UbbeNils: Forsmark har Helt klart den på backsidan som imponerat mest. trots sina unga år . Här gjorde Timrå ett riktigt kap.. annat än vad man kan säga om värvningen av Didrik Strömberg. Hur många matcher har han spelat? Läste nånstans att det var 61 av 125 grundserienmatcher sen han kom hit .
Otroligt stark match idag. Viss medstuds med timingen på 1-2 och 2-4 särskilt då de *fullständigt* skjuter annars rätt starkt FBK-momentum i sank. Juel släpper 1-1 ganska lätt men gör annars en till stabil insats. Känns som att han är väldigt följsam i kassen vilket ger skyttar lite nät att sikta på - många puckar som viner utanför då de måste ställa om siktet.
Forsmark fortsätter sin uppåtriktande formkurva. Har tagit över från Rindell som vår starkaste offensiva back.
Ruggigt viktigt att Hållander, Lander och EP gör mål - vi har sparkapital vad det gäller poäng från både Hållander och Lander, och självförtroende där gör mycket. Att Lander bara skulle panga in en puck sådär från slottet var det inte tal om för en månad sen.
Och snacka om eldprov för våra ungtuppar på blålinjen. Edfeldt tycker jag fortsatt gör det bra utifrån sina förutsättningar, och ligger ju också bakom 1-2 med en riktigt fin passning rätt på bladet för Hållander som skapar ruggigt mycket yta för våra forwards.
Kerstin_k: Exakt så, det är ingen tävlan i att synas mest, man vill glida under radarn sen står man där med bucklan. Mest guld räknas inte vad några mediasnubbar skriver
Sputnik: Ja när serieledarna Färjestad förlora måste det svepas förbi när Loob sitter där och en dåre som är programledare. Fy fan för detta sista gången man titta på SKITEN
Zäta75: Haha men om man stör målvakten i målgården så ska väl det dömas bort ? Förstår inte grejen, det enda felet i situationen är väl isåfall att inte domaren blåser av när det sker ? Sen att det blir retur och mål, so what ? Gå och lägg dig Loob. Han har ju en Färjestadströja under kavajen och det vet alla !
Zoogin62: trendbrytarna satte stopp för FBKs 12 raka segrar mot Timrå, 3 raka segern med Juel i kassen, Lander har vaknat men SVTs hockeykväll väljer att prata om OINKs kris och när FBK-Timrå skulle avhandlas så ägnar man tiden åt att prata om att stackars FBK blev rånade på 2-1 målet. Håkan Loob gick såklart i bräschen. Landers mustasch fick beröm dock
Zoogin62: Så uselt av hockeykväll som vanligt. Visar enbart Fbks bortdömda mål som Loob givetvis säger är ett solklart mål och lite om Lander och hans mål. Hade inte förväntat mig annat heller iofs med Loob mfl i studion.
Jag beklagar det blev 30,25 sek om det bortdömda målet som aldrig skulle blivit bortdömt enligt Loob och sen 30,25 sek om Lander som varit horribelt dålig men nu börjat bli involverad i spelet. Det var det det från SVT.
The great one: Alla på boendet tackar med stort hjärta 💓❤️ för vinsten ikväll 🥳 barnen blev jätteglada för att få en riktig jul på länge med fina julklappar o damerna önskar en god Jul till alla trevliga timråiter o att dom slipper att bli misshandlade tack vare att deras före detta idioter till män inte kommer åt dom!! Jag tackar Timrå för den eminenta segern som resulterade i deras trevliga jul som kommer 💓💓💓💓❤️🥳
Sputnik: Hahaha! FBKs bortdömda mål och lite Lander. Ja det får summera Timrås kväll i Karlstad. Det var verkligen den sista gången jag kollade på Floskelkväll.
Varulven: ödmjukt! Tack!!! Vad var nu? 13 eller 17e gången gillt?
Som Timrå supporter känns det lite extra gött att slå FBK på sin hemma is!
Svårspelat lag med otäckt vass offensiv när det bjuds på misstag!
Det blev en jämn batalj även om TIK medvetet lämnade initiativet till FBK för att prioritera positionering.
Känns fantastiskt efter Timrås väldigt ineffektiva inledning av serien att få konstatera att Lulespel höll och vi tog vara på de chanser som genererades under matchen!
Vad har hänt med gameplanen? Spelet upplevs långsammare, enklare, tråkigare och sämre. Men nog fan vinner grabbarna. Hittade Ante ett gammalt VHS-band från någon SM-final med växjö och drog en Ctrl+A, Ctrl+C och slutligen Ctrl+V?
Rip Kirby: Tänkte nog ge mig på lite självskadebeteende och titta på Hockeykväll trots allt. 4 nyanser av brunt angående FBKs "dåliga" insats att vänta nu då.
Zäta75: De blev 3400 på matchen o me de ja skänker blir de13400 till barnen o damerna som jag har träffat nåra ggr som blivit sparkade o blåslagna även barnen slagna me diverse tillhyggen inte har haft en riktig jul på många många år dom har varit fast i ett helvete utan att ta sig därifrån!!!!! Det tillägnar jag Timrå 💪🇺🇿!!
Jag sticker ut hakan o säger att det har lossnat nu . Antes coaching , försvars-målvaktsspelet , vi gör mål hyfsat ofta på chanserna Lander har vaknat från dvalan NU KÖR VI
Sputnik: Vad jag fick höra ang Erixon när Timrå värvade han var att Skellefteå tacka nej för att han har flera skavanker på kroppen men trodde inte på dessa uppgifter men nu gör jag det. Finns inget att tveka på nu in med en back omg tills uppehåll även lån från hockey allsvenskan gillas i detta helvete på backsidan
Pinaceae: Malmö, Modo och Oskarshamn kommande 3 matcher innan uppehållet. Ska vara 9p. Låt Juel fortsätta nu när han är het! Sedan Malmö igen. Kan bli 12p och en 2a plats i bästa fall
eltifoso: Tack för den härliga fighten ikväll rabben...men ikväll släckte vi SOLA i Karlstad tillfälligt!😉😅 Nu bli dä fest hela vägen till matchen i Sydkraft mot Malmö på lörda!!🥳🥳🥳 Halleluja 🙏🙏🙏😇😇😇
Här gjorde Timrå ett riktigt kap.. annat än vad man kan säga om värvningen av Didrik Strömberg.
Hur många matcher har han spelat? Läste nånstans att det var 61 av 125 grundserienmatcher sen han kom hit .