Apropå nånting...
« Föregående · 2532512 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
{297}: Modos sportchef Henrik Gradin uttalar sig angående incidenten som enligt honom borde renderat i ett femminutersstraff istället för den 2:a som det nu blev. Ja, det kanske hade varit rimligt, men det spelar väl ingen roll när Modo ändå inte kan göra mål i powerplay.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Det var väl iofs bara allsvensk final, dom skulle ju möta shl-lag om dom vann mot löven. Så nära som dom är nu har dom ju aldrig varit.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Djurgården har bjudit in denne på första parkett imorgon. Ska sitta bredvid Svedeakillen.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Dahlén - Lundin - Hållander
Wedin - Hanzl - Hartmann
Pettersson - Lander - Pääjärvi
Johansson - Värmhed - Andersson
Boyce
Lyytinen - Rindell
Strömberg - NY
Erixon - Forsmark
Svensson - Edfeldt
Hamrin nämnde det lite smått i podden nyss och jag har varit inne på det tidigare också. Att ha 3st första-kedjor kan vara ett framgångsrecept för Timrå tänker jag. Lika mycket speltid i 5v5.
Wedin - Hanzl - Hartmann
Pettersson - Lander - Pääjärvi
Johansson - Värmhed - Andersson
Boyce
Lyytinen - Rindell
Strömberg - NY
Erixon - Forsmark
Svensson - Edfeldt
Hamrin nämnde det lite smått i podden nyss och jag har varit inne på det tidigare också. Att ha 3st första-kedjor kan vara ett framgångsrecept för Timrå tänker jag. Lika mycket speltid i 5v5.
+ 14
Sv: Apropå nånting...
+ 3
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Att fördela istiden lika mkt i 5 mot 5 och sprida ut scoring power över 3 kedjor kan jag eventuellt köpa så länge man hittar tydliga roller i special teams. Dvs en plats i PP ska inte inte vara nån jävla social verksamhet där alla ska få vara med och leka utan här vill jag verkligen se att man toppar upp och spelar ihop sig
+ 3
Sv: Apropå nånting...
{8179}: Jag hoppas också lite på back faktiskt. Eronen är inte avskriven ännu vad det verkar.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Tråkigt att Dahlen inte blir uttagen till VM, men rätt väntat. Han var blek mot Norge senast. Lander verkar ha tackat nej till VM. Så blir nog bara Eronen med timråanknytning som spelar VM eventuellt.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Hoppas dock på nån som är mer komplett än Eronen, om det bara ska in en back till dvs.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{8179}: Man tackar absolut inte nej till en back på 187cm. Rörlig, snabb, fysisk och har en spel-iq på 150. Lägg till rightare på det så!
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: ”huligan” är man det per automatik om man tänder pyroteknik?😅
+ 4
Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Idén blir särskilt dålig i en arena som bara består av läktare byggd i trä.
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Uppskattar att dom tog med CHL även fast det är något som vi aldrig kommer att spela
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Ser att Sundsvik och Wingerli lämnar Skellefteå.
Jag hade inte sagt nej till nån av dom.
Jag hade inte sagt nej till nån av dom.
+ 10
Sv: Apropå nånting...
"Inget Svenskt lag har någonsin vänt ett 1-3 underläge i en final"
Möjligen kallades inte vår matchserie mot Kallekrona "final" utan "kval". Men jävligt krystat om inte vår vändning där räknas med då det var motsvarigheten till den matchserie vi har nu
Möjligen kallades inte vår matchserie mot Kallekrona "final" utan "kval". Men jävligt krystat om inte vår vändning där räknas med då det var motsvarigheten till den matchserie vi har nu
+ 18
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: På tiden att omklädningsrummet renoveras. Blir spännande att se resultatet!
Sv: Apropå nånting...
mikenomad:
Exakt den där t-shirten (fast min egen) blir det på jobbets grillfest nu på lördag. Har längtat efter att få använda den igen (bär förvisso rödvit överdel som arbetsklädsel vilket aldrig känns fel). Gillar också att de vagnar man kör är rödvita (se bild). Finns tyvärr bara en man kan snacka om hockey på det där stället och han kommer från Jönköping.
Exakt den där t-shirten (fast min egen) blir det på jobbets grillfest nu på lördag. Har längtat efter att få använda den igen (bär förvisso rödvit överdel som arbetsklädsel vilket aldrig känns fel). Gillar också att de vagnar man kör är rödvita (se bild). Finns tyvärr bara en man kan snacka om hockey på det där stället och han kommer från Jönköping.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
mikenomad:
Självklart måste vår vändning mot Karlskrona räknas. Var ju dessutom mot SHL-motstånd. Patetiskt av AB att missa en sådan uppenbar grej.
Självklart måste vår vändning mot Karlskrona räknas. Var ju dessutom mot SHL-motstånd. Patetiskt av AB att missa en sådan uppenbar grej.
+ 11
Sv: Apropå nånting...
Lite märkligt att JJ inte är uttagen till matchtruppen för SWE. Högberg får chans på chans
+ 1
Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Det framgick inte av den bifogade artikeln att händelsen ägt rum just där. Jag tog för givet att det istället hänt i NHC.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Puckat: Haha man är ju så sjukt beroende av att se hockey live i dessa tider 🙈🤣 Och när man sitter och kollar efter vilka alternativ det finns denna vad jag trodde helt hockeybefriade torsdag så dyker detta upp. Ingen Jacke, ingen Dahlén, men det är ju hockey!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Serien mot KHK var ingen final, utan en kvalserie.
Korrekt av blaskan. Men journalister being journalister och styr innehål i trånga korridorer för att skapa storslagna rubriker.
Korrekt av blaskan. Men journalister being journalister och styr innehål i trånga korridorer för att skapa storslagna rubriker.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
SebastianH: kvalserie var det ju inte egentligen heller, den hade de väl slutat med nåt år innan? Detta var ju när två lag från shl mötte vinnaren från hockeyallsvenskans final resp vinnaren av playoffspelet, ganska likt nuvarande upplägg fast två lag hade möjlighet att gå upp.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
SebastianH:
Menar att den borde räknas som en slags ”final” ändå. Har ju inte varit särskilt många HA-finaler hittills. Fast ingen är väl särskilt förvånad.
Menar att den borde räknas som en slags ”final” ändå. Har ju inte varit särskilt många HA-finaler hittills. Fast ingen är väl särskilt förvånad.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
För er som har hockeyabstinens så är det avgörande match 7 i Schweiz mellan Servette och Biel på C more mix.
Servette gjorde nyss 1 - 0 genom Vatanen.
Servette gjorde nyss 1 - 0 genom Vatanen.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Tack! Sveriges match i Umeå mot Finland, som inte gäller ett piss, var ingen direkt höjdare att titta på.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Att det är game 7 i Schweiz mellan vad som bör vara säsongens bästa lag och det som presteras är det här? Samt att hallen i Genève inte imponerar, Västerås IK ringde och undrade varför Genève snott deras hallritningar.
Inte går någon spelare till Schweiz för att spelet i ligan håller högre kvalitet i alla fall.
De sanna skälen är tre L:
Lönen
Lägga sig i sängen hemma efter bortamatchen
Låg skatt
EV Zug har bra faciliteter för egen utveckling, men det är en knepig väg till NHL i förhållande till att spela i SHL.
Hade en varit Luleåsupporter hade jag varit lite fundersam på klubbhjärtat hos förra säsongens härförare.
Inte går någon spelare till Schweiz för att spelet i ligan håller högre kvalitet i alla fall.
De sanna skälen är tre L:
Lönen
Lägga sig i sängen hemma efter bortamatchen
Låg skatt
EV Zug har bra faciliteter för egen utveckling, men det är en knepig väg till NHL i förhållande till att spela i SHL.
Hade en varit Luleåsupporter hade jag varit lite fundersam på klubbhjärtat hos förra säsongens härförare.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: För er som saknat strimmorna så har Genève i alla fall lite cheerleaders i mitcirkeln nu i periodpausen...
Inte längre förvånad över att SHL dominerar i CHL, det är väldigt höga toppar och djupa dalar i spelarkvaliteten i bägge lagen. Kanske utvecklande för svenska tränare?
Brynäs nya coach lär i alla fall inte bli chockerad över nivån i Hockeyallsvenskan, för det är Hockeyettanklass på visa insatser i den här finalen.
Genèves "top scorer" lägger en lös vobblig flippmacka rätt in i det egna slottet i ledning 3 - 0?!
Inte längre förvånad över att SHL dominerar i CHL, det är väldigt höga toppar och djupa dalar i spelarkvaliteten i bägge lagen. Kanske utvecklande för svenska tränare?
Brynäs nya coach lär i alla fall inte bli chockerad över nivån i Hockeyallsvenskan, för det är Hockeyettanklass på visa insatser i den här finalen.
Genèves "top scorer" lägger en lös vobblig flippmacka rätt in i det egna slottet i ledning 3 - 0?!
Sv: Apropå nånting...
Ja...haaaaaaaa mendåsådåvetvityp
Edvin Hammarlund anmäldes inte för crosschecking.
Domarchefen Björn Wettergren förklarar varför Djurgårdsbacken inte riskerar att stängas av.
? Det bedöms vara en oaktsam highsticking eller crosschecking, men mer att han tar emot än att han våldsamt driver igenom en crosscheckingrörelse, säger han.
Edvin Hammarlund anmäldes inte för crosschecking.
Domarchefen Björn Wettergren förklarar varför Djurgårdsbacken inte riskerar att stängas av.
? Det bedöms vara en oaktsam highsticking eller crosschecking, men mer att han tar emot än att han våldsamt driver igenom en crosscheckingrörelse, säger han.
+ 2
« Föregående · 2532512 · Nästa »

