säsonger. Hoppas att vi överlever i allsvenskan och att sötebrödsdagarna en dag är åter. Jag kan faktiskt känna lite tacksamhet över att öht kunna tänka så.
Roligt är det dock inte men vem fan har sagt att allt ska vara så roligt hela jävla tiden?
Knylan: Den här säsongen av alla säsonger känns det extra meningslöst att läsa vad media har att säga om årets lag och hur bra det kommer att gå. Det kan sluta lite hur som helst.
Den där artikeln var i största del en intervju med Hult så den var intressant att läsa ändå.
dr-nix: För övrigt väldigt intressant att han plockar ut Didrik Strömberg av alla svarthingstar som potentiell genombrottsman.
Att vi överhuvudtaget har en man med namnet Didrik i laget tycker jag är värt hela entrépengen.