1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614883 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...


Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Daniel ”han håller säkert i SHL” Brickley, herregud vilken tabbe på offensiv blå. Inte direkt första gången han får problem där.

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Modos vakt är lite bättre över dessa matcher, det är nog det som kommer att avgöra.

Sv: Apropå nånting...
ops
1-2

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: känns som att det är ganska mycket ”sassa brassa” över modos ramsor. Vilka har dom, ”kom igen Modo, kom igen modo” och ”öka, kämpa”?

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Det skulle vara en bra idé för MoDo att börja kämpa om de vill vinna. Jävligt mycket finlir och pucktittande.

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Växelramsa: ÖKA! KÄMPA!

Sv: Apropå nånting...
{297}: De gör de verkligen.

Sen så drar man igång vadå? ?Kämpa? KÄMPA.? eller?

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Vet inte om det är nåt med akustiken men det låter som 1/3 av publiken sjunger/klappar och resten är knäpptysta.

Sv: Apropå nånting...
Ohlsson spelar död efter en liten cross på svanken. Förstår vad han menar att Modo är laget i hans hjärta. Han passar där!

Sv: Apropå nånting...
Modos inramning var ju inget att prata om, svagt

Sv: Apropå nånting...
Tips : Modo vinner Slutspelets MVP David Bernhardt

Sv: Apropå nånting...
Hank: tror det här var fortsättningen. han blev ju avbruten för tidigt sist.

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Har han slutat sedan förra gången?

Sv: Apropå nånting...
innekillenskomp: den har inte börjat än iaf. sture pratar fortfarande

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Aja , det går ju att ha matchen imorgon också

Sv: Apropå nånting...
{7043}: En klubb som Västerås har ingen Jonathan Dahlén och har heller ingen budget likt HVs. Sen kommer troligtvis björklöven gå upp så småningom också.

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Matchen försenad?

Sv: Apropå nånting...
åh jesus. nu kom sture tillbaka!

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Yes men då hade vi inget annat val då Dahlén valde att stanna. Hade låtit helt annat om Dahlén drog.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Man kan inte jämföra fina vackra Timrå med andra klubbar. Då vi säger något så menar vi det, ibland lite mer än det vi säger också (top 5 i år t.ex). Andra lag får köra med blyg ödmjukhet men älskar senaste årens jävlar anamma från Timrå!

Sv: Apropå nånting...
{7043}: Fast när vi gick upp senast var vårt mål jävligt tydligt. Nubben hymlade inte då. Det var inget "Vi ska vara ett topplag så får vi se hur långt det räcker" utan det var "Det är SHL som är målet!"

Sv: Apropå nånting...
{7043}: Japp, helt rätt. Det funkar för alla lag, utom Björklöven.😀

Sv: Apropå nånting...
{7043}: plötsligt händer det

Sv: Apropå nånting...
{7043}: Att sätta såna mål som ”vi ska gå upp i SHL det året” funkar aldrig. Vill inte hylla Modo, men deras tankesätt är bättre. ”Är vi ett kontinuerligt topplag varje år går vi upp till slut” är tänket man måste ha.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Laget blir ju ännu sämre om han signar. Men hela den där föreningens självbild är ju efterbliven. Tror dom fortfarande är någon jävla storklubb som ska ta sig upp till SHL med medelmåttor i HA. Jimmie Jansson, Zetterberg osv osv. ”Vi ska upp i SHL 2023”
Hjärndöd förening.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: en sorglig person! Man får vara dum, men inte idiot!

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: När majoriteten av klubbarna inte följer reglerna vet man att förbundet inte har något att säga till om. Borde inte få genomföras några matcher om namnet sitter fel, men i realiteten viker de sig för de pengastarka klubbarna som gör lite som de vill.

Sv: Apropå nånting...
Haha, är karln på riktigt?..
Jag hade inte tagit i Patrik Berglund med tång ens om jag var sportchef i Västerås. Han gör ju inte det jättelätt för sig att framstå som sympatisk med allt annat som ligger bakom honom.

"– Västerås såg mig när jag tränade och frågade om jag vill träna med dem och gå på is så gjorde jag det i fyra månader. De ville att jag skulle sajna och jag ville egentligen det också men laget var så jävla dåligt så jag ville bara hålla mig borta den säsongen. Nu förbereder jag mig för att förmodligen spela nästa säsong, säger Berglund i podcasten. "

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Vad jag förstår så betalar bara förbundet försäkringen för nuvarande kontrakt enligt praxis medan Elias också vill ha sitt nästa kontrakt försäkrat. Vilket skulle kosta mellan 2-3 miljoner.

Sv: Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: EP är tredubbelt så stor.
Förutom hakorna då.

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: ja nu lär man väl sitta och se skiten i a f men hade ju varit så jävla mkt mer intressant att se den där urvattnade turneringen med EP40 i laget. Är hans försäkring så pass dyr då han är en storstjärna som fortfarande är ung? Hur faan hade de råd att ha William Nylander i laget 2018 i s f?

Sv: Apropå nånting...
Synct: väldigt trista nyheter. tänk o sett honom o EK65.

Sv: Apropå nånting...
Synct: Tre miljoner är fler än Tre Kronor.

Sv: Apropå nånting...
Synct: Grymt tråkigt! Hade sett fram emot att se Elias i VM.

Sv: Apropå nånting...
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/jlpbln/elias-pettersson-stoppas-fran-hockey-vm-forklaringen

Ingen EP i VM alltså, tråkigt, hade varit det enda roliga att titta på, typ.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Kul! Skulle vara spännande att se honom i svensk hockey igen!

Sv: Apropå nånting...
Ser att SSK jagar Brattström

Sv: Apropå nånting...
Äre ok om jag paxar Rautios tröja? Lär bli huggsexa om den annars

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Vi är fortfarande i HA. Ödmjuke Ove har talat..

Sv: Apropå nånting...
{9682}: Försök inte Ove. Vet nog hur en modoit fungerar. När ni börjar Oskarshamna er upp till en playin-plats, medan vi går sämre än förväntat, kommer gråtskrattgubbarna+foppasjälvgodheten ligga som ett töcken över Västernorrland.

Sv: Apropå nånting...
{9682}: det är väl det som är problemet med vissa lag, ödmjukheten! Tycker mig se att Modo har kommit en bit på väg! Trilla inte dit igen bara, för då blir det HA!!!

Sv: Apropå nånting...
{9682}: faan nu är du ju nästan mänsklig Ove

Sv: Apropå nånting...
DIF är ett otäckt lag så nu får man återgå till en match i taget. Stressmage. Detta är inte roligt!

Sv: Apropå nånting...
{9908}: Om MoDo skulle snubbla upp så är strecket vår största motståndare och inte TIK. Vi har mjuknat härnere och ser snarare eventuella framtida möten med TIK som en kassako.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ja detta är väl det enda jag ser som positivt med Modos ev. avancemang. Eftersom jag rätt tydligt erkänt att jag älskar att hata mina motståndare så vore det väl lite skenheligt att inte medge att just Modo står för en bra portion i denna kategori. Blir lite av en hatkärlek till deras upptåg.

Är väl ganska precis 10 år sedan vi fick ta del av det där. När vi var i HA var det absolut ett par heta matcher. Men var ju aldrig på samma sätt som i Elitserien. I HA var alltid vår verkliga fiende själva avancemanget. En förlust/vinst mot Modo var bara en grej på vägen. Nu, när bägge är så högt man kan komma, kan rivaliteten få blomma ut i fullskalig nivå igen!

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Laget har fått mitt fax.

Sv: Apropå nånting...
usproperty: Sätt dom i kryllan ikväll Icing-Ove! Och slå stenhårda icing om det behövs ;)

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Ikväll ska väl ändå Modo joina oss efter nästan 10 års kräftgång i allsvenskan? Men som det brukar heta svåraste matchen är när man har matchboll och ska knyta ihop det. Vinst ikväll för DIF och de får vind i seglen och kan ta det till en game 7. Där kan allt hända som bekant.

Jag håller trots allt på Modo nu att de går upp så att vi får våra derbyn. Skiter i att vi går miste om Bernhardt. Vi hittar något bättre!

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Samma här, som uppvuxen i Harmånger-Hudikområdet så var det nästan bara brunassare. Fy f-n vad häcklad man blivit av dem under 50 års tid. Måste erkänna att en viss skadeglädje infann sig när de åkte ur....

« · 2531840 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer