Apropå nånting...
« Föregående · 2517042 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Skulle det bli Växjö-Örebro i final så är det inget annat än en mardröm! Ska man hålla på Växjö då??? 🤮 Örebro som svenska mästare i hockey 2023 då kan f-n IFK Sundsvall spela i Allsvenskan om några år!
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Samtidigt visar det ju att slutspel och seriespel är nått helt annat. Nästa år går vi för göld!!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Jag har hört av mig till Missing People & hört mig för om de vet något kring försvinnandet av SAIK.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Jag tror de försöker sjunga röd-vit, eller öret?. Men "Kom igen", de leder med 2-0...
+ 1
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Örebro kommer tar guld alltså?.. Skall vi alltså behöva återuppleva detta ännu en gång, att vi är de enda som pressar blivande guldlaget i en matchserie..
+ 5
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Håller med. Kan vara en mental faktor. Från grundserien där det i stort sett bara handlade om Väx-sjö och SAIK. Rögle bjöd upp till fight, men dom är ju ett spelande lag och Skellefteås tyngd kunde avgöra. Nu i semifinalserien möter man ett Örebro som klarar av att stå upp fysiskt på egentligen samma sätt som man själva spelar och vill avgöra matcherna. Här har man en läxa att göra i Schtaan ser det ut som.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag blir mer och mer irriterad av att de inte vill ha kvar Niklas Eriksson som tränare efter en sån här säsong.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Saik är så här långt klart underlägsna Örebro. Vi bjöd betydligt bättre motstånd. Skellet ser fan riktigt små ut
+ 10
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Karlqvist gjorde som mest 68 poäng på 54 matcher i allsvenskan. Bernie står på 63 på 59 matcher..
+ 2
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ja ja tyck båd vi å Örebro spel bättre än Växjö.Skellefte.Frölunna.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Så har vi spelat ytterligare en kvartsfinal som i efterhand kommer ses som den moraliska finalen
+ 12
Sv: Apropå nånting...
{297}: Hoppas att vi tar hit Juolevi ja. Har velat ha hit honom länge. Då blir vi ännu mer att räkna med. Gärna både Juolevi och Bernhardt dom ersättare för Eronen ocj Stenqvist
+ 4
Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Ja puckuslingen ska ju in å dä räck mä å skjut högt å dänn gå in 💪
Sv: Apropå nånting...
bök,stök, kamp,rakt mot kassen,
kasta in puckar
domarn är med oxå
verkar funka
kasta in puckar
domarn är med oxå
verkar funka
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Haha Skellefte ä så kass!!
Dä ha ju inge tempo!
Vi had flått Skellefte i 4 raka 💪💪💪
Dä ha ju inge tempo!
Vi had flått Skellefte i 4 raka 💪💪💪
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Fast troligen bor det mer gamla skeleftebor och runt Skellefteå på bättre avstånd till Örebro än närkingar i V-botten.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Örebro fortsätter med sina styrningar framför mål, verkar funka även mot Skellefteå
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Men HUR kan ett lag ha så sjukt mycket flyt med studsar som gynnar det egna laget??
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Hela bortastå är fullt i Örebro av Skellefteå fans.
När Örebro spelar borta är dom 8 st Örebroare på plats.
Är det inte lika långt emellan? Vilket skämt till supportrar. Plast plast plast…
När Örebro spelar borta är dom 8 st Örebroare på plats.
Är det inte lika långt emellan? Vilket skämt till supportrar. Plast plast plast…
+ 15
Sv: Apropå nånting...
Pyrret: Var från nån annan media med som det stod vi visat nån form av lite intresse för Kinnvall., Innan Höken skrev det där. Kan ha varit Aftonbladet även där. Litar dock inte lika mycket på den tidningen..
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: ja var fasen är slutspelsvibben i övik? Det låter som, och ser ut som, en match i serielunken omgång 20.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Alltså att Kinnvall ens skulle vara aktuell var väl bara för höken skrev ”drömvärvningen” och hade något 1+1 utlägg i sin artikel om Timrås silly?
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Undrar om Kapanen avstod pga skadehistoriken då? Eller att Kinnvall kände plikt att stanna kvar denna gången?
Hoppas Kapanen har nått annat roligt på g nu istället då. 👍
Hoppas Kapanen har nått annat roligt på g nu istället då. 👍
+ 2
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Lägger den härinne med, ingen Kinnvall vad det verkar. Långt gångna förhandligar med Brynäs enligt Silly surr på Aftonbladet.
"Även Johannes Kinnvall, som haft en tuff säsong, men som för bara några år sedan skickade in 40 poäng i SHL från sin backposition, ligger i långt gångna förhandlingar."
"Även Johannes Kinnvall, som haft en tuff säsong, men som för bara några år sedan skickade in 40 poäng i SHL från sin backposition, ligger i långt gångna förhandlingar."
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: jävligt intressant situation!
Slashing mot en oskyddad kroppsdel och en Slewfoot som tenderar att riskera knäskada med då den kommer ganska högt på foten på DIF spelaren.
Vilket jävla smuts från burkölsspelaren.
Men AIK’s tränare blev kölhalad för uppvigling.
Slashing mot en oskyddad kroppsdel och en Slewfoot som tenderar att riskera knäskada med då den kommer ganska högt på foten på DIF spelaren.
Vilket jävla smuts från burkölsspelaren.
Men AIK’s tränare blev kölhalad för uppvigling.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Bara DIF missar gå upp och Växjö missar SM-guldet så blir det bra de här
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Det blir en låååååååååååååååång väntan fram till nästa säsong.
Det är alldeles tydligt det.
Det är alldeles tydligt det.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Jag skulle bli väldigt glad om Weigel blir avstängd från hockey för evigt, vidrig typ. Jag tycker bara inte att det är något som ska anmälas.
Vejdemo filmade inte, fick ont men spelade vidare. Jag hade till och med kunnat köpa en 5+GM på den. Men anmälan och avstängning för den där är bara fånigt när man samtidigt inte anmäler alla huvudtacklingar. Det hade inte inträffat om inte DIF kontrollerat SIF.
Vejdemo filmade inte, fick ont men spelade vidare. Jag hade till och med kunnat köpa en 5+GM på den. Men anmälan och avstängning för den där är bara fånigt när man samtidigt inte anmäler alla huvudtacklingar. Det hade inte inträffat om inte DIF kontrollerat SIF.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Och att tillägga, inte nog med det så drar han ju med han på en solklar tripping på vägen ner, kanske t.o.m kan klassas som slewfoot. Han låser fast benet bakom hans helt med mening.
Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Ja men Vejdemo bedömde nog den som rätt kraftig ändå eftersom han fick halta av isen. Fast om man håller på det andra laget tycker man väl bara att Vejdemo filmar/förstärker.
Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Det är ju i slowmotion man verkligen ser att han tar i med båda händerna likt ett yxhugg, inget litet rapp det handlar om utan ansats.Det är ingen vanlig "spelförstörande" slashing det är ett fult hugg i knävecket med ett syfte, att skada en spelare. Så ser jag på det iaf.
+ 2
« Föregående · 2517042 · Nästa »
