1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606538 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2025-01-18
Bragd-Birger: LHC alltså. Två möten den här säsongen. Alla poäng till LHC och förkrossande 11-3 i målskillnad.

Allt talar för Timråseger i eftermiddag.

Sv: Apropå nånting...
Om alla lag håller samma poängsnitt som senaste 10
Uppladdat:

500x0-image-2.jpg

TIK_TIK: Hoppas de missar avancemang ...utav flera anledningar.

Scoutresa i grannskapet. Få se om det finns något intressant till laget.
Uppladdat:

500x0-pxl20250117174926712.jpg

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2025-01-16
jhnd91: Tror det var Småland som praoade på trumman…

Bragd-Birger: Vi ska också komma ihåg att Pilö just nu har färre matcher spelade för Timrå IK än Viggo Gustafsson.

Linnus bli änn bra tillgång i lage 💪💪💪
Ge hann ti så sitt snart första i Klyka 🏒🥅🏒🥅🏒🥅
Kansk redan imorron i Myggans Kryss???
Nä nu ladd vi tusen tä imorron i SaAben👊👊👊
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-fbimg1734074137696.jpg

OlliJanne: Från ST. Lander om mötet med Ante i LHC och om Erikssons debut:

"När Timrå IK åker ner till Linköping inför lördagens match väntar ett speciellt möte, där antingen far eller son kommer att stå som vinnare.

På plats i båset är inte bara Ante Karlsson, tidigare tränare i Timrå IK, utan också Ante Karlsson, pappa till lagkaptenen Anton Lander.

– Det blir väl lite speciellt innan och efter, men när matchen väl är i gång är det fullt fokus på det man ska göra på isen, säger Anton Lander.

Själv tycker han bara att det ska bli roligt.

– Det ska bli kul. Jag ser det som roligt och som lite extra energi.

Något han tror kan bli svårare, det är vilket lag hans egna barn ska välja att heja på.

– Ja, jag tror att det blir svårare för mina grabbar, om de ska hålla på farfar eller pappa, men det ska bara bli kul.

I matchen mot Malmö Redhawks under torsdagen gjorde nyförvärvet, 18-årige centern Linus Eriksson, debut. Lagkaptenen imponeras av honom.

– Han har mycket hockey i sig. Han tänker smart och är stark på pucken. Jag tycker att han gjorde en väldigt bra SHL-debut."

Timrå Isstadion: 2002/2003 låg vi väl högt upp i tabellen typ hela säsongen och slutade 3:a va?

Kattgubben: Kan inte påpeka tillräckligt hur fruktansvärt tajt det är iår, skiljer alltså endast 7 poäng från sjuan Örebro och trettonde HV71. Fortfarande 18 matcher kvar och väldigt många poäng att spela om. Ska mycket till såklart men med tanke på Örebros senaste förluststreakar hade jag varit jävulskt skitnödig i Örebrolägret.

Rico01: Yes, jag ville mest flika in att jag höll med dig! Blev riktigt positivt överraskad över Linus insats. Trodde ärligt att han skulle ha svårt att färga direkt så här. 👍

Kanonmatch av mina 2 favoriter , JJ och Hartmann =)
Gött gör slut på LHC - spöket i övermorrn =)

Rip Kirby: Vi är minst en klass bättre än Malmö ikväll. Skotten 29-14. De känns inte farliga alls. Vi kan gå väldigt långt i år om vi slipper skador

Hockey är en undetbar sport!!!!

Kattgubben: Ge pucken till Hållander!!

{469}: Bättre än Eisenmenger. Men det är ju vad jag tycker.

Andersson: Örebro är i fritt fall.

Söderöver: Lever du i föregående säsong fortfarande du?? Timrå har väl vunnit 11 av 12 eller något sådant när vi leder inför 3e.

KulltorpsOlli: Måste berömma Eronen. Han löser situationer snabbt och bra i egen zon. Malmö inte ett enda skott period 2

nila: Ja man såg att Malmö ligger sist i BP i SHL, uselt.

Förresten Eronen!! Gör han ngt misstag alls??
Förläng!!

Söderöver: Tycker det släpps en del utvisningar idag, redan varit några jag tycker kännt solklara

Olli Nomadinen : Ingen Hanzl i MIF. Bra att veta.

OlliJanne: Ja, Olli måste vara en ivrig läsare av HS. Vilken signatur kan han tänkas gömma sig bakom? :-)

I kväll är det intressant på riktigt:
- kommer kedjorna som vi tjatat om länge nu bära frukt? På pappret ser det löjligt välkomponerat ut.
- kommer vi kunna hantera Malmö på ett bättre sätt än vi gjort hittills? Vi tog visserligen 3 pinnar i nordtyskland häromsistens, men spelmässigt gick det tungt. Deras intensiva och orädda checking har varit synnerligen svårhanterlig.
- blir det JJ i kassen, och kan han i s f göra en tredje stark match i rad?
- kommer Linus E få speltid, och hur hanterar han i s f en SHL-centerroll?

Jag är småfebrig av iver. Vilket givetvis och oundvikligen kommer leda till antiklimax och irritation om några timmar när vi "gav bort tre poäng!!!1".
Men det tar vi då.

Jakten på nirvana fortsätter.

Någon som har förslag på text till framsidan på en pirat-t-shirt jag skissar på?

(Givetvis kommer jag ändå att swisha minst 200 spänn per tröja som eventuellt trycks upp till Timrå IK).

Texten på ryggen blir alltså delar från ett snack saxat (cittat) från Olli till undersåtarna, om det nu blir något tröjaktigt till slut:)
Uppladdat:

500x0-screenshot20250116153528comica.jpg

Woody Jokinen: För er som läst här i årtionden vet ni att jag vill ha upp Sportklubben. En "hemmamatch" för oss Stöckhölmare och dessutom ett mycket mer klassiskt lag än 3-4 av lagen i SHL.
Åker hellre till Scaniarinken och hör på mistluren än till Hovet och får höra den där jävliga "Klockan slår..".

Aljd: Kan vi starta matchtråden tack? Vet inte om jag kan göra det. Hittar ingen funktion iaf så är nog bara admin som kan starta den antar jag.

Inte ska vi behöva ge bort poäng till Malmoe ikväll igen? Det känns ju onödigt. Nya kedjor, ny spelare in och ny energi. Vi kör över dom helt enkelt :)

Ska bli väldigt spännande att se Hållander med Wedin igen. Dahlen med EP och Hartmann. Samt Linus Eriksson M.m m.m

Bring it on!

Väldigt vad Wikegård är sur över Eriksson.
Nu tar vi Eklund också. Deal?!

För övrigt HOPPAS jag verkligen dom kör med träningskedjorna , dom kan bli kanon . Juel bör stå , trots att JJ gjort flera bra nu

Villervalla: ”Varför spelar man SHL i år, är det inte lika bra att skicka guldet direkt till Timrå?”

Tycker att jag läser både här och i Mordor boken ibland att vi Brynäsare har hybris. Då vet jag inte vad vi ska kalla ovanstående… Jag förstår ju att det är med glimten i ögat. Som jag ser det är det 4-5 lag som är utmanare om guldet och ni är ett av dom.

Tom Topp: Varför spelar man SHL i år, är det inte lika bra att skicka guldet direkt till Timrå?

Rip Kirby: vill bara lägga till dyslexi som en parameter, jag delar din syn om att talspråk oftast blir oseriöst, men samtidigt hjälper talskrift mig väldigt mycket.

Texten TIMRÅ i sina blockbokstäver är stilrent och mycket tryckvänligt.

Snyggt och klassiskt. Även om jag inte avgudar Timrå Kommun på något vis, så tycker jag att den rena texten och symbiosen fungerar otroligt stilfullt ihop med laget Timrå IK som jag typ avgudar:)

Mitt förslag är att man tonar ner det blå och kör tallarna och klubbmärket litet eller mindre som nu ungefär. Kanske vid trakten av hjärtat på matchtröjorna... Kika lite åt Detroit. Rött och vitt är färgerna!

Tallarna och skölden är ganska svåra rent grafiskt. Lite röriga. Passar kanske bättre stort fram på supportertröjor och tillbehör mm.

Då köper man kanske både matchtröjor och mer stiliga brandade kläder och prylar från Timrå IK?

Jag tillhör alltså den falangen som gillar clean röd och vit.

KniveN: Alla sponsorer ”vill” inte synas på tröjorna, se bara på t.ex. Brynäs. De kan få synas på andra sätt, om de vill. Jag röstar för en clean tröja med tallarna.

BlackBay: Lassinantti tas ut spel. Har spelat med en skada länge. Luleå får nu förlita sig på Ward och en junior framöver.

Målvaktsligan i SHL
1) Tim Juel, Timrå, 92,83 procent

2) Jonas Arntzen, Örebro, 92,26 procent

3) Arvid Holm, Rögle, 91,63 procent

4) Lasse Johansson, Frölunda, 91,59 procent

5) Jakob Hellsten, Leksand, 90,80 procent

6) Matteus Ward, Luleå, 90,70 procent

7) Jacob Johansson, Timrå, 90,21 procent

8) Lassi Lehtinen, Modo, 89,99 procent

9) Linus Söderström, Skellefteå, 89,89 procent

10) Erik Källgren, Brynäs, 89,85 procent

28) Joel Lassinantti, Luleå, 88,50 procent

Juel fortsatt etta. Lär väl få stå mot Malmö eller vad tror ni andra? Tycker det är dags nu så han inte tappar den form har varit inne i.

sargad: Bara en dag kvar till match, hurra!
Gillade också i matchavsnittet att man startar med att visa tavlan där man skriver in resultatet i de senaste matcherna och en tabell på tavlan i omklädningsrummet. Det visar att man har ett tydligt mål. Att bli bättre och klättra i tabellen.

Hoppas att Linus Eriksson kommer bra in i gruppen nu och att de nya formationerna fungerar bra direkt mot Malmoe. Tror inte vi underskattar dom igen som vi har gjort i vissa matcher och förlorar.

solbacken: Men det skall ju mycket till att han ens landar i Timrå. Var ju mest en liten notis i hockeypuls att Timrå är ett av lagen som är aktuella.

Men utan att vara för partisk så tror jag att det skulle vara perfekt för honom att spela i Timrå med Jokinen som tränare.

Simmalugnt: dvs betalande medlemmar, och dom som kör drevet har nog ingen majoritet!

Åter igen nu går vi mot CHL!

Karlsson74: vilket jag tror dom kommer att göra, misslyckas alltså!

Per HApps: Bra sammanfattat👍

X-Län: Men händer det så får vi väl ändå säga att planeterna står i linje & sen köper jag en triss.

Som jag skrivit tidigare, lite mysfaktor av att Timrå börjar bli omnämnd såhär. Gillar det som fan. Trots att vi hatar Modo ❤️

Zäta75:

Ha ha Jokinen är på HS? Exakt samma formationer som någon skrev här. All cred till vem det nu var.

Galet intressant det kan bli.

0tto: Olli har varit inne och läst på hockeysnack. :)
Puckat hade väl ritat upp exakt dom linorna häromdagen ( förutom Eriksson)vi ser på träningen idag. Hyperintressant!!

Hoppas det faller väl ut.
Tyckte mig läsa att Svensson och didde är backpar bakom Lander Walli och Mange. Tuuung femma!

Olli Nomadinen : Är då inte den relevanta frågan VARFÖR har Jokinen låst sig vid den formationen istället för att ondgöra sig på den som gör mest poäng i laget?

Puckat: F.Hållander - O.Kapanen - A.Wedin
P.Svensson - S.Forsmark

J.Dahlén - E.Pettersson - S.Hartmann
L.Nässén - L.Pilö

M.Pääjärvi - A.Lander - E.Walli-Walterholm
K.Näkyvä - E.Eronen

O.Johansson - L.Eriksson - A.Lundmark

Extra:
D.Strömberg
J.Boyce

Utanför:
M.Eisenmenger

Ja, det är nog det bästa vi kan komponera våra kedjor just nu tror jag. Vi får se om vi får se detta. Möjligen att Boyce ska spela istället för OJ, men de kan väl skifta. Boyce har varit väldigt nyttig och gör t.om mål ibland.

Linus välkommen till Timrå ik ❤️

tekarn1968: Wiken är Timråit. Det är sen gammalt som sagt. 😎

Puckat: jag hart hört liknande om honom, så antingen spelar han med oss nästa säsong eller så är han ett försäkringsärende, tråkigt att det blivit som det blivit, han var riktigt bra där i början av säongen 22/23. Men det öppnar ju för Kapanen/nubben att kunna förändra mer inför nästa säsong.

Ahpl: Erixon ut! Harde in ! Önsketänkande iaf

Per HApps: Läge att köra den klassiska ramsan:

"Wiken lackar när Djurgår´n hackar" ;) ;) ;)

Tom Topp: Att kalla Eisenmenger medioker är ganska snällt, tycker inte han håller alls.