Ang Zäta
« Föregående · 572284 · Nästa » Till forumet
Sv: Ang Zäta
pettsson:
Största problemet för detroit var ju gamla dyra kontrakt som vart skrivna innan lönetaket på t.ex lidas och lang som tjänar runt 7,6 mille och 3,8 mille $ och kanske även till viss del signingen av Mathieu Schneider för 3,3 mille oxå .. annars kan kan jag inte påstå dom öst ut pengar på gamlingarna dock när yzerman är den näst högsta resigningen med 1,25 mille
Största problemet för detroit var ju gamla dyra kontrakt som vart skrivna innan lönetaket på t.ex lidas och lang som tjänar runt 7,6 mille och 3,8 mille $ och kanske även till viss del signingen av Mathieu Schneider för 3,3 mille oxå .. annars kan kan jag inte påstå dom öst ut pengar på gamlingarna dock när yzerman är den näst högsta resigningen med 1,25 mille
Sv: Ang Zäta
Salle:
Visst kan det vara så , själv har jag ingen vidare koll på hur GM och coacher kan tänka men visst kan det ligga nått i det
sen tror jag nog Datsyuk kommer få harva i ryska ligan nu efter senaste utspelet så .. finns ju även risk dom kommer behålla rättigheterna denna säsongen och kommer ingen vart så trada rättigheterna inför nästa säsong
Visst kan det vara så , själv har jag ingen vidare koll på hur GM och coacher kan tänka men visst kan det ligga nått i det
sen tror jag nog Datsyuk kommer få harva i ryska ligan nu efter senaste utspelet så .. finns ju även risk dom kommer behålla rättigheterna denna säsongen och kommer ingen vart så trada rättigheterna inför nästa säsong
Sv: Ang Zäta
JanT:
Har en känsla av att det inte är pengarna som är den stora grejen med Z:as tvekan om kontrakt utan längden på ett kontrakt, jag tror att Z.a bara vill ha ett ett års kontrakt för att sedan kunna tjäna lite mer pengar medans Detroit vill "binda" honom med ett 3-4 års kontrakt...
Vi får väl se vad som händer..
Har en känsla av att det inte är pengarna som är den stora grejen med Z:as tvekan om kontrakt utan längden på ett kontrakt, jag tror att Z.a bara vill ha ett ett års kontrakt för att sedan kunna tjäna lite mer pengar medans Detroit vill "binda" honom med ett 3-4 års kontrakt...
Vi får väl se vad som händer..
Sv: Ang Zäta
TIKbiff: Ska man lita på Aftonbladet?www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,695554,00.html
Sv: Ang Zäta
Frisco: Tja, eftersom att Aftonbladet refererar till den artikel som finns i ST blir väl trovärdighetenknappast större för att AB går ut med nyheten. Dagbladet OCH Henrik själv motsäger ju samtidigt detta rykte när man dagens tidning säger att det inte förekommit några kontakter alls under en tid.
Min uppfattning är att det nog ändå mest är en tidsfråga när Zäta blir klar för Detroit. Men att Aftonbladet skulle vara något att lita på? Nej, för jösse namn!
Min uppfattning är att det nog ändå mest är en tidsfråga när Zäta blir klar för Detroit. Men att Aftonbladet skulle vara något att lita på? Nej, för jösse namn!
Sv: Ang Zäta
Dream Team: Tror nog att Mattias Eriksson har lite mer inblick i det hela än vad Gustav Tägström, Patrik Näsberg, Daniel Forsström och Fredrik Söderberg tillsammans har.
Efter ett 20-tal intervjuer (exklusiva) samt en hel del matchsurr, presskonferenser, PR-tillställningar, luncher och resereportage i Detroit tror jag inte Eriksson skriver något utan substans.
Den mannen har likt Nubben - fingertoppskänsla! Och vet vad som kan skrivas eller ej.
Tyvärr för Timrå IK och svensk hockeys del tror jag Zetterberg är förlorad, vilket iofs varit rätt väntat en längre tid trots segdragna löneförhandlingar.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Efter ett 20-tal intervjuer (exklusiva) samt en hel del matchsurr, presskonferenser, PR-tillställningar, luncher och resereportage i Detroit tror jag inte Eriksson skriver något utan substans.
Den mannen har likt Nubben - fingertoppskänsla! Och vet vad som kan skrivas eller ej.
Tyvärr för Timrå IK och svensk hockeys del tror jag Zetterberg är förlorad, vilket iofs varit rätt väntat en längre tid trots segdragna löneförhandlingar.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: Ang Zäta
Knylan: Jag säger bara KOMMISIONEN på SVT! Där har vi beviset på att vi alla borde sitta i madrasserad cell inför elitseriestarten...
Vet att jag vaknar upp kallsvettig om nätterna vilt boxande. Först trodde frugan att jag drömde mardrömmar omsupporterhockey och den "fule" Moverare... Men när jag sedan skrek "Spöa Loa" så anade hon helheten.
Vi är inte värda bättre tidningar än AB! Själv tuggar jag på ett helt knippe rosa "älska fotbollsband" för att lindra fradgan.
Den första "loosepucken" som presenterar ett "jävla" plastband med "Älska hockey" får skylla sig själv...
Ögonröderna blöder!
Ang Zäta, så är väl ingen igentligen direkt förvånad att det löste sig?
Vet att jag vaknar upp kallsvettig om nätterna vilt boxande. Först trodde frugan att jag drömde mardrömmar omsupporterhockey och den "fule" Moverare... Men när jag sedan skrek "Spöa Loa" så anade hon helheten.
Vi är inte värda bättre tidningar än AB! Själv tuggar jag på ett helt knippe rosa "älska fotbollsband" för att lindra fradgan.
Den första "loosepucken" som presenterar ett "jävla" plastband med "Älska hockey" får skylla sig själv...
Ögonröderna blöder!
Ang Zäta, så är väl ingen igentligen direkt förvånad att det löste sig?
Sv: Ang Zäta
KFUS_Timrå: De flesta trådar är oerhört långa och många gånger långt från ämnet..bra att någon nystar upp allt.
För att ändå fortsätta på den aviga tråden så är det säkert "dementia pugilistica", (jag har lärt mig en ny term), som spökar och ställer till det. Punch drunk alltså, något som boxare drabbas av. Apropå proffsboxning och annan "boxning".
Det är doktorns diagnos på detta avvikande svammel på HS.
Zäta är iallafall en levande legend som lyckas precis så bra som jag trott. Även i förhandlingarna med Detroit. Önskar stjärnan lycka till "over there".
För att ändå fortsätta på den aviga tråden så är det säkert "dementia pugilistica", (jag har lärt mig en ny term), som spökar och ställer till det. Punch drunk alltså, något som boxare drabbas av. Apropå proffsboxning och annan "boxning".
Det är doktorns diagnos på detta avvikande svammel på HS.
Zäta är iallafall en levande legend som lyckas precis så bra som jag trott. Även i förhandlingarna med Detroit. Önskar stjärnan lycka till "over there".
Sv: Ang Zäta
Agneijska: Du jag är anställd av Mediekoncernen ST. Jobbar som tidningsbud, läser således båda tidningarna och bär dessutom ut dem. Om det bara varit vid något enstaka tillfälle som Eriksson varit först med senaste hade jag kunnat köpt ditt resonemang om att de hänger på pressläggningen.
Men det finns ju en anledning till varför ST "värvade" över Eriksson från Dagbladet. Högre lön, mer status, bättre förmåner, biträdande sportchef och ett arv i form av Tony Petterssons gamla stol.
Dagbladet var hästlängder före ST en gång i tiden på sporten och ledande på den lokala marknaden. Men så är inte fallet längre.
Sedan Eriksson fick fria händer att restaurera upp ett sjunkande skepp som tog in vatten så har kursen pekat spikrakt uppåt för storebror.
ST hade dessutom den synnerligen goda smaken att släppa in mig på redaktionen vilket inte Dagbladet gjorde.
Man blev helt enkelt för övermodiga och räknade inte med att ST skulle toppa sitt stall med skjutjärnsreportrar som Calle Jonsson, Henning Johannesson, Li´l E´strade, Mattias Eriksson, Fredrik Lindahl, Rolle Engström m fl.
Dessutom har man förmodligen två av landets vassaste bildredigerare i Stefan Nordvall och Kerstin Pettersson.
Man slår inte en sådan uppställning på fingrarna.
ST gjorde alltså en Aftonbladet. Lade in femmans växel, varvade upp i 180km/h, lade sig i omkörningsfilen och brände förbi.
Så kan det gå.
Se och lär lillebror!
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Men det finns ju en anledning till varför ST "värvade" över Eriksson från Dagbladet. Högre lön, mer status, bättre förmåner, biträdande sportchef och ett arv i form av Tony Petterssons gamla stol.
Dagbladet var hästlängder före ST en gång i tiden på sporten och ledande på den lokala marknaden. Men så är inte fallet längre.
Sedan Eriksson fick fria händer att restaurera upp ett sjunkande skepp som tog in vatten så har kursen pekat spikrakt uppåt för storebror.
ST hade dessutom den synnerligen goda smaken att släppa in mig på redaktionen vilket inte Dagbladet gjorde.
Man blev helt enkelt för övermodiga och räknade inte med att ST skulle toppa sitt stall med skjutjärnsreportrar som Calle Jonsson, Henning Johannesson, Li´l E´strade, Mattias Eriksson, Fredrik Lindahl, Rolle Engström m fl.
Dessutom har man förmodligen två av landets vassaste bildredigerare i Stefan Nordvall och Kerstin Pettersson.
Man slår inte en sådan uppställning på fingrarna.
ST gjorde alltså en Aftonbladet. Lade in femmans växel, varvade upp i 180km/h, lade sig i omkörningsfilen och brände förbi.
Så kan det gå.
Se och lär lillebror!
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: Ang Zäta
ernie eagle: Lite information om Zätas kontraktsskrivande, som tydligen är taget från en radiointervju med Ken Holland
"Holland just on Detroit radio. Wings and Zetterberg camp were both shooting for a long term deal. They talked last week and finalized it today. Everyone happy and the reported numbers are correct, $2.65 million per year for 4 years.
Henrik may play center but decision is up to Babcock. Played center in Swedish League las year and Holland thinks he is a better center than winger."
"Holland just on Detroit radio. Wings and Zetterberg camp were both shooting for a long term deal. They talked last week and finalized it today. Everyone happy and the reported numbers are correct, $2.65 million per year for 4 years.
Henrik may play center but decision is up to Babcock. Played center in Swedish League las year and Holland thinks he is a better center than winger."
Sv: Ang Zäta
ernie eagle: all repsekt, men din glorifiering av ST tar jag lika trovärdig som aftonbladets (eller nån annnan kvällspress) dagliga glorifieringar av dem sjävla. Minst 90% av pressen är pinsam jävla skräp som skrivs av penningkåta nollor. Varför lyssnar folk på dem? dem kan dra åt helvete!!!! Åt helvete med dem och all jävla skräpjournalistik
« Föregående · 572284 · Nästa »
Ja för mig är det en gåta hur Detroit tänker?????
Pavel o Zäta måste ju vara oerhört viktiga i dersa framtida lagbygge... Två unga, i stort sett, utvecklade NHL- proffs??
NÄ!
Vad gör dom??
Gödslar med guldflis över de gamla stötarna!!!!!!!!
Jag tackar och tar emot om Zäta blir kvar hos oss... Och de hockeyfanatiska Moskvaborna smackar nog gott över förtärkning i Dynamo... Men hur fasen tänker Detroit???