1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614298 inlägg · 6214 ämnen
« · 1065869 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-09-25
teddy: ...och vilka tänker då stå i borta klacken :) ?

Mackelito: minst.

men vilka ska dit nu då? nyfiken

Berglund: Ja vi rivstartar och gör 4 mål i första perioden.

Sv: Apropå nånting...
T T: lät ju bra ändå. det såg inte bra ut

Knylan & Brollan: håller också med, känns som klacken håller på gå in i något generationsskifte (iaf borde göra det) mycke gubbar som lever sin värld "vi har klappa händer i 40år skall så förbli" in med ungdomar! fler som orkar komma iväg på borta matcher då också ;)

Brollan: Det har du däremot helt rätt i, tycker väl att det framförallt det är mer yngre killar i åldersspannet 15-30 som behövs, äldre finns det i överflöd av. Men det ser bättre och bättre ut på den fronten också. Tycker överhuvudtaget att det sett bra ut nu i början av säsongen, vore kul om det började hända något på tifofronten också.

Brollan: Jag tycker verkligen inte klacken tunnats ut. Jag tycker det är bra drag. igår var det magiskt i tredje perioden. alla hår på min halv stora kropp reste sig när klacken och hela arena körde "kom igen timrå"

Knylan: Jag förstår vad du menar, men jag tycker Timrå-Klacken behöver lite nytt. Så det lockar fler unga och även gamla personen som skriker med i klacken. Känns som Timrå klacken börjar tina borta.

Knylan: haha ah det är skillnad på svenskarna :) förstår :)

Brollan: Tycker ni ska prova. Är ni ett gäng kan ni säkert få igång resten av klacken. Alla kan ju Pippi Långstrump som sagt. Jag kommer skrika med om ni börjar.

Blizzard: Jo givetvis, men tyskar är tyskar, greker är greker. Det ska man komma ihåg i detta sammanhang.

Knylan: vem har inte sett pippi? alla har takten i sig ;-) (hoppas jag)

Jensen_12: sjunga men inte klappa.

Brollan: Ni gör givetvis precis som ni vill, men jag är skeptisk. Det är lätt att sitta och flukta på youtube, utfallet på läktaren sen brukar sällan överensstämma med dom visioner man själv hade.

Brollan: jag tycker dom ska testa :)

othan: Bara stå och hoppa, och inte göra ett ljud ifrån sig?

Brollan: bara hoppa och inget klappande skulle vara grymt

Har några kompisar som tänkt starta ramsan på länken nedanför nästa helg mot Rögle. Vad tycker ni? Ska dom göra det eller inte?

Sv: Sanny Lindström
Jensen_12: Tänkte också på det :P fast jämt med matcherna är det inte så konstigt 1 poäng av 6 möjliga är ju ingen skräll.

Hahl Bundy: Läste hela det blogginlägget av Ros. Lite kul skrivet i slutet:

"9 Luleå 3 1 0 2 0 4- 6 3
10 Skelleftå 3 0 1 2 1 11- 12 2
11 Modo 2 0 1 1 0 4- 6 1
12 Frölunda 4 0 1 3 0 6- 13 1

Frölunda är en skräll.

Men i övrigt ser väl botten ut som de flesta trott."

Menar han att dom flesta trott att MoDo skulle ligga på kvalplats?

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Forward: Det var den klassiska "Alla rensar fisk i Göteborg" om jag inte hörde helt på tok.

Sv: Vill du att Riku Hahl ska mötas av burop?
aweTimrå: största anledningen till att det inte blev nå utbuning var att han var relativt osynlig. bra defensivt men det visar sig inte så tydligt. Huvudsaken var att vi tog dom. Sätta lite press på dem

Vad var det klacken sjöng igår? Jag hörde nått om Göteborg. Vad var det för ramsa och hur gick den?

betraktaren:

håller fullständigt med, jäkligt skönt å höra att de inte var nåra burop å skrik!detta kommer klubben att tjäna på i längden!
riku kommer fortfarande å tipsa om Timrå för andra finnar tex! han var ju en av anledningarna till att mäkihao kom just hit:)
jävligt proffessionell publik i Timrå!!! detta hade inte hänt nån annanstans!
Bra jobbat klacken och publiken!

Simmalugnt: Här är senaste nytt om Sanny. Han ska inte till VF.

Brynäs IF - Timrå IK 2008-09-25
Vi går på knock i första perioden tycker jag!

Forza TIK

Tack klacken för att ni gjorde det enda rätta och inte buade ut Hahl. Vi ska älska och inte hata. Detta gör oss större än de andra!

Kevin O Shea: Han spelade ju ungefär 30 sek innan han gjorde illa sig och man såg han linka av isen och få hjälp i båset innan han fick gå ut till omklädningsrummet..
Hoppas han kommer tillbaka snabbt bara, att han är med på torsdag igen!

Harryhaffa: Hade inte mitt stavningsprogram brunnit halvvägs in i ditt förra inlägg hade jag kanske förstått något av ditt svammel....Förstår inte vad dina likviditetsproblem har med Hynnings eventuella målproduktion att göra?

När man såg Hockeykväll så kunde man tro att det var Frölunda som hade internmatch...Bra gjort av den pittögde tintinklonen att lyckas göra en 5 minuters analys utan att nämna Timrå.

Kevin O Shea: Vadå irronisk? fan är man jagad av kronofoggden för massa saker de tror man köpt, bandidos var och hällsade på i tron de skulle få betalt, fan har inte fodringsägarna fått betal fa f-n ska man betala okänt folk för, klart lite såg de ut att mena vad dom sa, de skulle komma om en vecka så får väl låna lite kaffe av grannen,,ööh jusst ja var visst skylldig han med, och vad ska jag med kaffe till då frun drog med kaffebryggaren, vet inte vart hon skulle men killen som var snäll och skuttsa hade fin bil snällt av han att ställa upp,,,så irronisk jag näää:))

Harryhaffa: Jag tycker 20 låter realistiskt - är du ironisk, eller?
Sedan vi gick upp i elitserien 2000 - är det väl bara Zäta och Matthiasson som lyckats göra 20 mål.
Men tycker du att det är mer realistiskt att han gör 40-50, om han är skadefri?

Gör han 20, så är i alla fall jag skitnöjd!

Kevin O Shea: Ska Hynning göra 20 mål, fan blir många matcher han inte gör mål på då, han kan väl fortsätta den inslagna vägen,,menar bara för en trevlig lite ovana då blir det många mål,,,,men jusst ja han kommer säkert bli skadad efter 10-12 omgångar då låter 20 mål himmla realistiskt;)

Kerstin_k: Tycker Jonte var riktigt bra idag, har sällan sett honom åka skridskor som han gör nu - det är nästan lite Paul Coffey över honom :-)

Hynning gör 20 mål om han får vara skadefri hela säsongen.
Dennis Persson är en flop så här långt (om man kan dra några slutsatser efter bara två matcher) - men han är helt enkelt för klen för att spela back. I en-mot-en lägen är han ju helt chanslös i egen zon...

Tänk när Bagarns formation kommer igång också - då blir vi att räkna med.

Är det ingen som vet varför Styfen inte spelade - han var med på line-upen, men sedan syntes han inte till.
Challe kommenterade ingenting om att någon spelare blivit skadad när han intrvjuades på "Hockey-Puls".

Mikko Lehtonen!!!

Per HApps: Aha! McCallum spelar även agenten Ilya i kvalitetsteveserien "Mannen från U.N.C.L.E". Jag trodde du menade "Mannen vars övergång luktar U.N.K.E.T."

El Maco:´

Det är ju David McCallum från 70-talsserien Den osynlige mannen

BlackBay: Jag tycker att Frölunda ska lämna elitserien och spela i norska elitserien. Jag har hört att de har stora oljepengar där och motståndet är lagom svårt. Ta färjestad med er när ni går.

Per HApps: Ilya Kuryakin, Napoleon Solos polare.

Per HApps: Ja, det är väl han den där....från den där gamla filmen som jag inte minns namnet på...nån doktor eller vad det va´.

Kerstin_k: håller med... efter att ha sett Persson 3 ggr nu förstår även jag varför han inte fick lira vidare med Djurgården...... känner mej nervös varje gång han är inne på isen.

I övrigt..... Lehtonen... äntligen en kvalitetback som har en rejäl bössa o som törs o kan skjuta.
Hynninig... vilken skillnad från i fjol (då han förvissa var skadad hela tiden)
Mäkiaho.... kommer mer o mer för varje match... vilken syrgasare han bjöd frölundabacken på.... synd han inte fick trycka in pucken bara...
Jonte fixar ju centerbiten jättebra... tycker han är helt ok
Alltid kul att se bollibompakedjan även om dom inte fick till det lika bra som mot Hv men ändå full fart på grabbarna.

Riku Hahl?... nån som såg han?.... nån som sakna han?

Nubben o Hahl... ville ju till storstan för att ha chansen att vinna nåt...... en fråga..... "Hur känns det?"
Mats Adrian? Nordisk liga för att slippa alla säckgäng?.... hur platsar ditt frölunda där just nu?

någon fler än jag som uppärksammade vad Riku gjore efter matchen, trotts hans lag förlorat så åkte han och klappade händer åt Tik klacken, tyckte jag var himla fint gjort,,

Poffa: Det där lät flott.

Simmalugnt och Uno: Nej, jag är inte lärare, hissmontör eller elektriker. Jag är projektledare och systemutvecklare. Men framför allt så är jag professor i matematik.

73Sjöbba: Ok. Är ju kul om funktionerna fungerar när de nu finns där. Men livsavgörande är det väl inte....

mikenomad: Jag skrev en notis om det i Teknisk info-boken igår, men jag har inte Hört något från Markus.

Uno Gordon: Tur vi hunnit med att bli legender iaf. :-)

KniveN: Japp... Andra i stolpen och tredje utanför...

JimmyH: Ja nu är det roligare! Mer fart, mer ungdomlig entusiasm, mindre grupperingar och divaliteter. Ett LAG som kämpar för varandra!

mikenomad: Till saken hör ju att jag hade helt rätt! Man bytte faktiskt spelsystem under säsongen och har sedan hållit fast vid det nya.

« · 1065869 · »
Tom Topp: Är det fler än jag, som fick lite vibes när Sverige mot alla odds tog sig till fotbolls-VM?
Man så fram emot härliga sommarnätter med pilsner, snacks och goda vänners lag.

Efter 1,5 vänskapsmatch så känner man mer….ska vi kanske lämna över vår VM-plats till ngn annan…..