Apropå nånting...
« Föregående · 2536769 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: Modo är väl inte en konkurrerande organisation till oss? Rögle, Leksand, Örebro och Frölunda är konkurrerande organisationer till Timrå. HV71 kommer ju också att träffa rätt snart så dom lär ju också vara med där uppe snart igen.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{297}: ja kolla bara på Rögle och Luleå som var topplag förra säsongen men som hade fullt sjå att ens bli play-in lag denna säsong. Börjar man skena iväg och tro på SM-Guld efter en bra säsong så är risken att vi blir nästa säsongs Rögle eller Luleå.
Ödmjukhet och fokus på uppgiften så kan vi lika gärna bli 3-4a men börjar man tro att man är ett självspelande piano och det är plats 10-12 man slåss om.
Ödmjukhet och fokus på uppgiften så kan vi lika gärna bli 3-4a men börjar man tro att man är ett självspelande piano och det är plats 10-12 man slåss om.
+ 11
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: jag väljer att ödmjukt tro att vi går till semifinal nästa säsong.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{297}: Jag räknar samtliga lag i SHL som övriga konkurrerande organisationer.
Om vi ska dela in det i någon slags skikt håller jag med om att MoDo och HV71 är i ett lägre skikt.
Men då placerar jag samtidigt Frölunda i ett högre skikt.
Om vi ska dela in det i någon slags skikt håller jag med om att MoDo och HV71 är i ett lägre skikt.
Men då placerar jag samtidigt Frölunda i ett högre skikt.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{297}: den stora fördelen med denna trupp är i mitt tycke ledarna. Lander, Dahlen och Didrik! Jag tror även att Hållander kommer vara en stor pådrivare med sitt klubbhjärta! Jag är försiktigt optimistisk inför säsongen! Och tänk att få ha Jonte i lokalerna, bara det är ett plus!
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: ja Frölunda ligger ett snäpp över oss så klart och som organisation är dom ju en storklubb. Men ska vi sikta uppåt så känns det som det är dom och Örebro vi ska slå. Tittar man neråt, om vi ponerar att vi är jämbördiga med Luleå, Rögle, Leksand, så är det väl Linköping och HV71 vi ska hålla bakom oss. Oskarshamn, Malmö och Cyclops ska bara vara där nere helt enkelt.
Vägrar sitta med SHL’s kanske 2:a bästa topp 6 och hoppas att vi ska undvika kval.
Vägrar sitta med SHL’s kanske 2:a bästa topp 6 och hoppas att vi ska undvika kval.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
{297}: Vägrar att acceptera PirateVipers som ovanför oss! Jämbördiga på sin höjd.
"Vägrar sitta med SHL’s kanske 2:a bästa topp 6 och hoppas att vi ska undvika kval."
Enig, det är inte rätt målbild för nästa säsong, Lander skulle bli "sportcasino"-arg om någon framförde det som målbild.
"Vägrar sitta med SHL’s kanske 2:a bästa topp 6 och hoppas att vi ska undvika kval."
Enig, det är inte rätt målbild för nästa säsong, Lander skulle bli "sportcasino"-arg om någon framförde det som målbild.
+ 9
Sv: Apropå nånting...
{297}: Vilka har egentligen bättre topp-6 forwardsida?
Ur perspektivet att alla är hela och friska.
Ur perspektivet att alla är hela och friska.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: Just uttrycket "sportcasino-arg", borde ju med alla rimlighetens lagar finnas med i SAOL!
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: På förhand: Inget lag. Träffar vi rätt med återstående 1-2 backvärvningar kan vi med fog nämnas som möjligt finallag. Vilket inte är det minsta hybris eftersom det inte är detsamma som att skriva att det är en förväntning. Men jag tänker att man räknar upp 4-5 möjliga finallag inför säsongen och att vi lätt skulle kunna vara i den gruppen isf. Ut i kvarten i 7:e avgörande med 2-3, det är små marginaler till att vi varit minst topp 4 redan i år
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: ja kan man vara skogstokig så känns ju sportcasinoarg bara som en logisk utveckling av språket. PS ni får gärna hata mig för detta inlägg, bara ni inte iranhatar mig.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Hittade inte själva inslaget i rörligt format, men väl en stillbild på det begynnande efterspelet 🤭😅👍
+ 8
Sv: Apropå nånting...
{297}: Ha ha Olle, du är för skön, alltid givande att läsa dina, oftast kloka inlägg.
Men detta löfte ska bli spännande att följa om du kan hålla, med tanke på hur det lät ganska stor del av vårsäsongen...Rock On!
Men detta löfte ska bli spännande att följa om du kan hålla, med tanke på hur det lät ganska stor del av vårsäsongen...Rock On!
+ 6
Sv: Apropå nånting...
erathoo: Jag har gjort en egen psykoanalys av mitt beteende förra säsongen och kommit fram till att jag var låst i ett ”undvik kval till varje pris”-katastrof-läge. När krutröken väl lagt sig så insåg jag att vi slutar, smått otroliga, 5:a trots att vissa spelare hade svackor och att domarna var värdelösa hela tiden.
Med denna nya insikt, att vi faktiskt är ett etablerat lag för den övre halvan, så siktar jag på ett mer balanserat beteende här inne.
Notera dock att jag inte lovat nånting.
Med denna nya insikt, att vi faktiskt är ett etablerat lag för den övre halvan, så siktar jag på ett mer balanserat beteende här inne.
Notera dock att jag inte lovat nånting.
+ 16
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Surt, där vore det ju kul att vara med och hugga. Liam har dessutom TIK anknytning!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{297}: Nu ska ju inte jag komma och spela Allan men jag var nog en av de första härinne som utmålade grundserien som en transportsträcka mot minst play-in. Kan ärligt säga att jag knappt hade puls på hela säsongen. Den gick upp en aning under kvartsfinalen men när allt man har att förlora är chansen att spela om guldet är ju den att jämföra med en söndagsmatiné när man var barn
+ 7
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: vi är väl alla lite ”kvalskadade”, konstigt vore väl annars med tanke på våra senaste säsonger. För mig ter det sig tvärtom, jag har puls i varenda grundseriematch. Det var en period där i vår sämsta streak förra säsongen då vi skulle möta Rögle borta då jag gav fan i resultatet men annars durrar pulsklockan varje match. Ohälsosamt? Förmodligen. Men klart bättre att brinna av på kuben eller Sören Persson än att brinna av på frugan. Man kan säga att domarna och EP räddade mig från att sova på soffan många nätter ifjol.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: man är så van att det går åt helvete så jag sitter som på nålar varje match. Och blir det förlust två tre matcher då är det inte roligt för omgivningen! Det krävs nog några stabila säsonger innan kvalspöket har försvunnit!
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Var inte familjen Öhgren Timråiter.. efter DIF alltså. Liam hade varit en rivig, ung och bra ersättare till Walli kanske.
Apropå dagens debatt om nästa säsongs mål.
Vi kanske ska införa att supportrarna får rösta om vilket mål föreningen ska ha ;-)
Apropå dagens debatt om nästa säsongs mål.
Vi kanske ska införa att supportrarna får rösta om vilket mål föreningen ska ha ;-)
+ 6
Sv: Apropå nånting...
sargad: Att Andreas Öhgren har spelat såväl pojk-, junior-, som A-lagshockey i Timrå IK har redan nämnts härinne. Orsaken till att sonen Liam fram till idag spelat för DIF är att Andreas flyttade till huvudstaden i mitten av -90-talet. Där spelade han för Hammarby och när dom sedermera tvingades lägga ner verksamheten lirade han vidare i Bajen fans.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
{297}: Enig. Även om pulsen inte är densamma som bottensäsongerna då man efter varje tappad poäng vill svepa whiskyn och i tystnad fortsätta ut till balkongen och dra en framvolt över räcket, så är man ju ändå på-nålar-fokuserad. Personligen har nog mycket att göra att jag avskyr typ varje lag i serien på individuella plan, och känslan att tappa poäng till deras fula skitnöjda fans skär inuti mig. Speciellt när många av poängtappen är pga att vi blir negativt särbehandlade av domarna. Jajamen, jag är helt övertygad om att vi sett över en säsong blir ganska påtagligt, kanske t.o.m. utstuderat missbedömda av våra rättskipare. Claesson tog det ju parodiskt för långt, så nu kanske det mojnar lite ifall fler fick upp något öga för detta.
Helt fritt att tycka jag har fel eller fel fokus, men jag kommer heller aldrig ändra denna övertygelse 🥳
Rätt skön livlina att skylla på med när man håller på ett lag där domedagen till sist kommer knackandes på dörren, oavsett hur bra det gått under en viss period.
Helt fritt att tycka jag har fel eller fel fokus, men jag kommer heller aldrig ändra denna övertygelse 🥳
Rätt skön livlina att skylla på med när man håller på ett lag där domedagen till sist kommer knackandes på dörren, oavsett hur bra det gått under en viss period.
+ 11
Sv: Apropå nånting...
{9908}: Visst finns det saker på alla övriga lag som man ogillar, vissa mer än andra kanske.
Växjö - Gillar dom ens hockey? Vinner hela tiden. Handklappor på läktaren. Lämnar för att kolla handboll. Provocerande.
Skellefteå - sjukt självgoda fans. Skippar att gå på grundseriematcherna för att vänta in finalen. Hängde en docka av jonte Hedström, något av det mer osmakliga man varit med om. www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/XwMgLb/har-gatt-for-langt
Färjestad - Jörgen Jönsson. Håkan Loob. Kartell.
Örebro - Filmande plastlag.
Frölunda - …har inget på Frölunda tror jag. Nån som har agg där?
Oskarshamn - stolpskott från att aldrig ha hamnat i SHL till att börja med. Usla fans. Borde åkt ut pandemisäsongen men fick frikort.
Leksand - miniserien då vi slog ut dom och gick upp mot KHK var ett långt diving-maraton. Inget illa att säga om fansen men dom fick också frikort pandemisäsongen och det är ganska vidrigt.
Rögle - Inget illa att säga om fansen. Lite av en frisk fläkt. Sjukt störande att vi vek ner oss så kapitalt mot dom i grundserien.
Luleå - Helt ok fans, va? Minecraft-miljarderna sticker i ögonen.
HV71 - Jämtin. Ledin. Skridskoskena som lossnar. Vände 1-3 i matcher, det glömmer man aldrig. Trubbades av lite då som for ner i HA.
LHC - Norrena. Pihl. Var väl huligan-varning på deras fans ett tag också? Kändes som fel fokus rätt ofta där.
Brynäs - otroligt självgoda fans. Unnade dom inte HA men har varit en hel del översitteri genom åren.
Malmö - känns inte som att det borde finnas ett hockeylag där nere på kontinenten. Inga större känslosvall över dom dock.
Cyclops - skulle behöva skriva en hel jävla uppsats.
Kan ta med DIF som bubblare - Nilsson försökte peta ut ögonen på Koskinen. Filmade kraftigt i kvalet mot oss. Sörensen. Slog ut oss lockoutsäsongen där det annars kändes som vi kunde gå hela vägen.
Sen det här ”gynna era broderliga norrlandslag” det är total bullshit för mig. I min värld har Skellefteå, Brynäs och Modo några av dom sämsta fansen i idrotts-Sverige (på olika sätt). Finns så klart fina eldsjälar i dom klubbarna också men drar man ett snitt så är det inte vackert.
Håller för övrigt med i domarfrågan. Dom är människor och människor tar irrationella beslut. Helt övertygad om att det känns lättare för dom att ta tveksamma beslut mot lilla Timrå IK än mot stora Färjestad eller Växjö. Ante fick rekordböter för ganska lindrig domarkritik, såg aldrig att bulan, Jönsson, Rönnberg eller Mitell fick det när dom spydde galla i slutspelet?
Växjö - Gillar dom ens hockey? Vinner hela tiden. Handklappor på läktaren. Lämnar för att kolla handboll. Provocerande.
Skellefteå - sjukt självgoda fans. Skippar att gå på grundseriematcherna för att vänta in finalen. Hängde en docka av jonte Hedström, något av det mer osmakliga man varit med om. www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/XwMgLb/har-gatt-for-langt
Färjestad - Jörgen Jönsson. Håkan Loob. Kartell.
Örebro - Filmande plastlag.
Frölunda - …har inget på Frölunda tror jag. Nån som har agg där?
Oskarshamn - stolpskott från att aldrig ha hamnat i SHL till att börja med. Usla fans. Borde åkt ut pandemisäsongen men fick frikort.
Leksand - miniserien då vi slog ut dom och gick upp mot KHK var ett långt diving-maraton. Inget illa att säga om fansen men dom fick också frikort pandemisäsongen och det är ganska vidrigt.
Rögle - Inget illa att säga om fansen. Lite av en frisk fläkt. Sjukt störande att vi vek ner oss så kapitalt mot dom i grundserien.
Luleå - Helt ok fans, va? Minecraft-miljarderna sticker i ögonen.
HV71 - Jämtin. Ledin. Skridskoskena som lossnar. Vände 1-3 i matcher, det glömmer man aldrig. Trubbades av lite då som for ner i HA.
LHC - Norrena. Pihl. Var väl huligan-varning på deras fans ett tag också? Kändes som fel fokus rätt ofta där.
Brynäs - otroligt självgoda fans. Unnade dom inte HA men har varit en hel del översitteri genom åren.
Malmö - känns inte som att det borde finnas ett hockeylag där nere på kontinenten. Inga större känslosvall över dom dock.
Cyclops - skulle behöva skriva en hel jävla uppsats.
Kan ta med DIF som bubblare - Nilsson försökte peta ut ögonen på Koskinen. Filmade kraftigt i kvalet mot oss. Sörensen. Slog ut oss lockoutsäsongen där det annars kändes som vi kunde gå hela vägen.
Sen det här ”gynna era broderliga norrlandslag” det är total bullshit för mig. I min värld har Skellefteå, Brynäs och Modo några av dom sämsta fansen i idrotts-Sverige (på olika sätt). Finns så klart fina eldsjälar i dom klubbarna också men drar man ett snitt så är det inte vackert.
Håller för övrigt med i domarfrågan. Dom är människor och människor tar irrationella beslut. Helt övertygad om att det känns lättare för dom att ta tveksamma beslut mot lilla Timrå IK än mot stora Färjestad eller Växjö. Ante fick rekordböter för ganska lindrig domarkritik, såg aldrig att bulan, Jönsson, Rönnberg eller Mitell fick det när dom spydde galla i slutspelet?
+ 10
Sv: Apropå nånting...
{297}: Jäkligt konstigt att Fillander blev årets tränare, dels spelade de inte kval ifjol och kom på en lägre placering än Timrå. Timrå klarade sig kvar på kval ifjol och slutade femma i år, med tanke på det borde Ante blivit årets tränare.
+ 10
Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Nog gjorde Timrå vackrare mål än så under säsongen? Nåja, kul för Lander, Dahlén och EPDÄ.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: Isåfall ska väl hela den trion belönas tycker jag, för det är ju inte ens en målchans utan Dahléns första pass (eg. andraassist) från bakom mål till EP. Jag vill inte vara sån, men det har ju garanterat gjorts snyggare mål individuellt sett under en hel SHL-säsong.
Jag vill heller absolut inte ta något från Anton Lander, men det där är ju mera ett bevis på hur sjukt målfarliga vår förstalina är tillsammans.
Jag vill heller absolut inte ta något från Anton Lander, men det där är ju mera ett bevis på hur sjukt målfarliga vår förstalina är tillsammans.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Två priser till oink alltså, ett lag som har några år i SHL nu och åkte ur i åttondelen i år jmfrt med kvarten förra säsongen. De är alltså s ä m r e i år men belönas med bästa tränare och årets MVP. Det säger väl mest bara hur jävla lågt de står i status, INGEN tror på dem. Så vinner de några matcher måste det ju vara en demontränare som leder laget. Och nog för att Soumela var sjukt vass men MVP? Laget försämrades ju som sagt....
+ 6
Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Vi kan förövrigt döpa om Silly tråden till "Sleepy Season".
+ 12
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: För att vår silly skulle blivit spännande hade vi behövt bryta kontrakten med större delen av topp 6 bland våra forwards, släppa dem fria på marknaden och sedan återvärva dem. Finns ju inga bättre därute att värva.
Laget nu:
Tränare 4
Målvakter 5
Backar 3
Forwards 5
Laget nu:
Tränare 4
Målvakter 5
Backar 3
Forwards 5
+ 9
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Avdelningen en blind leder en blind, med två döva som rådgivare 🫣🤭😆🤣
+ 3
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: vi har backsidan kvar, så ännu finns det ju hopp!
Jag kan leva med att det är lite dött om det är så att Kapanen är noga med det sista som skall in på backsidan. Kommer det nån trubbig breddback så blir lite antiklimax dock.
Jag kan leva med att det är lite dött om det är så att Kapanen är noga med det sista som skall in på backsidan. Kommer det nån trubbig breddback så blir lite antiklimax dock.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Och som jag sa när Modo blev klar för SHL, media kommer fokusera mer på Modo. P4 Västernorrland la ut att Bernhard fick pris men inget om Lander eller PS.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Dilemmat med brist på högerskyttar i laget kvarstår dock, främst på forwardssidan. Nån som har koll, finns det nått annat lag som bara befogar en högerskytt bland forwards? PP ser ut kunna att bli rätt statiskt i så fall.
Sen efterlyser jag fortfarande "Den Röda", är du fortfarande säker på den där högerskjutande backen? 🧐
Sen efterlyser jag fortfarande "Den Röda", är du fortfarande säker på den där högerskjutande backen? 🧐
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Ganska så beigt val, tycker jag. Har det verkligen inte delats ut skarpare tacklingar än den där?
Jag e skeptisk.
Jag e skeptisk.
Länkar:
https://youtu.be/2h0wplcgNKw
https://youtu.be/2h0wplcgNKw
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Helt väntat, och i sin ordning. Låt dom hålla på. Låt spelet börja, sen får vi se vilka som hörs och syns mest.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Nyhetens behag, nästan all media lever på klick och intäkter från annonsörer så det är föga förvånat att de pumpar ut modoartiklar för det klickas nog rätt bra just nu. Har svårt att se att ST.nu, hockeypuls osv kommer lägga mer fokus på lillebror efter sommaren men tabelläget kan visserligen spela in där ju längre säsongen leder. I Dövik har de allehanda och de kommer såklart fokusera på Mo-Domsjö. Vad gäller skvallerblaskorna så är de oavkortat finansierade av annonser och det som skapar mest klick för stunden kommer få flest artiklar.
Man vill gärna tro att de "älskar" stockholmslagen" men det är en sanning med modifikation, de som skriver har nödvändigtvis ingen kärlek till lagen (finns undantag) utan de försöker inbringa så mycket stålar som möjligt och i storstaden bor de mycket människor och föreningarna har många supportrar som skapar klick och inbringar stålar.
Bor själv ihop med en från mediabranschen och umgås i stor utsträckning med andra inom samma yrke. Hon har både varit på Klick-media men även på mer seriösa aktörer men oavsett hur de finansierar maskineriet så är det Klick, närvaro, deltagande eller besök som avgör allt. Intresse inbringar pengar och eftersom nästan all reklam är utländska spelsidor så finns det mycket att hämta.
Alla vill de vara först, alla vill de ha mest trafik och i slutändan handlar det om vad som skapar mest klick. Tycker att expressen (historiskt) varit duktiga på att skriva om Timrå, mest för att Magnus Nyström troligtvis, iaf delvis, har ett rött och vitt hjärta men senaste säsongen tyckte jag de var rätt dåligt faktiskt.
Så dra inga växlar av de som skrivs just nu, just nu förtjänar de att vara i rampljuset men de går snart över.
Man vill gärna tro att de "älskar" stockholmslagen" men det är en sanning med modifikation, de som skriver har nödvändigtvis ingen kärlek till lagen (finns undantag) utan de försöker inbringa så mycket stålar som möjligt och i storstaden bor de mycket människor och föreningarna har många supportrar som skapar klick och inbringar stålar.
Bor själv ihop med en från mediabranschen och umgås i stor utsträckning med andra inom samma yrke. Hon har både varit på Klick-media men även på mer seriösa aktörer men oavsett hur de finansierar maskineriet så är det Klick, närvaro, deltagande eller besök som avgör allt. Intresse inbringar pengar och eftersom nästan all reklam är utländska spelsidor så finns det mycket att hämta.
Alla vill de vara först, alla vill de ha mest trafik och i slutändan handlar det om vad som skapar mest klick. Tycker att expressen (historiskt) varit duktiga på att skriva om Timrå, mest för att Magnus Nyström troligtvis, iaf delvis, har ett rött och vitt hjärta men senaste säsongen tyckte jag de var rätt dåligt faktiskt.
Så dra inga växlar av de som skrivs just nu, just nu förtjänar de att vara i rampljuset men de går snart över.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Tallarna08: apropå media så går Wikegård vs där han träffar Lander och Ante, i repris på sportkanalen nu. Kul fakta att Ante spelat i Heffners när han var ung. Själv spelade jag i HOIF när jag var i 14-15 års ålder. Synd att Ante är 2 år äldre än mig annars hade man ju kunnat vara lagkompisar.
+ 3
« Föregående · 2536769 · Nästa »


www.shl.se/article/56ikal3a4-403dd/spelschemat-for-sasongen-2022-2023-ar-har
19 maj förra året.
"Spelschemat är här – så spelas SHL-säsongen 2022/23
19 maj, 11:45, 2022"
hockeysverige.se/2022/05/19/spelschemat-ar-har-sa-spelas-shl-sasongen-2022-23