Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
4 puckar på mål - alla in - efter 10min....kommer aldrig hända igen...
Tycker murley - corso - pärsa ser riktigt intressant ut.
Hahl Bundy: Fantastiskt. Vi måste vara det enda elitserielaget med två spelare vars fäder är aktiva spelaragenter. Börje S samt Marcus Högström då, vars far Lennart Högström är agent åt bl a Robin Lindqvist. Något att notera, tänkte jag.
Jag övertog förresten en till synes fräsch Golf -84 från familjen Högström för några år sedan, en bil som dessvärre inte skänkte mig speciellt mycket glädje.
" Om man passar snabbare går puckarna fortare fram till varandra!"
"Det är skönt att få en puck i huvudet."
Sen den som jag verkligen vill ge till grabbarna i laget:
" Grabbar, ni jobbar för dåligt o är alldeles för loja. Får jag se den minsta lojalitet i morgon mot DIF så byter vi ut er direkt!"
F.ö kan man konstatera att det otroligt lite intervjuer med spelare, efter matchen, i olika medier.
Jag antar att dom skäms. Det Måste dom göra.
Timrå IK Red Eagles
ÄR väl de enda roliga nu typ.
När matchen närmar sig lär man väl ändå sitta framför datorn och pynta in 139:- för att få se den.
Detta därför att spelarna antagligen brinner av en enorm lust att visa att dom kan komma igen efter gårdagens match, förresten det var ingen match, bara ett lag som presterade.
Nu hoppas jag dom käkar taggtråd och dunderhonung så att dom kan övertyga oss om att det är nåt värde i att åka ut till hemmaarenan igen.
Jag tror inte längre, jag tippar inget resultat, jag bara avvaktar. Min optimistiska läggning har fått sig en rejäl knäck.
Thats reallity!
flyttad
”Skit i hockeyn” sa min bättre hälft i familjen. Som om det gick.
Det är lite som att säga åt en förkyld stackare att skylla sig själv.
Fast det är inte riktigt sant. Man behöver inte söka mörkret.
Man kan faktiskt dra upp sin dumma tå från skitfloden.
Så därför.
Är det.
Nu.
Slutlipat!
Man har varit som en bakfull gråsugga under en sten sen i Torsdags.
Mått oerhört dåligt. Så dåligt att det börjat bli intressant.
I fredagsgick jag runt på stan, nästan omtäcknad av meningslös sorg, den där typen av sorg som inte går att härleda någonstans, som bara dyker upp, som aldrig har steg bakåt, bara är där, som ett blåmärke, en tyngd eller en skugga i hjärtat.
Nystart. Köpte mig lite nya kläder också. Midjemått och tårar ska bort.
Det är slutlipat.
Sista timmarna innan matchen mellan DIF o Timrå. Härliga, pissdoftande gamla skitlaget Timrå, ni vet.
Ett lag helt dränerad på fart, fläkt och stjärnor.
Eller?
NO WAY!
Timrå IK är en överlevare. Timrå IK ses kravla upp ur källaren dit mediala kappvändare och andra vill tvinga ner den till.
Timrå IK är som ett årgångsvin, som en fin artist som vet exakt hur man ska spela för att få hjärtat i svängning.
Timrå IK har otillräckligheten. Timrå IK har det stora bultande hjärtat. Timrå IK är bäst i världen.
Timrå IK lever. Timrå IK har sulfatet, asfalten, betongen, livet som är på riktigt.
Timrå IK är en del av livet och inte bara en vacker fasad, ett TV spel.
Det kan ingen liten anonym Timråhatare ta ifrån mig.
För dina fiender avskyr när du blir nykter, lycklig och tolerant. Dina fiender (liksom döden för övrigt) vill ha dig sänkt i ett hörn, vill ha dig bakfull och skakig med persiennerna på trekvart.
Idioterna vill se Oss misslyckas med det vi är bäst på.
Ge dem inte chansen.
Nu börjar nedräkningen inför matchen ikväll.
Slutlipat, var ordet.
Hör ni?
Det är Timrå IK som är på väg upp ur källaren, som ett vackert monster, som en renrakad, nyvaxad dröm.
Nu åker vi.
Hur det en går idag så ska jag ha ljus i mina tankar =)
Redigerad kommentar
Possi: Vi ligger femma i tabellen, ett läge man drömde om ifjol.
Linorna:
| 27. PÄRSSINEN, Timo | 13. CORSO, Daniel | 14. MURLEY, Matt | |||||||||
| 4th Line | 10. HÖGSTRÖM, Marcus | 6. SONNTAG, Fredrik | |||||||||
| | |||||||||||
| 8. HALLIN, Per | 21. LARSSON, Alexander | 22. RÖYMARK, Martin | |||||||||
| 3rd Line | 3. ERIKSSON, Anders | 50. ERIXON, Sebastian | |||||||||
| | |||||||||||
| 19. SVENSSON, Björn | 51. LANDER, Anton | 16. AXELSSON, Anton | |||||||||
| 2nd Line | 33. KARLSSON, Mattias | 17. DAHLROTH, Jesper | |||||||||
| | |||||||||||
| 37. VIINANEN, Mika | 44. HIRSCHOVITS, Kim | 63. PIKKARAINEN, Ilkka | |||||||||
| 1st Line | 18. HALONEN, Antti | 36. STYF, Pär | |||||||||
| | |||||||||||
| Goalkeepers | 30. LINDVALL, Gustaf | ||||||||||
| 31. PITKÄMÄKI, Juha | |||||||||||
Ante kan täcka upp vid sebbans offensiva utflykter :-)
Hur fan kan man spela hirsco som förste center, han är ju kallare än en isbit!
Per HApps: Jag är absolut inte nöjd med Hirschovits insats heller men jag blir mer och mer irriterad med varje gnällinlägg jag ser angående honom.
Har man inget gott att säga kan man lika väl behålla det för sig själv.
Personligen så tycker jag att man borde kunna flytta ner honom till andra eller tredje-kedjan.
Då är man ju ursäktad att ta någon öl då.
73Sjöbba: man behöver inte vara en lallande fåne för att man inte tycker att det är optimalt att folk gnäller som småbarn på ett par spelare.
Detta är ingen nyhet, men jag upplever att gnällandet blivit värre på senare år faktiskt.
Edit: Gott att se Kimmen såsa direkt och verkligen smälla på i närkampsspelet...
Redigerad kommentar
Tar mitt samhälleliga ansvar.
Vi drar ett streck. Vi går vidare.