1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590214 inlägg · 6217 ämnen

AIK - Timrå IK 2011-01-02

« · 1326186 Till forumet

AIK - Timrå IK 2011-01-02
Ny match, nytt år och nya möjligheter. Med en oerhört skön seger i bagaget beger vi oss ner till Hovet för att söka revansch - it's payback time!!1!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-01-02
Får Pikken lira PP idag? Tycker det är lite konstigt att han som enda högerskytt och som samtidigt har ett bra skott inte lirade PP senast.
Kommentera

KniveN: Han ska lira i PP tycker jag . Annars så är det tyst som i graven när det gäller förstärkningar ( som vanligt ). I aftonbladet så har dom denna artikel ang. säsongens största floppar . Eftersom jag har gått hårt åt Kolan och fått mycket skit tillbaks så blev jag faktisk glad ( tyvärr ) när jag läste detta.

SÄSONGENS STÖRSTA FLOPPAR I ELITSERIEN

Sportbladets hockeyjury med Mats Wennerholm, Tomas Ros, Emil Karlsson, Hans Abrahamsson och Thomas Tynander har utsett säsongens största floppar i elitserien. Här är slutställningen:

1. Fredrik Bremberg. 2. Markus Seikola. 3. Nils Ekman. 4. Mika Pyörölä. 5. Daniel Rudslätt. 6. Niko Dimitrakos. 7. Daniel Widing. 8. Marcus Nilson. 9. Oscar Hedman. 10. Riku Helenius. 11. Per-Johan Axelsson. 12. Per Ledin. 13. Michael Holmqvist. 14. Pekka Saarenheimo. 15. Mattias Karlsson (Timrå). 16. Magnus Kahnberg. 17. Jaroslav Hlinka. 18. Johan Holmqvist. 19. Stefan Ridderwall. 20. Björn Bjurling. 21. Janne Niinimaa. 22. Johan Andersson (LHC). 23. Jimmie Ölvestad. 24. Tomi Kallio. 25. Andreas Karlsson.
Kommentera

TIK55: Säsongens största flopp i Timrå är så klart: Kim Hirschovits.
Utan tvekan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Laken: Håller med dig där men även att Kolan har varit urusel sen han kom till TIK
Kommentera

TIK55: Nej, jag tycker inte att han varit urusel. Däremot hade jag högre förhoppningar på hans spel i powerplay, när han kom.
Kommentera

Detta är så j-vla klockrent att jag kunnat skriva det själv:

"AIK jobbar oerhört hårt i matcherna och spelar oerhört intensivt. Det måste Timrå göra ikväll. För jobbar vi lika hårt som AIK så vinner vi eftersom vi har ett bättre lag på pappret. Det är där matchen avgörs ikväll. Hur hårt Timrå är villiga att jobba."
Kommentera

Laken: Karln har inget självförtroende. Han är lika död som Jonte Hedström när det gäller hockey. Det är tamefan en hädelse att han fått epitetet "stjärnback" för att han var talangfull i yngre år och gjort en sväng i AHL och blivit draftad av Ottawa. Han har inte ett rätt därute på isen. En back som inte kan slå en passning på 2m rätt som siste man har inget i våran stolta förening att göra. Jag blir så förbannad varenda gång jag ser honom inne på isen. Mitt förtroendekapital är sedan länge förbrukat vad beträffar Mattias Karlsson. Det värsta av allt är att ingen förbättring syns inom räckhåll.

Misstag kan vi alla göra men då måste man kompensera detta med någonting annat likt Sebbe Erixon eller scratcha sitt eget spel och inte vara så förbannat omständig. Det går inte att kompromissa när man väl är därute på isen. Antingen spelar man enkelt och håller 0-0 eller så rannsakar man sig själv och gör det man vet att man är bra på och håller sin gubbe. Det måste till en större självinsikt även bland merparten av spelarna. Bekväma individer vill jag inte kännas vid. Inte med den lönen han uppbär. Någon jävla ordning får det ändå lov att vara.

Redigerad kommentar

Kommentera

Uno Gordon: Äntligen en KOMPIS
Kommentera

Uno Gordon: Som sagt, jag håller inte med. Så dålig tycker jag inte att han är.
Ja, han kan säkert sitta på en saftig lön (hur mycket?) men den får i så fall sänkas om han vill vara kvar.
Ibland känns det som att ni enbart letar efter fel när han är på isen, man måste även se till det som han gör bra...

Då retar jag mig betydligt mer på en som Fredrik Hynning med elitsereins sämsta kroppsspråk! Jag vill att spelarna istället ska bidra med energi!
Kommentera

Laken: Det är bra att du inte håller med. Jag vill inte ha ryggdunkar bara därför att. HS skall vara en plattform för uppfriskande debatter av allehanda slag. Däremot blir jag irriterad på folk när de skall slakta mig som person för att jag har en viss sorts typ av åsikter. Jag diskuterar gärna hockey. För det fullkomligen älskar jag, men skall man in och gaffla så bör man ha något genomtänkt att påskina också vilket du som oftast har. Du är rak, tydlig opch kommunikativ. Inget mumbojumbo i onödan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Uno Gordon: Tack, detsamma!
Sina åsikter ska man stå för. Punkt. Bortse helt ifrån angrepp mot dig som person. Svara inte ens på sådant. Låt det rinna av...
Kommentera endast de konkreta sakfrågorna kring Timrå IK.

Redigerad kommentar

Kommentera

Är det inte nu nån gång som dödsdomen om Sonnenberg ska komma :( ?
Kommentera

TIK55: Hahaha! Tillåt mig småle. Ber om ursäkt om jag förlöjligar dig nu. Inte min avsikt. Men JOHN TAVARES är en stjärna i NY Islanders. Finns inte en chans i h-e att vi kan få över honom. Det är en våt dröm som kommer förbli en våt dröm.

Däremot Brian Rolston skulle kunna vara en möjlighet. Ett sista äventyr innan karriären är över.
Kommentera

TIK55: Det blir nog svårt, om inte TJ hittat en sedelpress i E.ON's innandömmen då vill säga... ;-D
Kommentera

Uno Gordon: Uno Uno, har du laddat batterierna? :)
Kommentera

Hahl Bundy: Jag har knaprat rosa piller under juledigheten och sett en uppenbarelse. Hade ett djupt samtal med Gud lutandes mot snöskyffeln på IKEA-taket i veckan. Jag hade mina tvivel men den allsmäktige bedyrade min betydelse. Han väckte djävulen inom mig och sa att du måste ge grabbarna en chans. Andas ut, ha tålamod. Vändningen kommer. Åh så blev det. Det var skönt att sova i torsdagsnatt efter ett hårt arbetspass och tre poäng för TIK.

I eftermiddag bryts ännu en förbannelse när vi som omväxling gör en bra lördagsmatch och tar stryptag på Homer Simpson och hans gelikar. Nu är det våran tur att välja konfektyren först ur gottpåsen. Råttkräken skall förtryckas tillbaks ner i kloakerna.

Vi vinner!

ÄLSKA TIMRÅ!
Kommentera

Åkerblom i 6e: Uppenbarligen är det något som drar ut på tiden, kanske är Timrå intresserade igen och Sonnenberg får tänka till lite. ;)
Kommentera

Uno Gordon: Jag vill också ha sådana där rosa piller....
Kommentera

25. THORELL, Gustaf 26. BOYCE-ROTEVALL, Jeremy 10. WERNEMAN, Linus  
  4th Line 3. DAHLROTH, Jesper

22. RÖYMARK, Martin 44. HIRSCHOVITS, Kim 63. PIKKARAINEN, Ilkka  
  3rd Line 23. SKOGS, Tomas 36. STYF, Pär  

19. SVENSSON, Björn 49. KARLSSON, Gabriel 21. LARSSON, Alexander  
  2nd Line 4. GRANATH, Elias 9. JOKELA, Mikko  

27. PÄRSSINEN, Timo 37. VIINANEN, Mika 14. MURLEY, Matt  
  1st Line 33. KARLSSON, Mattias 6. SONNTAG, Fredrik  

Goalkeepers 30. AHLQVIST, Aleksis  
  31. PITKÄMÄKI, Juha  
Kommentera

dr-nix: Borde man inte sära på Kolan och Sonntag? I olika kommuner helst :-)
Kommentera

Timrå Icon: Instämmer! kan blir gott om indianare där
Kommentera

Ingen Sebbe, ingen Pelle, Aleksis i mål. Om de inte ändrar i sista minuten igen.
Kommentera

T T: Jag tvivlar starkt på att Aleksis står
Kommentera

TIK55: Tavares?! Du behagar skämta Aprilo?
Kommentera

Kattgubben: Fast Kolan var stabil mot Frölunda. Men det var inte mycket till motstånd heller i och för sig
Kommentera

T T: Vart har Hallin tagit vägen? I sån här match är han guld värd!
Kommentera

Timrå Icon: Det har du iofs rätt i. Jag hoppas att det innebar "startskottet" för honom och att han hädanefter upphör att suga annat än undantagsvis - vi lär väl få se i afton :)
Kommentera

Enligt signaturen malla på Hamrins blogg så har Hallin skadat ledbandet på träning och ska kolla upp det imorgon.
Kommentera

Ambroo: Sebbe då?
Kommentera

Ambroo: Ledband och Timrå IK går inte väl ihop verkar det som. Fan vad trist om han ska bli långtidsskadad nu då!
Kommentera

Olle: Något vi alla måste sluta med är alla TIDIGA bedömningar. Efter en match så säger man antingen FÖRLÄNG HAN ÄR GUD. Eller SPARKA, HAN ÄR VÄRDELÖS.

Vänta liiite snälla. Låt säsongen gå innan man panik kontrakterar spelare som Murley och Viinanen över nästa säsong. Efter enstaka match av Högström och Thorell skriker ni efter kontrakt, lugna er lite, det finns en anledning till att han inte spelar i SAIK just nu...
Kommentera

TIK55: Tavares? Ja, Crosby och Ovetjkin har nog inget emot att spela i Timrå kommande 10 säsonger.
Kommentera

Mackelito: Precis, samma när Lindvall hade stått en match (Brynäs borta)...
Kommentera

Mackelito: Vilka "ni" är i det här fallet det orkar jag inte gå in på, allt jag sa är att det är tråkigt om ännu en spelare skulle få problem med ledbanden. För övrigt så tror jag hatt jag bara har skrikit på förlängning med Murley och det hoppas jag fortfarande på.

Sen kan jag iofs hålla med om att tidiga bedömningar haglar i största allmänhet. Än värre tycker jag är tendensen att bedöma vissa spelare med skygglappar. På samma sätt som kolan har fått ta emot en massa obefogad skit i år så har sebbes spel höjts till skyarna.
Kommentera

Skön klack AIK har förresten..."Pikkarainen är en h*ra" sjungs det redan innan pucken är släppt.
Kommentera

Olle: Hehe, blev lite fel, riktade inte mitt inlägg till dig överhuvudtaget, blev bara att jag tryckte på dig när jag skulle kommentera så ta inte åt dig om du inte känner dig träffad!
Kommentera

VAKNA TIMRÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Laken: Kan inte TIK ta initiativet över huvudtaget i dag? Det ser darrigt ut!
Kommentera

John K: BP nu, håll i!
Kommentera

John K: Dom måste ha råttor som gnagar kablar på hovet, webradion död igen..
Kommentera

Jockz: Kan verkligen skottstatistiken 9-9 efter en period stämma?
Kommentera

Jockz: Nej nej! När det är tyst från hovet så beror det på att dom censurerar ut alla könsord från hemmaklacken.
Kommentera

uj uj uj vad svårt vi har mot detta AIK,

men AIK:arna checkar väldigt smart tycker jag...de går ofta på i "rätt" (eller fel då..) ögonblick, oftast när Timrå precis vänder upp eller precis fått kontroll på pucken, som vanligt känns AIK mycket rappare på grillerna....
Kommentera

Svagt, tamt, tunt och håglöst.
Kommentera

RocknRolf2: Vi får hoppas att TIK kommer in till andra perren och SPELAR Timråhockey.
Kommentera

VAKNA TIMRÅ!!!

Ytterligare en ytterst p i n s a m period mot AIK! Det är ju inte Washington Capitals eller Pittsburgh Penguins vi möter direkt... AIK har ju tagit tag i taktpinnen - totalt!

Hirschvits gliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiider omkring... Jag har följt honom framför datorn!

Kämpar vi lika mycket eller mer än AIK vinner vi.
Kommentera

Laken: Det största problemet med Hirso är att man inte tidigt gjorde sig av med killen.
Kommentera

RocknRolf2: Ja, jag tycker inte ens han försöker till 100%. Kolla så får ni se.
Kommentera

Laken: Ner med Hissen i fjärdeformationen. In med fjunisar som verkligen vill anstränga sig och visa sig på "styva linan".
Kommentera

« · 1326186