1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614851 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...


Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Ska inte publiken gå hem snart?

Sv: Apropå nånting...
Det blir Brodin (dif ) eller Vela (modo )

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak:

Garpen och Stoppel borde man bara sätta handfängsel på och piska jävligt hårt.

Sv: Apropå nånting...
Det jag tycker är värst/sämst/hatar mest är Sundsvallsbor som håller på Modo.

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Jag tror att det bara är i SHL man måste gå och spela innebandy om det blir förlängning.

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Du kan hockey!

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Mycket billig utvisning på helt fel spelare. Beställd från högre ort luktar det.

Sv: Apropå nånting...
Mer och mer Djurgården. Gillar deras snabba uppspel och deras ungdomskedja som spelar inspirerande. Rensfelt dark joker. Schilling kanske sätter sitt fjärde självmål i slutspelet. Vem vet.

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Det är precis sånt man vill ska avgöra en final, en avbruten klubba som kastas iväg? Låt lagen spela, Modo har haft en sån otrolig fördel av domarna hela serien men man har också varit marginellt bättre så det flyger under radarn.

Sv: Apropå nånting...
{9682}:

Ja, och särskilt när jag är besinningslöst förbannad.

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Som Forsberg…

Sv: Apropå nånting...
Villervalla:

Det jag tycker är värst/sämst/hatar mest är Sundsvallsbor som håller på Sundsvall.

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Timråbor som håller på Sundsvall då? Finns dom?

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Är det okej om man håller på NSK?

Sv: Apropå nånting...
Chrille:

Nej, de finns inte.

Sv: Apropå nånting...
Har någon sett Svedeamannen? Vore kul o se hur pulsen är där nu.

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak:

Ja, NSK är okej.

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: men Sundsvall Hockey är väl som IFK Sundsvall, dom har blivit uppäten!

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Haha, DIFs kostymnisse står och pratar om vad ishockey verkligen är - framför kameran passerar publik i fotbollströja efter fotbollströja.

Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae:

Tja, de kunde ju intervjua någon som inte representerar DIF för en gångs skull…

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Om du kollar på de så gillar de Modo.

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Haha den var bra!

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: De har inget seniorlag längre, jag hoppas de tar upp det igen.

Sv: Apropå nånting...
Chrille: Japp de gör ju det, jag känner ett par stycken. Ena har även spelat i Bergeforsen, troligen bitter bara.

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Sv: Apropå nånting...
JAAAAAAAAA! DJURGÅRDEN!!

Sv: Apropå nånting...
Klockan klämtar, seger Dif.

Sv: Apropå nånting...
Jahopp en game seven väntar.

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: välkommen till Timrå kan vi snart säga till David Bernhardt

Sv: Apropå nånting...
Det är självklart att vi ska en Game 7, härligt

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Förläng lidandet bara, för oss som inte vill ha upp något av lagen! 😤

Sv: Apropå nånting...
Tror Kulltorp är gårdare, två ggr måste han jubla i forumet herregud

Sv: Apropå nånting...
{9908}: 😂

Sv: Apropå nånting...
Fy faan det är fredag och vooodooo torskar. Det har man varit med om förr så att säga. Känslan är fantastisk. Kom igen nu Kruger och lira på söndag!

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Herrejävlar vilken nerv i serien. Sjukt spännande på söndag. Do or die för båda lagen.

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Ajjemen, 2 jublingar är fler än 6 fingrar..

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: fram med näsdukarna, nu blir det en game 7.

Vill lägga till att det blev precis som jag sa förutom att Modo inte hade så mycket press i period 4.

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Fruktansvärt att vara supporter till nåt av lagen.
Jag tyckte att det var nog så spännande o jobbigt när vi städade av Djurgården i 4 raka.

Sv: Apropå nånting...
{9908}: har vi tur stoppar corona finalen och shl beslutar att ställa in säsongen och stänga upp och ner flyttning... I kid

Sv: Apropå nånting...
Nu njuter cmore. Man kan tro att djuren har gått upp. Och Gringarpen myser...

Sv: Apropå nånting...
Jag ska åka upp på söndag o se matchen live. Djurgården blir första laget som vänder 1-3 till vinst. Historiskt!

Sv: Apropå nånting...
{9037}: Vad gjorde vi mot Kallekrona när vi gick upp då?

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Ah, du vill beställa en Oskarshamn & co? Plusmeny på den? 😏

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: då vann vi dessutom mot ett lag som kom från shl..det här är ju en allsvensk final mellan två allsvenska lag.

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: ja sorry jag var lite snabb där på tangenterna 😀 Haukeland o Dahlen från den serien 😀

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: den matchserien var ju de facto värre än det här. Då var det på liv och död. Förloraren i den här serien vaknar ju "bara" upp till samma verklighet som dagen innan. Det vill säga hockeyallsvenskan igen.

Men never the less: en jävla nervositet så klart. MoDo -fansen får hoppas att spelarna i Modo gjort sig av med allt slarv. För maken till slarv får man leta efter. Dessutom kan dom ju hoppas att hockey-guden övergett Dif för en match.

Helt öppet och jävligt spännande. Är glad att jag bara är bisittare till spektaklet och inte investerat några känslor i det.

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Klockan slår klockan slår

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: 🤢🤮

Sv: Apropå nånting...
Karlsson74: ledde inte Modo med 3-1 i matcher det året Leksand vände och fick Svedeamannen att kasta matchprogrammet?

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Modo kan mycket väl ta hem det här i slutänden men jag tycker Karlins gäng saknar ödmjukhet inför uppgiften. Det är kommentarer som ”vi har vunnit 7/9 här nere, vi vet hur man ska vinna” och ”vi ska vara bättre i djurgården i den här perioden” osv.

Modo hockey har ett enda läge. Det är full gas framåt, endera överrumplar man motståndarna (vilket man stundvis gör) eller så går man bort sig i defensiven (vilket kan visa sig bli helt avgörande i matchserien).

Karlin i synnerhet tycker jag totalt saknar ödmjukhet. Han visade det då vi slog ut Västervik och han visar det nu. Inte en gång har jag hört honom ta på sig en förlust, det är alltid spelarna som inte följt planen eller nån enskild individ som tabbat sig eller domarna som varit för dåliga.

« · 2534075 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.