1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614825 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...


Sv: Apropå nånting...
{297}: Låter som att det knappt finns deg till en etablerad back så 2 känns ju osannolikt.

Sv: Apropå nånting...
{297}: Ja man tycker ju det men jag får inte dom signalerna när man läser Kapanens tankar. Varken Edfeldt eller Forsmark är ju några jättetalanger i grunden och vi hade nog behövt en spetsigare och mer etablerad backsida för att kunna ha in dom som bredd egentligen.

2 backar in är ett måste, Kapanen får bara se till att hitta pengar till dom backarna. Eller åtminstonde en kvalitetsback in i allafall.

Sv: Apropå nånting...
{297}:

Jag tror att det kontaktnät som gradin och grundström byggt upp genom att vara scouter i nhl kommer göra att vi har chans att hitta spets från ahl.

Deras säsong är ju långt ifrån slut och det blir spelare tillgängliga långt in på sommaren.

Sedan sägs det ju att gradi har ett par klara för shl, bland annat en målvakt och David rundblad.

Tror vi kommer ställa ett ok lag på isen för att vara en nykomling. Sedan kommer vi såklart få slåss för att undvika kval.

Men litar stenhårt på gradin och karlin här. De har redan varit tydliga med att de kommer lånas ut spelare och brytas kontrakt. Tror inte de kommer köra samma strategi som nubben gjorde.

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Jag är inte så säker på det när man läser Kapanens uttalanden som sagt. Han har varit väldigt rak och tydlig hittils med den info han gått ut med om lagbygge och är nog ärlig med att det inte finns så mycket pengar kvar att röra sig med.

Jag blir väldigt fundersam på om han ansåg Bernie som en tvåvägsback dock som sagt.

Sv: Apropå nånting...
Trodde inte man skulle kunna hata Emil Forsberg mer men denna kväll fortsätter med att överraska en!

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Verkar vara klart att vi möter Modo hemma redan den 23:e september!

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Ja ni har ju inte HV71’s pengar så sannolikt kör ni en annan taktik. Alla lag väljer före er förutom de som redan har full trupp så det gäller nog för hinken att gnugga geniknölarna.

Sv: Apropå nånting...
Sportbladet avslöjar : Målvakten Carl Lindbom som Sportbladet tidigare har avslöjat lär hamna i Färjestad. Enligt två av varandra oberoende källor är Noah Östlund muntligt överens med Skellefteå nu när Djurgården inte går upp.

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Modosupportrarna körde alltså ikväll efter avancemanget, "den som inte hoppar är en Timråit".
Det finns helt klart en rivalitet lagen mellan och det kommer vara känslor på läktarna helt klart.

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Detta inlägg om Emil P skrev jag här för över 1 timme sedan...

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Dom körde väl också ”hata djurgården” när lagen ställde upp för ceremoni så pure class rakt igenom.

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Grattis!

Dryghet åsido så såg jag ej det

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: den pojken har det inte lätt, han är inte så smart!

Sv: Apropå nånting...
{297}:

Tydligen hade vi ändå intressanta spelare som andra ville ha t.ex Bernhardt, Woods, dickinsson och aagaard men nu får vi chans att jobba vidare med dem.

Samtidigt kanske hv:s pengar var ett problem, man köpte etablerade namn som miele, bödkker mfl. Men var dessa bäst för laget. De köpte dyrt för att de hade pengar och fans förväntade sig det, men byggde man ett bra LAG?

Jag tror ju att det är viktigare att hitta rätt spelare och karaktärer än att köpa cv och namn. Kolla på Oskarshamn t.ex.

Där tycker jag gradin/karlin har visat att de vet hur man bygger ett lag. Som nykomling är det viktigaste att hitta spelare som vill framåt i karriären och utvecklas.

Jag ger dom en chans iaf.

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Sen är det lite skillnad ändå. Det brukar vara lite lättare för spelare att komma in i en fungerande och etablerad organistation med rätt förutsättningar.

Ni börjar trots allt lite på scratch och skall bygga upp nånting. SHL är snarare 2 steg upp från HA. Jag kan säkert ha fel men ni lär får en tuff första säsong som alla andra.

Vad gäller Oskarshamn så var ju både de och Leksand ett slagpåsegäng första säsongen och de böev räddade av den berömda Coronan. Efter det kunde de få lite mer stabilitet.

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Hata Giffarna...

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Jag vill påstå att det bara är Bernhardt, av dom spelarna som du räknar upp, som borde vara aktuell för SHL och som gör ett bra slutspel. Woods och Aagard, behåller ni ens dom? Dickinson spelade skadad säger du och ska normalt motsvara Robin Hanzl, vi får väl se vad hand kapacitet är. Det är en jäkla skillnad att bära ett bottenlag på axlarna och kliva in som 3:e lina-joker i ett etablerat SHL-lag.

Vilket SHL-lag ville ha Aagard förresten?

Sv: Apropå nånting...
Tack för allt stöd här! Vi ses i höst. Ove kommer att vara ödmjuk. Ove kan hockey.

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Vi hade några med upp som man trodde skulle färga hyfsat i SHL också, men icke. Ligan har dessutom blivit starkare sen vi gick upp.
Oskars blev räddade av pandemin första säsongen så dom har fått en gratischans att bygga vidare på den svåra nykomlingssäsongen.

Det ska hursom bli intressant att följa erat lagbygge i sommar.

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Ja en målvakt är klar.
Uppladdat:

500x0-screenshot2023-04-30-22-59-42-847seexpressenlauncher.jpg


Sv: Apropå nånting...
Jag är rädd att jag jinxade belgaren. Selby gjorde nyss ett sällsynt 147 maximum-break.

Sv: Apropå nånting...
{9682}: Framförallt ska du på Färjestad borta i höst! Det var inte igår.

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Härligt, Modo har hittat sin hylla att värva från.

Sv: Apropå nånting...
{297}:

Nu hittar du på igen, jag sa att jag tror dickinsson gör mer poäng än hartman gjorde detta år och kan närma sig hanzls produktion från detta år ifall han lirar i shl nästa år. Skrev även att hanzl är en mycket mer komplett och bättre spelare.

Håll dig till sanningen tack!

Vilka spelare som skulle vart får du läsa dig till själv.

Ja vi bygger gärna vidare på Woods, aagaard och dickinsson nästa år och även Bernhardt. Bra att ta med spelare som känner till spelsystemet och klubben.

Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: De kommer få så mycket spö. Korvbricka på vägen ner.

Sv: Apropå nånting...
Mordor börjar med att möta SAIK borta

Starkt att börja med en stor torsk

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Vad jag inte skrev är att du befinner dig på en helt annan planet i dina förväntningar på medelmåttiga allsvenska spelare. Men nu skrev jag det. Tar fortfarande bettet på boyce - dickinson. 500 spänn till vad som helst som inte gynnar din skitklubb.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik:

Ja det är nog ingen som tror annat. Vår VD sa själv efter matchen att det bara handlar om att överleva nu.

Det vi fans också, klarar vi att undvika de två sista platserna är det en bragd.

Men gillar vårt lagbygge och det sätt gradin/karlin bygger lag på med tydliga roller och rätt karaktärer.

Därför tror jag vi har en ok stomme att gå vidare med och sedan krydda med spets. Behöver t.ex en helt ny förstakedja och spets samt minst 2 riktigt vassa backar och två nya målvakter.

Gissar på följande in

2 målvakter
2-3 backar
4-5 forwards

Sv: Apropå nånting...
Grattis MoDo, ser fram emot derbyn i höst!

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: "All heder åt Kruger!"

Nä, all avstängning är vad han borde haft.

Sv: Apropå nånting...
{297}:

Undra vem som är på en annan planet? Du som inte ens hade koll på kontrakt och hur det ser ut med transfers mellan shl och ha när vi diskuterade Bernhardt.

FBK hade tydligen signat med Dickinsson, var de och drog i Boyce också.

Nu är det ju så att Woods, dickinsson, Bernhardt och aagaard inte är medelmåttiga allsvenska spelare. De alla tillhör toppskiktet. Dickinsson är tillsammans med kruger seriens bästa center och det han visade upp innan skadan var riktigt bra. Sedan att han haft det tufft i slutspelet med benbrott och 4 mån utan träning är inte så konstigt.

En bra sommarträning och han gör 20-25p i shl.

Sedan är han inte vår förstacenter i shl, det tror jag du också fattar.

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Emil sysslar ju med lite en kärringsport så det han säger ang hockey och katten skiter lägger vi som kan nånting i samma påse...dessutom lär han aldrig spela i Giffarna mer....Främst Pg av att Giffarna just nu och under lång tid frammåt är ett skitlag utav rang..

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Lööke och Lundin tillhörde också ”toppskiktet” i allsvenskan 😂. Tar du bettet på Boyce - Dickinson eller inte?

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Ja det blir en del kontrakt att riva för Hinken. Det blir inte gratis..

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: 4 - 0 * 2 och Västernorrland = 08 = Djurgården i Hockeyettan inom fem år - bekräftat.

Man får väll drömma?

Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: I Västernorrland, vilket lag hejar du på där?

Sv: Apropå nånting...
{297}:

Ja och Lundin var er andracenter er första säsong.

Så varför skulle inte dickinsson hålla. Vet inte ens vad bettet på boyce var.

Men du är rätt feg, om jag kommer med ett vad där jag kommer få skänka 500kr till er ungdomsverksamhet eftersom du är så säker på din sak så tar du det inte.

Jaja vi får se nästa säsong. Tror alla modoiter är glad över att vi får behålla våra ledande spelare istället för att se dessa gå till shl och lyckas i någon annan klubb.

Nu ska jag ut och fira, du får ta en gravöl nu eftersom det märks hur bitter du är över att modo gick upp.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Kul var ju att Bernhardt inte sjöng med :-)

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Det kommer inte att räcka, är jag rädd för. Ni faller precis som alla andra nykomlingar in i en övertro på eget material.
Sanningen är att ni har högst en handfull spelare som platsar i ett medelmåttigt SHL lag.

Sv: Apropå nånting...
{297}: För att vara en riktigt partypooper tänker jag redan nu antyda att Modo kommer få det ruggigt svårt i SHL nästa år. Jag ser ärligt talat knappt någonting i den nuvarande truppen som går att bygga vidare på. Visst, Bernhardt är ruggigt bra offensivt och de har en del habila rollspelare, men sedan...

Nej, Timrå har varit nykomling två gånger under de senaste åren och där har vi fått lära oss hur stort steget mellan serierna är. Modo kommer behöva förstärka rejält, och eftersom kvalspelet drog ut på tiden så har de inte särskilt gott om tid på sig.

Jag tror att det finns en överhängande risk att Modo kommer behöva kvala för att hänga kvar i SHL. Men det finns en faktor som talar för laget: Karlin är en grymt bra tränare som lyckades formidabelt med Västervik, trots knappa resurser. Det kan bli Modos trumfkort. Jag tvekar på att det kommer räcka till att säkra kontraktet redan i grundserien, men det kan gott och väl vara det som avgör ett kval till Modos favör.

Så tipset inför nästa års "hänga kvar-kval": Modo - Linköping, 4 - 2 i matcher.

Sv: Apropå nånting...
Vargher85: Karlin är en duktig tränare i allsvenskan ja, när han varit tränare i SHL så har han 100% fått sparken.

Sv: Apropå nånting...
Synct: Ta den inte så hårt, jag är generellt förbannad ikväll.

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Visserligen, men det Mora han basade över var svagt.

Sv: Apropå nånting...
Rytter: feg? Om du väljer att skänka pengarna till rädda barnen om jag vinner så lovar jag att sätta in motsvarande summa till Timrås ungdomsverksamhet om du mår bättre av det. Just mina privata bidrag till klubben i mitt hjärta skäms jag inte för. Varför jag ens driver den här löjliga diskussionen vidare är för att du förslår det patetiska i att skänka pengar till en redan välmående hockeyförening när det finns människor som har det tufft på riktigt ute i samhället, det var därför jag föreslog att pengarna går till en hjälporganisation istället.

Precis som med dom flesta modoiterna så svävar dina fötter en bit ovanför marken men jag lovar att om du skänker pengarna till någon som har det tufft på riktigt så kommer du landa lite.

Sv: Apropå nånting...
Vargher85: Freddan var också en grymt bra hockeytränare i HA! Jag ser samma brist på försvarsspel hos Modo som hos oss när vi gick upp sist!

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp:

Ja och det väl de spelarna vi pratar om här, det är ju dem vi är glada över att få behålla och bygga vidare på. Vore ju idiotiskt att släppa sina bästa spelare.

Att däremot ta ner dem ett steg i kedjorna och låta dickinsson börja i en andrakedja ser jag som rätt bra för en nykomling. Sedan måste det in en center av hög klass såklart, det tror jag alla förstår. Vi kommer nog ha en ny förstakedja och ett nytt första backpar.

Här inne låter det ju som ni tror att vi modoiter tror att vårt nuvarande lag håller för play in. Men vi kommer ju givetvis förstärka.

Vi är nog alla medvetna om att fösta året bara blir att överleva och undvika de två sista platserna är en bragd.

Men skulle gärna vilja höra olles lösning för oss, om inte ens stjärnorna som Bernhardt, Woods, aagaard, dickinsson duger. Vad ska vi göra kicka alla och börja på vitt papper?

Är inte det en ganska idiotisk idé då vi är sent ut på marknaden för att värva?

Sv: Apropå nånting...
{297}: IF Sundsvall Hockey såklart!
/S

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Jag ifrågasätter faktiskt om Freddan var så himla bra. Jag har snarare bilden av att Timrå var bästa laget i serien när vi gick upp och att Dahlén ledde laget. Att vara tränare med ett riktigt bra lag verkar inte sådär överdrivet svårt. Perra lyckades rätt bra med Färjestad...

Sv: Apropå nånting...
Vargher85: Hur gick det för Perra i sitt kval i år? Någon som har koll?

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Den enda analys jag gör av Modo hockey är utifrån slutspelet och jag tycker ni tar er upp via stolpe in mot ett svagt motstånd. Jag kan så klart ha fel men jag tror ingen av era ”stjärnspelare” har kapacitet att bära ett lag i SHL. Ni är i kritiskt behov av SHL-värvningar av toppklass och det brukar vara svårt första säsongen. Ni behöver en hel toppkedja och en totalsanering av backsidan.

”Hello mr Sacic it’s the bucket from ornskoldsvik in Norrland. Did Foppa tell you to that i Will call? Did farjestad allready call? Amen böveln. Can you give me the number to the mighty ducks please?”

« · 2535994 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.