1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606533 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Apropå nånting...
{469}: man kan väl se resten av den här säsongen som ett provspel! Nu får ju KK verkligen chansen att bygga upp en bra backsida till nästa säsong!

bar mofftak: Option med förlängning alltså.
Måste väl nästan betyda att Näkyvä ryker?..

Tycho:
” – Sista matchen var benet som gelé. Jag kunde inte åka på det alls, säger Erixon.
Testa gratis i en vecka. Efter det 99kr i månaden”

Synd med tidningsartiklar som bara är 4 rader långa 😔

OCH VEM I HELVETE VILL BETALA 99kr I MÅNADEN FÖR ATT BENET SKA VARA SOM GELÉ

Rip Kirby: Härligt! Kapanen visar nya färdigheter när han visst är en fena på att snoka upp sura sportchefer och hugga där 👌

{10779}: "Finska föreningen" is back, and I fucking love it!

Andersson: Bra med poäng och stor erfarenhet. Tror det var bland de bättre backar vi kunde få för tillfället

Villervalla: Kommer till 99.9 procents chans att ett backförvärv enligt Kimmo. Kan kryptiskt handla om Timmar, dagar eller vecka.. Kommer inte bli från Finland förmodligen då det kostar skjortan. Att köpa lös tex Läppenen resten av säsongen skulle kosta 1.5 miljon bara att köpa ut. Sen månadslönerna på det.

Har kommit en bit på vägen redan med nästa års trupp
Har en del "klara" kontrakt. Räknar dock bort Hållander.

Kommer till nästa år enligt Jokinens önskan att byggas mer brett.

En backsida med 9-10 backar på kontrakt
Och 14-15 forwards. För att ha en riktig konkurrenssituation

Hade haft en het diskution med Jokinen bara en timme innan inslaget om att förbättra kring kosten i truppen. Att det förmodat då är lite slappt bland vissa spelare kanske?..

OlliJanne: Jag har kanske jinxat det här lite hårt. Jag nöjer mig med att konstatera att en seger till och risken för kval bör vara undanröjd

Sv: U20
Rip Kirby: Skönt för J20 att det börjar äntligen rulla in lite segrar

vonDöbeln: jävla skönt att vi råkar tillhöra top 5 skiktet då... men vi ska inte vara nöjda med "fuckin 5th pleeeejz" ☺️

The great one: Finns bara en grej jag vill ändra på, och det är en sak jag tjatat om länge. Kapanens direktskott. Förstår verkligen inte varför han inte står på Rattie-position i PP. För direktskott. Vill inte ha honom i mitten framför mål. Tycker inte han blir involverad. Vi ser ju gång på gång att han har bra direktskott.

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2025-01-25
Dagen efter, känner mig ändå lugn trots 3 raka förluster.

Tror anledningen till energitappet stavas sjukdom.
Vi har haft rätt många matcher med 1- 2 spelare borta med sjukdom.
Ett par av de med längre tids frånvaro trots unga vältränade personer.
Nog många i truppen som kanske inte är sjuka för att visa symptom.
Men kanske inte har de sista 5 % av energi.

Har inte sett något annat lag med spelare borta pga sjukdom som Timrå.
Ändå är vi där uppe fortsatt och ändå i matcher fightas.
Fruktansvärt mycket spets i detta lag.

Kattgubben: Grabbarna spelade ( någorlunda) bra enda tills Luleå satt 1-2 målet. Därefter tappade dem det egna spelet totalt. Tyvärr blir det lätt så när man saknar självförtroende helt. Jag var övertygad att dem skulle vinna med 3 min kvar, men man klantade till det vid 2-2 målet. Det känns så totalt onödigt enligt mig.

Labban: Dahlen ska bara spela pp. I det övriga spelet håller han inte. Tråkigt men sant!
Sen spelet generellt i egen zon...HORIBELT DÅLIGT!

roger_sundsvall: Att Dahlén fortfarande soelar 3v3 är ett mysterium ja. Var ju samma under Antes tid. Trodde det skulle vara mer öppen konkurrens nu med OJ

vonDöbeln: Kalmera dig.
Nu får det faan räcka(för att tala klarspråk)
Det är så många som ska hacka på Jonte när
L A G E T är dåligt.
SKÄRPNING!!!

vonDöbeln: Apropå nånting/ingenting så är jag jävligt nöjd med Pilö i truppen!

roger_sundsvall: gris Bromé som sparkar bort den...

Olli Hahl: Sticker ut hakan och tycker vi följer game-plan. Känner mig tryggare med Juel i målet…

Smokey: Kapanen 1-0! Bombar in den ❤❤❤

Olli Hahl: Helt klart, de är på riktigt. F.n. klara guldfavoriter. Hela föreningen tog HA-sejouren på helt rätt sätt och som lag är de närmast kompletta. Både sett till kvalitet och till kemi i laget med mycket hjärta

Brynäs imponerar. Kan inte säga annat. Hoppas att deras svacka kommer i slutspelet.

Nisse på Mon or: Gillar ännu mer om LHC har problem

Andersson: SkrikPatrik den överlägset bästa kommentatorn. Vet atr det finns vissa som inte håller med 🙂

Rip Kirby: Om Östersund och Tingsryd håller poängtakten från de senaste 10 matcherna så tar Östersund in 3.9 poäng på resterande 13 matcher, det skulle räcka.

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2025-01-23
OlliJanne:
Jag kan tycka att Kapanen redan nu kan drämma fram ett kontrakt på 2 år till Eronen med 10% sänkt lön. Take it or leave it, ska ha besked innan x datum.

Näkyvä får stanna om han inte kostar mycket mer på sitt optionsår. Tror han kan vara bra om han får träna ordentligt på försäsong osv.

Erixon, tack men hejdå.
Strömberg, asstränare i J20 med fokus på backar.

Andersson: Jag brukar inte gilla att skrika efter nyförvärv, just för att verkligheten brukar se rätt annorlunda ut sett till ekonomi och utbud på marknaden. Men, efter att ha sett matchen igår där Frölunda bokstavligt talat gnuggade ner våra backar så är det ett absolut måste att få in något, dom får bara lösa det.

Jag har väldigt svårt att se oss gå långt i ett slutspel där matcherna kommer vara än mer intensiva med nuvarande uppsättning.

The great one: Okej, man uppfattar saker olika. Personligen tyckte jag Walli hade flera bra lägen och gav allt. Det var även den kedjan som lyckades jobba ner Frölunda i egen zon i samband med 2-3-reduceringen, samt att de skakade fram ett PP.

EP-kedjan fick det i mina ögon inte riktigt att lossna, även om EP själv var bra. Dahlén var inte vän med pucken, så jag vill inte berömma kedjan som helhet.

Så tråkigt att nävykä är en sån flopp hittills. Karl är ju helt viljelös. Skeppa iväg han innan fönstret stänger.

Otroligt mjuk och långsam.

Byt bort han till Luleå och ta hem Harde:)

Nä en back måste som sagt in. Så fort som möjligt.
Vad gör pokka?

Rico01: Frölunda känns som bästa laget vi mött på länge och vi är liite för blöta framför bägge kassarna som sheriffen nämnde efter match. Och ändå är vi nära ett kryss i slutet.

Han var väldigt kritisk till sin egen insats, den gode sheriffen.

Nya tag mot Luleå på lördag. Tuff match för Harde det.

Vargher85:

Lander kedjan? Den såg man inte så mycket av ikväll. Klart bästa formationen ikväll var ju den med Hartmann och EP. Ja för ikväll var dom bara två man i den kedjan.

The great one: Tror inte Oliver skriver på nytt kontrakt som 13 forward med 0min i istid, så bra är inte Bojan ändå när vi jagar kvittering.

BaraTikare: Habil, men lite mjuk ibland. Håller det i ett slutspel med många minuter. Njae jag är tveksam.

Näkyvä, nej där skall det absolut inte förlängas med optionsåret.

{10718}: Dahlén är ingen dålig spelare, tvärtom. Men han är en väldigt väldigt mjuk spelare, det är smärtsamt tydligt såna här matcher.

Bra med Kapanen junior in. Olli har koll.
Olli med kollen. Hoppas att han får göra ett inhopp också… Ilari alltså

Puckat: Har du sett några J20 matcher eller går du efter poäng? Värt att nämnas är ju att Kapanen har bäst +- av backarna i J20

Timrå IK - Frölunda HC 2025-01-23
Jag gissar att detta återigen blir en tajt tillställning lagen emellan. De tätt inpå varandra spelade matcherna nere i Götet i höstas var väldigt tajta, där vi hade större problem i det första mötet än det andra. Nyckeln blir väl att undvika fler backskador och att tillbringa så lite tid som möjligt i egen zon för de lär gå väldigt hårt åt just vår skadeskjutna backsida.

russkiy medved blyat: Jag skulle med glädje bidra med några tusenlappar till en swish kampanj. Det är nu eller kanske aldrig som chansen finns till ett långt slutspel till våren. Utan backförstärkning håller det inte.
Svälj stoltheten TIMRÅ och dra igång en kampanj nu......Backa Kimmo/Nubben.
Go-go-go!

Amir Miftakhov: Ja! Det är verkligen ett måste! Då kan vi värva en back av lite klass med om det skulle dyka upp.

Tror knappast det är några problem att få in en miljon snabbt på en Swish insamling. Dock så känns det som att Kimmo inte är den mannen som kommer initiera detta intiativ .

Kanske supporterklubben kan vara den aktören som startar upp den, så blir det inte att tigga om mer päningar utanför budget, utan ett supporterintiativ.
Har man ju sett förr.

Fram med mobilerna, in med cashen! Våga gå för det i år nu!

Olli Nomadinen : Kanske de om de finns någe bra att värva!😎🇺🇿

Nisse på Mon or: Dags för en insamling

Nisse på Mon or: Tycker man bör göra en insamling! Att gå långt i ett slutspel samt kanske hemmafördel bör ju kunna generera inkomster

In this world, nothing is certain, except Death, taxes..... and injured defencemen in Timrå IK /Benjamin Franklin + tillägg av kattgubben

Tom Topp: Absolut är vi ingen förhandsfavorit. Men allt kan hända. Bara kolla på Rögle, även om de inte vann guldet.. I ett slutspel skall lag få kämpa för att slå ut oss. Den attityden skall gå ända från läktarn till laget!

Desvärre är vårat back-skadekonto överbelastat..
Back måste in. Det kommer aldrig hålla med vår sköra backsida om vi skall gå långt.

Zäta75: Kul att ni är ett topplag. Bara fjantigt om vi inte kan hylla ett annat lag från Västernorrland. Sen kan vi hata och smälla på varann om vi möts i semi ;-)

{469}: Ojojoj skriv inte så!! Då tar det hus i helvete, de har ju superstjärnan Djoos skadad. De är hårdast drabbade av alla lag iom det vilket gör deras säsong till en ännu större bragd. Typ så har nån johannes från deras bok berättat det för mig

Olli Nomadinen : Med en relativt begränsad ekonomi har vi antagligen inte råd med att 2 av våra tänkta topp 6-7 backar lika ofta är på skadelistan som i matchtrupp.
Det är en nöt för KimmoNubbs att knäcka.

Smärtar extra med Didde då jag tycker han sett bättre ut än någonsin i spelet med puck de matcher han gjorde nu i januari. Inte alls så mycket taffligt pucktapp som jag tycker präglat senaste säsongerna.
I defensiven och utan puck som vanligt av högsta SHL-nivå.

Peja: Clubbens supportrar är definitionen av white trash. Huliganwannabes med sjukt osympatisk attityd. I HA har vi motsvarigheten hos Västerås supportrar och går vi ytterligare ett snäpp ner och tittar i närområdet kan jag nämna IFSH:s supportrar. De är tack och lov inte särskilt många nu för tiden. Jag tror nånstans att det handlar om nåt jävla storstadskomplex, man kommer från mellanstora svenska städer och håller på lag som i första hand inte har en jättestor framgångsrik sportslig tradition att luta sig mot. Då vill man vara lite a la tuffa Stockholmssupportrar och hävda sig så ist. Jag menar, Gävle som ju storleksmässigt är exakt jämförbart med dessa städer har ju en helt annan supporteranda. Men där är hockeytraditionen så självklar att man inte behöver ta till andra hävdelsemetoder.

För att undvika onödiga diskussioner, ja jag generaliserar självklart

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2025-01-18
Karlsson74: Pissdåligt om han blir utbuad på lineup, sånt sätter spår, jag har nog aldrig hört att någon blivit det, möjligen mindre jubel och applåder men egentligen förvånar det inte mig att det händer i Luleå.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2025-01-18
{469}: Sen tycker jag att folk förbiser Nässén i snacket om Timrås bästa backar. Bättre poängproduktion och plus minus än Eronen. Håller honom före Eronen.