1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...


Sv: Apropå nånting...
Apropå back. Är Eronen helt avskriven förresten? Har ju låtit länge som att han är påväg bort, men inte framkommit något konktret. Lät även som Kapanen hade en dialog med honom. Jag tyckte han var rätt bra på slutet, men lär ju kosta en hyfsad slant att behålla.

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: truppen är vass. Men för att vi ska kunna bli bättre behövs en riktigt topp back! Sedan en stabil back.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: det behövs att Forsmark växer ut till en stabil SHL back! Plus att det kommer in en riktigt stabil pjäs!

Sv: Apropå nånting...
{297}: ja jag börjar bli orolig nu över backsidan. Det vi har just nu lär ju rankas som en av de sämsta inför kommande SHL säsong.

Noel Edfeldt, Tim Erixon, Simon Forsmark, Joonas Lyytinen, Axel Rindell, Didrik Strömberg och Per Svensson.

Edfeldt och Forsmark är i princip helt oprövade på nivån
Erixon och Didde håller en stabil SHL nivå när de spelar någorlunda nära sin egen högsta nivå.
Lyytinen känns som vår på papperet bästa back just nu
Rindell... ja här vill det nog till att han blommar ut lika mkt som alla här inne tror. Tillåt mig tveka att han kommer göra det UTAN en riktigt grym partner vid sin sida.
Svensson duger så länge han inte måste bära allt för mkt istid men han känns inte lika sexig efter gånga säsongens insatser som det han levererade säsongen innan

faan nu blir jag sömnlös i natt igen...

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: låt dom hållas. Kan inte klandra dom för att dom inte har koll på nivån i SHL. Vi har ju både gått upp och misslyckats och gått upp och lyckats. Vi kan ju konstatera att det krävs både en Rattie och en Hanzl i superform för att hålla sig kvar och det lär ju inte krylla av dom på marknaden direkt.

För vår del är det väl frågan om det ens kryllar av Eronen eller Stenqvist-backar, vi har ju våra egna problem där på backsidan.

Sv: Apropå nånting...
jhnd91: syre? om de tror att Bernie skulle bli erbjuden NHL kontrakt då är det nog snarare nån form av giftig gas de inhalerar

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Inte enl EP. Vart hittar du informationen om hans kontakt?

Sv: Apropå nånting...
{9566}: Om vi inte redan haft en massa checking line spelare på kontrakt hade jag gärna haft Bagenda på en av de platserna.

Nu blir han ju dock hemvändare till MoDo så de fick säkert en bättre deal än vad vi hade fått.

Sv: Apropå nånting...
Vargher85: Njae, i trakterna kring Gävle/Sandviken var det högst mängd amfetaminmolekyler i avloppsvattnet utav de europeiska kommuner som var med i mätningen. Region Gävleborg skriver dock ut ADHD-medicin som innehåller dessa molekyler, så det är inte juridiskt att klassa som knark heller.

Det ska poängteras att inga andra svenska kommuner deltog i studien under 2022.

www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/gavle-och-sandviken-varst-i-europa-nar-amfetamin-mattes-i-avloppsvatten

Sv: Apropå nånting...
Vargher85: Det är som om det inte funnits syre i Övik på flera år men helt plötsligt så verkar alla kunna andas igen, och alla krupit upp ur sina hål och fortfarande verkar tro att det är 2007. Kul att se att dom håller en jämn nivå i sin klassiska hybris.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Läste i Modo-boken att någon oroade sig över att Bernhardt kunde försvinna till NHL.

Enligt en färsk undersökning så knarkas det mest i trakterna kring Gävle/Sandviken. Kanske är det sant. Men de mest potenta grejerna har de utan tvekan i Övik.

Sv: Apropå nånting...
Mustard Tiger: Ja och frågar du mig så ska Eronen+Stenqvist pengarna läggas på EN ENDA riktigt jävla bra back. Sedan kan vi chansa i inledningen av säsongen på att nån av Edfeldt eller Forsmark steppar upp lite. Jag vill inte se nån värvning av 2 st mediokra blaha blaha backar

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Han skrev ett år när han värvades. Sen förlängde han med en säsong + om vi gick upp.

Sv: Apropå nånting...
Förstår nu varför vi var nära på att åka ur
Uppladdat:

500x0-f675f857-58ec-426f-933a-14e237c9efe1.jpeg


Sv: Apropå nånting...
Knylan: Det är ju mycket luddigt kring själva kontraktet, helt klart. Det måste vara ett "muntligt" kontrakt om SHL spel då det aldrig kommit nått officiellt mer än uttalanden i media som sagt.

Sv: Apropå nånting...
{10015}: Så: han skrev två år + något år till vid händelse av SHL-spel? Redan 5/11-21?

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Anledningen till den är ganska enkel. Kontraktet gäller bara vid SHL-spel.

Sv: Apropå nånting...
{10015}: Ja, det betvivlar jag inte. Men det som har rört till allt detta är att Modo (från officiellt håll) aldrig kommunicerat ut att hans kontraktslängd sträcker sig även över nästkommande säsong.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jag kan vara ganska nöjd med att vi slipper Bernhardt. Med Stenqvist + Eronen out måste väl pengarna räcka till en tvåvägsgeneral? Känns som det + någon välscoutad billig forward som är rightare från typ ettan så blir det bra det här!

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: vad han tjafsar Emil Forsberg, han får va med på Modos försäsong och köra pullups i hockey målet

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Jo jag har läst flertal ggr under säsong där även Bernhardts agent bekräftat att Bernhardt har kontrakt med Modo om de gick upp. Sen att det är luddigt med att det inte står på EP att han har kontrakt, det gör det ju extra otydligt, helt klart.

Detta är från en artikel i Januari där det kom ut att det blir Timrå om inte Modo går upp.

"Men som alla vet har David kontrakt med Modo nästa år och han hoppas att han ska spela i SHL med Modo, säger hans agent Morten Green till ÖA. "

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Bernhardt sa ju i intervju igår att det är 100% att han stannar

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Enligt vad Modo/Gradin säger, ja. Men inte enligt vad klubben officiellt kommunicerat. Jag gissar att det är av den anledningen han står som klubblös på Eliteprospects.

Det är vanligt att man ser att ett tvåårskontrakt egentligen är 1+1, desto mer sällsynt att ett tvåårskontrakt egentligen är ett treårskontrakt. Om nu Gradin har 100% koll på grejerna, det är en smula märkligt detta.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Oddset på att Garpen för avgå inom 3-2-1?

Sv: Apropå nånting...
dunderklumpen: Jo det har han.

Sv: Apropå nånting...
{7043}: Berätta mer om ryktet

Sv: Apropå nånting...
{297}: Bernhardt har inget kontrakt med Modo.

Sv: Apropå nånting...
{297}: Förstås är det så. Jag ville bara spela på ryktet om att han redan var "klar" för FBK.

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: han och Bernhardt sitter väl i samma båt, dom måste ju stanna kvar då dom har gällande kontrakt?

Sv: Apropå nånting...
Nån som vet vart ifrån infon om att Hedström blir assisterande tränare i J18 kom ifrån? Kan inte hitta nånstans där det är bekräftat.

Sv: Apropå nånting...
Synct: Dickinson blir kvar hos Modo. Som han kommer få ångra sig... 🙈😆🤣

Sv: Apropå nånting...
{9566}: Bagenda känns lite som en Albin Lundin-typ. Han lär inte få lika mycket speltid som han haft i aik denna säsong direkt.

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Skellefte-wernblom

Sv: Apropå nånting...
modomille: Fast man är inte riktigt välkommen att skriva i er bok. Ribban är rätt låg.

#villeskahem

Sv: Apropå nånting...
Simmalugnt: Nä nu blev det fel . Djurgården missade , det såg jag igår. Däremot skjuter Wennerholm upp sin pensionering ett år till

Sv: Apropå nånting...
Gurkan: Men är det inte Feg-Wernblom?

Sv: Apropå nånting...
modomille: Härligt att du läser alla mina inlägg, jag behöver fler fans. Ska jag signa upp dig på mitt nyhetsbrev, det heter ”Sarg ut hela 2023 Modo hockey”?

Sv: Apropå nånting...
Svensk medias gullegris är tillbaka i SHL, nästa år vinner de Stanley Cup, OS-Guld och Nobels fredspris om man får tro experterna.

Sv: Apropå nånting...
{297}: Så är det, Bagenda, känns som om det finns lite utvecklings potential där.

Sv: Apropå nånting...
{297}: Hmm inte så konstigt att man tror det när alla dina inlägg handlar om MoDo. Du är välkommen att skriva i våran bok om du vill.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Japp, få se om Karlin kan få upp han på stegen.

Sv: Apropå nånting...
{9566}: Bagenda är väl en kille för en 4:e lina i SHL i bästa fall? Halloran och Woods är spelare för HA.

Sv: Apropå nånting...
{9566}: Tror Aftonbladet skrev det redan igår, att Bagenda skall vara klar. Säkert en bra värvning men Modos lag består ju redan av idel 3:e och 4:e kedjespelare.

Sv: Apropå nånting...
Såg att Bagenda kom upp i Modoboken, där har Hinken gjort en bra värvning, en spelare med bra spelsinne, även kraftfull och stor. Slår lätt ut Woods och Halloran i hockey kunnande på isen. Enligt mitt tycke.

Sv: Apropå nånting...
modomille: jag förstår att du tror det, eftersom du är modoit. Då menar jag inte att jag är besatt av dig utan att modoiter av natur tycker att det mesta kretsar runt dom 😅

Sv: Apropå nånting...
{297}: Men Olle är du besatt av MoDo?

Sv: Apropå nånting...
Saknas väl bara att Brödernas Väsby tar steget upp. Möter mycket heller Växjö, Örebro m.fl än en massa föreningar som bytt till företagsnamn.

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Är väl ingen större skräll om ryktet om Foppa stämmer. Tobias Wiklund eller vad han heter är väl anmäld för att ha slagit på tjejen hans dessutom. Sen har vi Bartosak och Hanses på det. Nånting fel är det i i vattnet där uppe.

Sv: Apropå nånting...
Ingen tillfällighet att HBO Max nylanserar filmen ”Den sista färden” nu när Modo åter hörs och syns i högsta serien;)

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jag byter gärna Molinder mot Jonte Hedström i båset. Annars kan Hedström dra på sig grillorna och spela igen för oss ;)

« · 2536455 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.