Apropå nånting...
« Föregående · 2634113 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Behövs bättre disciplin i rensningar. De där småfösarna längs sargen som OIKbackarna bara håvar in längs blå kommer straffa sig.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Huring : Det kommer vi säkert att få göra också. EP ser pigg ut också för övrigt.
Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: förra matchen var han godkänd.
Första bytet ikväll: dödar vårt anfall med en oduglig dump till ingen.
Sedan orkar han inte utan går och vilar i två…
Första bytet ikväll: dödar vårt anfall med en oduglig dump till ingen.
Sedan orkar han inte utan går och vilar i två…
Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Jag tänkte beskriv skriva att det viktigaste i kväll är att inte åka ut….
Sv: Apropå nånting...
Som grädde på moset så gjorde Ruohomaa en kanoninsats och avgjorde för sitt Frölunda 😄
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Hade inte klagat på att få in Adam Ollas Matsson från Malmö nästa säsong. Fan ska han harva på där för.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: OJOJ som de blev ikväll 🇺🇿🇺🇿 för dom där som tycker att dom e bäst!!!!🤣🤣🤣🤣
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Nollade hemma mot LHC och Russell hattrick. Fin start på hockeyafton. Sveriges sämsta läktarstämning måste vara i hägges kakburk för redan från nedsläpp var det begravningsstämning.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Malmö har gjort likadant flera säsonger nu..... börjar serien bra, förlorar nästan allt i mitten av serielunken, och börjar vinna många matcher i slutet av serien igen.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Brattström riktigt bra mot Rögle, Håller nollan efter 2 per, 20 skott, fin plock. Lite överraskande.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: iggesundsgängets tur verkar vara slut nu. 2-0 till LHC som går på halvfart.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Viktig match ikväll minst sagt. Det blir inga lätta 3 poäng om ni tror det. Det skiljer 20 poäng i tabellen men Oskars har spelat upp sig på slutet och närmat sig lagen ovanför.
Oksanen är viktig för Oskars och skadade sig senast. Det sägs att han missar dagens match. Se upp för Lodin ikväll. Jag vill se samma inställning som i torsdags med Landers brinnande ögon som drar med sig hela laget. Då får Oskars problem. Blir intressant att se hur det kommer att se ut ikväll. Johansson får gärna spika igen ikväll igen
Oksanen är viktig för Oskars och skadade sig senast. Det sägs att han missar dagens match. Se upp för Lodin ikväll. Jag vill se samma inställning som i torsdags med Landers brinnande ögon som drar med sig hela laget. Då får Oskars problem. Blir intressant att se hur det kommer att se ut ikväll. Johansson får gärna spika igen ikväll igen
+ 12
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Lyytinen är Timrås bästa back i mitt tycke. Tvåvägsback som alltid ger allt och är svårpasserad. Spelar fysiskt och har grym blick för spelet och bra passningar och uppspel. Med honom får Timrå en dimension ytterligare i sitt spel. Jag blir mycket förvånad och ledsen om Timrå inte förlänger med honom.
+ 14
Sv: Apropå nånting...
{10473}: Jag var ärligt talat inte alls insatt i hur kontraktet för Didrik såg ut. Självklart kommer inget att hända med Diddes kontrakt. Jag pratade mer generellt om hur jag ser på situationen i just hans fall. Och kanske att det finns erfarenheter att lära sig av detta mer på sikt. Bör man förlänga ett kontrakt med flera säsonger trots att man är väl medveten om att det finns en alldeles uppenbar risk att spelaren i fråga riskerar att missa ett större antal matcher? Du kan självklart inte värja dig emot otursfaktorn här. Men upprepad skadefrånvaro på grund av en tuff spelstil borde kanske höja varningsflagg lite. Det är som jag ser det.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Senaste matchen var Erixon grym, fick stopp på motståndarna gång på gång.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Helt klart är det så. Ville bara få fram vilka typer av spelare laget behöver. Inte hur skadebenägna dessa är.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Lomond: Loob låg väl även i spetsen för att starta en europeisk superliga där bla några svenska lag skulle bryta sig ur dåvarande Elitserien tillsammans med andra europeiska storlag
Loob med flera hade väl en utredning om det under flera år för åtskilliga miljoner under början av 10-talet?
Där o då var tydligen FBK alldeles för bra för Sverige o ville inte ha att göra med vilka skitlag som helst i Elitserien enligt Loob o Glennert.
Ligan blev aldrig av men kompromissen blev blev väl CHL
Loob med flera hade väl en utredning om det under flera år för åtskilliga miljoner under början av 10-talet?
Där o då var tydligen FBK alldeles för bra för Sverige o ville inte ha att göra med vilka skitlag som helst i Elitserien enligt Loob o Glennert.
Ligan blev aldrig av men kompromissen blev blev väl CHL
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: En förlängning med Didde är väl egentligen inte aktuellt att diskutera va? Han har kontrakt två säsonger till, och hans kontrakt kommer inte brytas.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Absolut. Men här måste förstås de uppenbara riskerna med den här spelstilen vägas emot vad laget får ut av det. Och detta behöver mätas under en hel säsong. Typ: Bang for the buck?
Så länge laget fungerar bra där man har ett spel som t.o.m minimerar skaderisken så är det ju bara att köra. Men den här säsongen är väl snarare ett typexempel på när saker inte gjorts rätt redan från första början.
Så länge laget fungerar bra där man har ett spel som t.o.m minimerar skaderisken så är det ju bara att köra. Men den här säsongen är väl snarare ett typexempel på när saker inte gjorts rätt redan från första början.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Jag kanske var otydlig i vilken genre dessa backar utgör. Stora, tuffa och starka backar som sliter och krigar. Slänger sig framför skott. Alltid laget först.
Erixon glömde jag nämna där som en av dom. Hans spel tycker jag inte direkt är så bra detta år tyvärr. Kanske han hittar sin form igen kommande matcher.
Erixon glömde jag nämna där som en av dom. Hans spel tycker jag inte direkt är så bra detta år tyvärr. Kanske han hittar sin form igen kommande matcher.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Uppenbar tvek på Didde där ändå. Visst, han är först i kön i det fysiska spelet, men hans skadehistorik är knappast till hans fördel. Det är en vågskål vad gäller förlängning av kontraktet där. Didde kan bara spela hockey på ett sätt, men i detta medföljer en uppenbar risk att han blir borta x antal matcher. Det måste ju vara värt det menar jag.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Lyytinen, Didde och Svensson är sådana backar som utgör den typen av stomme laget behöver.
+ 7
« Föregående · 2634113 · Nästa »
X2