Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
http://www.tv3.se/lyxfallan
Det där tolkar jag nog som att du inte har något insikt i hur Challe uppfattas i gruppen.
Men visst är det tveksamt hur han är som ledare utifrån hur han framstår media.
Men det var nog bäst så, det kunde ju hänt att det funnits burkar och annat elände att plocka upp efter ungdomliga arrangemang.
T T: Jag minns att jag reagerade på Modos extremt låga hallhyra i någon sammanställning som Aftonbladet gjorde för några månader sedan. Sen är det väl upp till skatteverket att visa vad marknadspriset för ishallshyra är och varför Modo gjort "fel". Undrar vad Teve betalat för att hyra in melodifestivalen? Skiljer det sig mycket så kan Modo ligga skrynkligt till.
För den som inte är med på det skattetekniska: Föreningen Modo Hockey betalar ingen skatt på sitt eventuella ekonomiska överskott medan aktiebolaget "Modo Arena AB" eller vad det heter får skatta på sin vinst. Genom att ta ut en låg hyra från föreningen visar aktiebolaget låg eller ingen vinst medan föreningen samtidigt får möjlighet att visa ett bra och skattefritt överskott. På samma sätt med pengarna från sparbanksstiftelsen som föreningen tagit som intäkt istället för bolaget (även om jag inte ser det som ett lika klockrent fall, det borde man kunna ta sig runt).
En variant på det här var för en massa år sedan när Luleå Hockey lät ett aktiebolag köpa in klubbor och annan utrustning för A-lagets räkning istället för att göra det genom föreningen (även om det handlade mer om moms än inkomstskatt). Det kostade massor för LHF.
Detta tycker jag att skattejuristerna får tvista om bäst de vill. Sen får vi se vem som får rätt i slutändan.
Att kalla detta för fiffel är liksom att gå ett steg för långt. Basta!
Dock, kritik som jag anser att han verkligen ska ha (och som är anledningen till att jag fortfarande vill ha bort honom) rör hans kassa visionära tänk. Nu är det väl tredje året i rad som Challe tvingas retirera och köra 'gammal timråhockey' när laget sladdar i tabellen. Första gången är han ursäktad pga skadebekymren som rådde då, men likväl: hans nydanande hockeyidéer suger.
Sen har vi hans fixering vid den passiva boxen. Visst, det funkade bra tidigare. Inte beroende på något 'Kenta-arv' som du mycket riktigt påpekar, utan på att man hade spelartyperna. Nu har man inte det. Till stor del beroende på att Challe ville ha andra spelartyper. Likväl kör man det här mongo-BP:t som t o m min hockeyointresserade fru kommenterade med 'haha, varför står dom bara stilla sådär för?'.
Sen har vi slutligen uttalanden som han strör omkring sig. Viss kritik som han riktat mot enskilda spelare provocerar verkligen (tänker främst på Erixon-dissningen), likaså hans märkliga 'jag ville ändå inte ha honom'-tjöt om Månsson.
Jag tror att Challe kommer vara ganska kall på tränarmarknaden efter den här säsongen, oavsett om han får vara kvar eller inte. Möjligt att Djurgården tar tebaks honom i någon form. Annars blir det nog allsvenskan för den gode Charles.
Han är så gott som klar har jag fått höra.
Han körde för hårt helt enkelt.
Efter många minuter reser sig Anton upp och tar sig för egen maskin till omklädningsrummet.
Jag såg ingen incident mellan Anton och någon annan spelare i alla fall.
Kanske hjärnskakningen som fortfarande spökar?
De lär förlora en och annan krona om matchen ställs in.
Nää fy fan för LIF. Fan S-vall får ju inte ens ihop två kedjor.
Foyn:
Gullande? Inte nu på senaste tiden va med influensa vaccin och annat. Leksand engagerar och det är alltid kul för journalisterna att hitta nånting smaskigt att skriva om Leksand. Undrar om timrå eller Brynäs hade hamnat på första sidan om det var er det gällde med Vaccinet..
Angående matchen mot Sundsvall så tycker jag gott man kan skjuta på matchen. Man kan ju vända på det. Hur skullle en del leksingar reagera om det var Leksand som hade halva laget borta och inte visste om man får ihop fullt lag?
Nästa gång kanske det är oss det drabbar och då kan det vara bra med lite storsinthet.
Herminator:
Leksand samlar inga pluspoäng hos mig iaf. Vaccingrejen , sedan har leksand taskigt tabelläge och också en del skador och då vägrar ledningen ändra datum. Lite lågt.
Du har säkert läst och sett intervjuer med honom, och han är rapp i käften, den gode Challe, vilket kan vara nog så bra när man möter journalister. Vidare slutsatser får folk dra själva.
Egentligen gillar jag inte ryktesspridning och liknande och hoppas att det här inte kommer att blåsas upp alltför mycket. För det jag i grund och botten försökte uttrycka med tidigare inlägg var att jag tycker att Timrå har en kompetent spelartrupp. Intressant i sammanhanget är att Challe har sagt detsamma i en tidningsintervju med Dagbladet för en tid sedan.
Där snackar vi mixar!
dagbladet.se/sport/ishockey/1.1491013
dagbladet.se/sport/ishockey/1.1491628