1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607017 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Bobby Hahl: klart nånting bra görs..han får ju bra med speltid .sen är det länge sedan man hörde om någon schism inom gruppen ...sist någon Timrå spelare prata illa om Timrå IK så var det väl Laleggia? som påstod att han fått sparken trots att det inte var så ..

Snyggt mål av Oliver Kapanen precis… han gör succé i Montreal.
13 mål hittills.

Somm saggt viktiga match vänt nu tirs å lört..I EON å Rosenlunnsrinken!!
Ölet å HIV...
Ja ha inge lust mä SupAllsveskan näst säsong!
Vi myck bäddre på pappre än va vi prester...
20 omgång kvar...
Blo Svert tåra ä fan dä Ja vill se framöver från vår Timråuslinga 💪💪💪
Låt dä rinna lätt ikväll 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏

”Mitt hjärta är i Timrå” // Alfons Freij

Nåt bra i klubben görs ändå. Nu vet vi alla det…

Freij till Sportbladet; "Det är Timrå som gäller i år, sedan vet vi inte hur det blir nästa år. Det blir väl möten efter JVM och efter säsongen. Jag trivs jättebra i Timrå och mitt hjärta är i Timrå. Det hade varit kul att stanna där i ett år till."

Villervalla: nej precis, vilken tur.

Nisse på Mon or: Han fick ju inte hjärnskakning iaf...

Jag fattar inte varför fler inte har helt täckande ansiktsydd, de flesta har nog fått en klubba i ansiktet.

Rip Kirby: vi vet fortfarande inget om Heikkinens status.

Villervalla: Exakt! Hjärnskakning var nästan det sista man oroade sig för med tanke på var den höga klubban såg ut att träffa på TV-bilderna.

Rip Kirby: Jäkligt dum kommentar av lagläkare, "Det finns ingen misstanke om hjärnskakning" nä men hur är det med ögat/synen där klubban tog.

steveroper: Det har varit så onödigt mycket negativt sedan matchen mot DIF så en dos good vibes är synnerligen på sin plats! 👏👍🤘

"Uppdatering: Anton Heikkinen

🗣️- Heikkinen träffades klubba mot ögat och bedömdes efter vidare undersökning behöva åka till sjukhus för kontroll. Det finns ingen misstanke om hjärnskakning, kommenterar Christian Rydin, lagläkare. #timraik"

Nån fler än jag som nappade på 50%-erbjudandet på tisdag?

steveroper: möjligen på bortaplan men inte hemma

P A: Nä men vi vet ju hur det kommer att gå. Örebro....finns det n å n här som har bra vibbar inför ett möte med dem? 😏

pingvin: Jag tror det beror på att spelarna i NHL är top of the line och helt enkelt håller hög klass längre för att de har skillsen. Iofs kan väl storleken på rinken spela in också då det inte går åt lika mycket energi på liten rink och man kan då hålla klassen uppe när man blir äldre.

Hur kommer det sig att så många spelare i NHL är bra långt efter 34-35 år men att spelare i SHL oftast då lagt av? Har det med storleken på rinken att göra eller är det pengarna?

solbacken: så ojämna...man ställer sig frågan vad det beror på.Ibland känns det som självförtroende o sämre tränade.Hamnar ofta långt ifrån sina motståndare.Håller med att nu gäller det att titta framåt.

solbacken: Örebro var med om en ganska traumatisk upplevelse igår också när de tappade ledningen med 11 minuter kvar av tredje perioden och sedan lyckades tappa in ytterligare ett mål med 53 sekunder kvar.

Det är inte två lag med strålande självförtroende som möts på tisdag direkt…

solbacken: ja det där med 60 minuter borde de fan sätta upp en skylt på i omklädningsrummet

steveroper:
Nu när största besvikelsen laget sig.
Hoppas alla klubben samlar ihop sig och satsar 100% för att få spelet att fungera i 60 min mot först Örebro och sedan mor Rögle.
Vi har ett bra lag, men förstår inte vad som händer och varför.man slutar spela vid ledning i 3:e perioden.
Nu tar vi nya tag och tar 3 poäng mot Örebro.

Smörgåsen : Man kan ju hoppas att det fungerar så och att TS byter till nästa match då.

Villervalla: Tränare rådgör med målvaktstränaren, men tränaren har sista ordet.

{157620}: Det är väl Nizze som avgör vem som ska stå?

Juel måste väl ändå få stå nu på tisdag... Om jag vore TS skulle jag dessutom lova honom att nu får du stå iaf 3 matcher i rad oavsett resultat och din egen prestation mot Örebro. Förtroende måste byggas, trygghet måste finnas.. Tyvärr vettefan om detta kommer hända.

Det är en fullständig rimlig placering vi ligger på med tanke på spelarmaterialet. Snarare är det överraskande att vi endast har 3 p upp till 6:e-platsen. Nu tror jag inte att vi kommer ha med topp 6 att göra, om inget drastiskt händer har vi öht inte i ett slutspel att göra. Det är väl det tråkiga med den här säsongen, laget får knappt upp pulsen på en. Är man inte inbiten supporter finns det verkligen ingen anledning att slå på TV:n eller åka till arenan när Timrå spelar. Vi lär inte ha värvat några ytterligare supportrar hittills denna säsong med det vi presterat, vi väcker exakt noll känslor med det här spelet. Ingemansland eller slutspel känns som skitisamma då det sistnämnda mest troligt bara innebär 2-3 extra matcher i play in innan säsongen är slut. Kval är jag däremot inte orolig för. 10 p ner känns relativt tryggt men framförallt är det lag nedanför oss som är sämre. Vi har nån form av grundspel ändå som gör att poäng trillar in. När vi spelar på toppen av vår förmåga och målisarna spikar igen så är vi noggranna och då räcker ofta 1-2 mål/match för 1-3 poäng

Linus Eriksson i DN inför kvällens match mot Finland:

(Har ni betald inloggning på ST går artikeln att läsa).

Zäta75: 3-3. Hoppet lever!

Zäta75: Aldrig bra nånstans att örebro vinner en match

Montén Python: Örebro har vänt mor Rögle. Leder med 3-2. Inte så bra för oss

Vinn ikväll Timrå!

Zäta75: Härligt Leksand leder 3-2 nu.

Zäta75: Där kom den ;)

Montén Python: Dahlen Pettersson Walli ikväll där ser man. Annerstedt i 4e ingen 13e forward

Juel med på bänken

bar mofftak: Skulle väl inte påstå att vårat PP varit stekhett på slutet heller.
Vi släppte väl in mål i PP mot både Luleå och Leksand de senaste 2 matcherna? 🫣

bar mofftak: Häftig boxning 🥊 i matchen mellan FBK O SKELLET!!🤣🇱🇸🇱🇸 Men ikväll vill jag se ett påslaget
TIMRÅ som kör över Skansen efter noter!!!🤣🇱🇸🇱🇸🍹🍻

Nisse på Mon or: Leksands powerplay är något för rekordböckerna. Katastrofalt uselt, de släpper nästan in ett mål varje gång..

Puckat: Ja hellre Leksand 2-3p

Zäta75: Hoppas på Leksands-vinst va? Vi har satt oss i ett läge där vi gärna krymper avståndet neråt nu..

Nisse på Mon or: Leksand straff missar

Dålig straff

Hoppas på oavgjort

Viktig match idag mot Djurgården. Galet viktig. Ge oss 3p tack 🙏🏻 Då går vi om dom. Vore rättviat efter vår grymma förlust nyligen på Hovet

Andersson: Hela laget måste ju snart varit sjuk. Det ser ju ut som på Covid-19 tiden.

Oroande att Leksand har såna problem med HV
Edit 2-2

Villervalla: Tyvärr även den långa med glatt humör

pingvin: Värva inte Rattie för i helv--e.

Andersson: Näsan borta.

HARDE tebax - Krossa Djurgårn

Vargher85: John Leonard vore en drömvärvning. Han är en av stjärnorna i Grand Rapids Griffins och spelade också alldeles nyligen i Red Wings (p.g.a skador) Han är en riktig sniper, men har också helt ok spelsinne. Men just nu är han förstavalet att lyftas upp till Red Wings om fler skador dyker upp. Jag har därför väldigt svårt att tänka mig att Red Wings organisation skulle släppa honom nästa säsong.

Labban: knappast aktuellt med Åberg Han var ju tom avstängd pga disciplinära skäl (mot fbk). ’Team lodda’ så att säga. Domustrappan lyfta ju mest AHL svenskar och där tror jag Z har bra inflytande!

Andersson: Skulle bli otroligt besviken om vi värvar Rattie eller Åberg. Helst nån transatlant vi inte har på listan. Nån Manderville/Sonnenberg typ!

The great one: var du tvungen att jinxa genom att säga att vi går förbi dem om vi vinner?

Tom Topp: Problemet är att han troligen drar till Winnipeg om han blir en sån .

Tom Topp: Ja, där tror jag att det kan komma att bli en "explosion" till nästa säsong.

Däremot vore det mysigt om vi kan ha en back över par säsonger framöver.
För Freij kommer med all säkerhet att dra över pölen efter nästa säsong(hoppas att Winnipeg anser att det är bra med en SHL säsong till).

Dags för ännu en hemmatch, dags för ännu en måstematch. 3 poäng gäller ikväll, inget annat. Inte 2 inte 1 pinne utan 3.

Vore förbannat skönt att tvåla till DIF även, plus vi går förbi dom om vi gör det. Gäller att publiken är med från start idag och bär fram laget. Vill se hela publiken stå upp första 5 min och ösa på.

« · 2963501 · »